Pagina 589 van 611

Re: Het Duel

Geplaatst: 07 nov 2018, 23:53
door ViveLaFrance
Alfa Romeo (58%, 19 uit 33, 1x gelijk, 58 ptn) weet weer wat winnen is na vijf nederlagen op rij: 3-1. Het Italiaanse merk doorbreekt daarmee de ongeslagen reeks van zeven duels van Peugeot (42%, 21 uit 50, 5x gelijk, 68 ptn). De 407 won eerder als SW en Coupé, maar de Berline kan geen punten scoren.
Audi (22%, 10 uit 46, 4x gelijk, 34 ptn) noteert dezelfde uitslag en trekt de onderlinge stand met Mercedes-Benz (31%, 15 uit 48, 8x gelijk, 53 ptn) gelijk na vier duels.

Duel 633: BMW X2 vs. Infiniti QX30 vs. Volvo XC40

https://i.imgur.com/qgPl4Q7.jpghttps://i.imgur.com/vflhSus.jpg
https://i.imgur.com/ucK3X28.jpg

Duel 634: Ford GT vs. Honda NSX

https://i.imgur.com/gvYN4vx.jpghttps://i.imgur.com/I2D69My.jpg

Re: Het Duel

Geplaatst: 27 nov 2018, 17:14
door ViveLaFrance
633: de Infiniti spreekt me het meeste aan.

634: GT for sure! 8-) Ik vind de Honda nogal klinisch en anoniem voor een sportwagen.

Re: Het Duel

Geplaatst: 27 nov 2018, 21:15
door Martin
edit:
nader in te vullen

Re: Het Duel

Geplaatst: 27 nov 2018, 21:50
door WizardOfOss
633: de Infiniti blijf ik teveel vleesch noch visch vinden, de BMW vind ik leuk maar is achterlijk duur. Dus dan rest de Volvo, waar ik in eerste instantie niet zo enthousiast over was, maar die in levende lijve veel beter tot z'n recht komt.

634: twee tamelijk onvergelijkbare auto's, maar beiden met hetzelfde "probleem": hun voorgangers. Deze GT is op zichzelf erg gaaf, maar kan niet tippen aan z'n gelijknamige voorganger, wat toch een van de meest geslaagde staaltjes retrodesign was. En afgaan op alles wat ik ervan gezien en gelezen heb is het wel heel erg een straatlegale raceauto, op het onbruikbare af. De NSX lijkt in z'n poging de ultieme alleskunner te zijn daarentegen wat naar de andere kant op door te slaan. Dan schijnt alle geavanceerde techniek hem nog zo fantastisch te laten rijden, onder de streep is hij desondanks niet sneller dan minder geavanceerde maar lichtere concurrenten. Z'n roemruchte voorvader wist in zekere mate de sportwagen opnieuw te definiëren, de nieuwe is eerder een 918-Light (en dan niet qua gewicht....). In dit vergelijk krijgt hij nog wel mijn voorkeur vooral omdat de GT ook niet de droomauto is die z'n 3x zo hoge prijskaartje kan rechtvaardigen, maar als ik daadwerkelijk 2 ton over had ging ik toch elders shoppen.

Re: Het Duel

Geplaatst: 19 dec 2018, 18:27
door HondArd
Bij het eerste ga ik voor de BMW.

Bij de tweede voor de NSX. Ja, hij is zwaarder maar het alledaags bruikbaar zijn geeft voor mij de doorslag. De GT is wel fraai verder maar het had net zo goed een Ferrari kunnen zijn. Bij de NSX zie je tenminste meteen de huidige familieband met de meer gangbare Honda modellen.

Re: Het Duel

Geplaatst: 03 jan 2019, 22:48
door ViveLaFrance
BMW (53%, 27 uit 51, 10x gelijk, 91 ptn), Infiniti (69%, 9 uit 13, 3x gelijk, 30 ptn) en Volvo (46%, 16 uit 35, 6x gelijk, 54 ptn) krijgen ieder een stem en zijn daarmee de eerste merken die gedrieën gelijkspelen.
Honda (58%, 23 uit 40, 2x gelijk, 71 ptn) wint ook het tweede duel tegen Ford (29%, 15 uit 52, 7x gelijk, 52 ptn): 2-1.

Duel 635: Fiat Punto Cabrio (1994-1999) vs. Suzuki Swift Cabrio (1992-1995)

https://i.imgur.com/DmgwJAU.jpghttps://i.imgur.com/Lj5cv4n.jpg

Duel 636: Jaguar S-Type (1999-2007) vs. Lexus GS (1997-2004)

https://i.imgur.com/xSZaPZi.jpghttps://i.imgur.com/s7Y1A8C.jpg

Re: Het Duel

Geplaatst: 08 jan 2019, 12:15
door Martin
De Swift; die vind ik wat strakker. De Jaguar; iets retro, maar in mijn ogen kan hij het hebben.

Re: Het Duel

Geplaatst: 08 jan 2019, 22:15
door WizardOfOss
635: de Punto voor mij. Dergelijke compacte cabrio's ogen altijd wat ongemakkelijk, al zou ik het in open toestand wellicht nog op een gelijkspel willen houden. Met dak dicht probeert de Swift zich groter (Giant?) voor te doen dan hij is, en dat oogt dan toch wel heel erg ongemakkelijk. Overigens valt me wel op hoe tijdloos beide modellen in basis ogen, dit oogt toch niet als modellen van in basis van 26 respectievelijk 30 jaar oud. Het blijft uiteraard wel doodzonde dat de Bertone Racer een concept is gebleven...

Afbeelding

636: de Lexus. Niet m'n favoriete GS, dat blijft z'n voorganger, maar dit model had ook zeker z'n charme. En nu 20 jaar later doet alles het waarschijnlijk gewoon nog. De S-type heb ik op zich ook altijd wel kunnen waarderen, maar gedateerd retrodesign oogt toch wat eigenaardig. Dat is eigenlijk alleen te redden met een chroomloze S-Type R in een mooie donkere tint....

Re: Het Duel

Geplaatst: 09 jan 2019, 19:59
door HondArd
Het eerste duel: je mag me met beide best straffen, maar de Swift heeft toch wel de voorkeur.

Bij het 2e duel zeker de GS. De Jaguar heeft een nogal lachwekkend retro-ontwerp, waarbij de grille die op zijn zachtst gezegd aan "iets doet denken wat de vrouw tussen de benen heeft zitten". En daar Ford in die dagen eigenaar was van Jaguar en Ford door eenzelfde soort grille op de Edsel gigantisch faalde, hadden ze eigenlijk beter moeten weten. Iets met een ezel dus.

Re: Het Duel

Geplaatst: 11 jan 2019, 22:19
door ViveLaFrance
635: het volwassen model graag, de Punto.

636: de stijlvolle en enigszins miskende S-Type. Wat mij betreft een geslaagder model dan zijn broertje. De GS had ook een Toyota kunnen zijn. Oh, zo heet-ie ook gewoon in Japan? :angel: