Pagina 601 van 611

Re: Het Duel

Geplaatst: 23 aug 2020, 18:40
door ViveLaFrance
699: vanwege de link met de Camaro ga ik voor de Pontiac. Ziet er ook iets beter uit.

700: heerlijk zo'n Noble en misschien meer uitdagend, maar de F430 vind ik één van de beste Ferrari's van dit millennium. Briljant!

Re: Het Duel

Geplaatst: 27 aug 2020, 20:28
door Martin
Ik ga ook voor de Pontiac en de Ferrari. Van de Cougar heb ik een super simpel plastic speelgoed autootje. Wel leuk, maar de lijnen van de Firebird kloppen gewoon.

De Noble lijk net te veel een hobbyproject.

Re: Het Duel

Geplaatst: 29 aug 2020, 01:54
door ViveLaFrance
Pontiac (33%, 2 uit 6, 6 ptn) wint met 2-1 en weerhoudt Mercury (67%, 2 uit 3, 6 ptn) ervan om de lijst van ongeslagen merken aan te voeren.
Ook Ferrari (54%, 15 uit 28, 3x gelijk, 48 ptn) boekt een 2-1 zege op Noble (25%, 1 uit 4, 1x gelijk, 4 ptn). Eerder won de F430 Spider al van de open Alfa Romeo 8C Competizione.

Duel 701: Lancia Gamma Coupé (1977-1984) vs. Opel Monza (1978-1986)

https://i.imgur.com/zdNaqOM.jpghttps://i.imgur.com/O8mW3Bd.jpg

----Trivia 700x Het Duel----

Aantal deelnemende merken: 112
Aantal deelnemende modellen: 846
Merken met meest deelnemende modellen: Ford/Toyota (28)
Merk met meest deelnemende modellen die allen punten scoren: Infiniti (8)
Aantal ‘nieuwe’ duels: 339
Aantal ‘oude’ duels: 233
Aantal ‘klassieke’ duels: 122
Aantal ‘interne’ duels: 6
Aantal ‘trio-duels’: 114
Meeste ‘trio-duels’: Ford (23)
100% winst in ‘trio-duels’: Jaguar (4), Dacia/Lancia/Maserati (2), Lamborghini (1)
Meest gewonnen ‘trio-duels’: Renault (11)
100% gelijkspel in ‘trio-duels’: Infiniti (3)
Meest gelijke spelen in ‘trio-duels’: Ford (7)
100% verlies in ‘trio-duels’:
  • Chrysler/Dodge (2), Buick/Daewoo/Fisker/McLaren/MG/NSU/Rolls-Royce/Saab/Scion/Simca-Chrysler/smart/Tesla (1)
Meest verloren ‘trio-duels’: Audi (12)
Aantal gelijke spelen: 70
Aantal zeges ‘op nul’: 101
Meeste zeges ‘op nul’: BMW/Peugeot (6)
Grootste zege: 10-1 (Honda)
Grootste zege ‘op nul’: 10-0 (Subaru)
Grootste zege na een ‘trio-duel’: 8-1-0 (Renault)
Grootste zege ‘op nul’ na een ‘trio-duel’: 8-0-0 (Peugeot)

Top 10 merken met meeste duels:
  • BMW/Ford (56), Peugeot (55), Renault (53), Mercedes-Benz (52), Volkswagen (50), Audi/Opel (49), Citroën (47), Nissan (46)
Top 10 modellen met meeste duels:
  • BMW 3-serie (13), Volkswagen Golf (12), Honda Civic (11), Mazda3/Renault Clio (10), Ford Focus/Mercedes-Benz S-Klasse/Seat Leon (9), Audi A5/BMW 5-serie/Mercedes-Benz C-Klasse/Mini/Opel Astra (8)
100% winst:
  • Autobianchi/DAF (2), AMC/De Tomaso/Donkervoort/FSO/Marmon/Messerschmitt/Oldsmobile/Polestar/Sunbeam/Tucker/Vector/Wiesmann (1)
Top 10 modellen met 100% winst:
  • Chevrolet Corvette/Jaguar XJ/Renault Espace (4), Alfa Romeo 147/Alfa Romeo 156/Jaguar F-Type/Lamborghini Murciélago/Lancia Ypsilon/Nissan GT-R/Peugeot RC-Z/Seat Altea/Subaru Forester/Volvo V40 (3)
Top 10 merken met meest gewonnen duels:
  • BMW/Renault (28), Honda (26), Citroën (25), Peugeot (23), Opel (22), Alfa Romeo/Mazda (21), Seat (19), Jaguar (18)
Top 10 modellen met meeste punten:
  • BMW 3-serie (30), Renault Clio (19), Ford Focus/Honda Civic/Jaguar XF/Mazda3/Seat Leon (16), BMW 5-serie/Ford Fiesta/Opel Astra/Opel Insignia/Suzuki Swift (13)
Top 10 merken met meest gelijke spelen:
  • BMW/Citroën (10), Mazda/Volkswagen (9), Ford/Mercedes-Benz/Renault (8), Nissan/Toyota/Volvo (7)
100% verlies:
  • Maybach (2), AC/Austin/BRP/Caterham/Cizeta/Daimler/DeLorean/DKW/Fisker/GMC/Hillman/Hummer/Innocenti/Jensen/Landwind/Marcos/Morris/Moskvitch/NSU/Pagani/Scion/Secma/Simca-Chrysler/Spyker/Wartburg (1)
Top 10 merken met meest verloren duels:
  • Audi (33), Ford/Volkswagen (31), Mercedes-Benz (28), Peugeot (27), Hyundai (26), Fiat/Toyota (25), Nissan/Opel (23)
Top 10 modellen met meest verloren duels:
  • Volkswagen Golf (8), Honda Civic/Mercedes-Benz S-Klasse/Skoda Fabia/Volvo V60 (5), Audi A4/Audi A5/Audi A8/Lexus IS/Mazda3/Mercedes-Benz C-Klasse/Peugeot 308/Porsche Panamera/Skoda Superb/smart forfour (4)
Winstpercentages (0 < % < 100)

1. Alpine/Lincoln - 80 (+5/+13)
3. Infiniti - 69 (-6)
4. Mercury - 67 (-33)
5. Seat - 61 (+3)
6. Honda/Jaguar/Saab - 60 (+2/+3/+1)
9. Alfa Romeo/Land Rover - 58 (-2/+2)
11. Subaru - 57 (-8)
12. Lancia/Mitsubishi/Suzuki - 56 (+1/+6/-11)
15. Ferrari - 54 (gelijk)
16. Citroën/Renault - 53 (gelijk/gelijk)
18. BMW/Bugatti/Buick/DS/Kia/Koenigsegg/Lagonda/Lamborghini/Lotus/McLaren/Morgan/TVR - 50
  • (-4/gelijk/gelijk/gelijk/-2/-17/gelijk/+14/gelijk/-10/gelijk/gelijk)
30. Mazda - 49 (+2)
31. Dacia/Opel - 45 (+5/+3)
33. Volvo - 44 (-3)
34. Chevrolet/Daihatsu/Rolls-Royce - 43 (+3/-17/-7)
37. Maserati/Peugeot - 42 (-5/+2)
39. Aston Martin - 41 (+5)
40. Abarth/Bentley/Lada/SsangYong/Tesla - 40 (gelijk/+7/-10/-10/+7)
45. Chrysler/smart - 38 (+2/-5)
47. Mini/Nissan - 35 (+2/+1)
49. Porsche - 34 (+5)
50. Genesis/Jeep/Pontiac - 33 (-17/gelijk/+13)
53. Fiat/Mercedes-Benz - 31 (-1/-2)
55. Ford - 30 (-1)
56. Skoda - 28 (-1)
57. Lexus - 27 (-2)
58. Toyota - 26 (-1)
59. Hyundai/Noble - 25 (-1/-8)
61. Audi - 24 (+3)
62. MG - 22 (gelijk)
63. Volkswagen - 20 (gelijk)
64. Cadillac - 19 (-3)
65. Rover - 18 (-2)
66. Daewoo - 13 (-1)
67. Dodge - 11 (gelijk)

Puntenklassement (Blauw = nieuw)

1. BMW - 94
2. Renault - 92
3. Citroën - 85
4. Honda - 80
5. +1 Peugeot - 74
6. -1 Mazda - 72
7. Opel - 70
8. Alfa Romeo - 64
9. +3 Seat - 60
10. +1 Ford - 59
11. -2 Volvo - 58
12. +5 Jaguar - 57
13. -4 Mercedes-Benz - 56
14. -1 Nissan - 55
15. -1 Kia - 54
16. -1 Ferrari/+2 Fiat - 48
18. +5 Mitsubishi - 46
19. Lancia/-4 Suzuki - 45
21. +3 Audi/-1 Toyota - 40
23. -3 Volkswagen - 39
24. Saab/-2 Subaru - 37
26. Hyundai/+2 Porsche - 34
28. +1 Chevrolet/-1 Infiniti - 30
30. +1 Lexus/Maserati - 26
32. -1 Skoda - 25
33. +2 Land Rover - 24
34. +1 Aston Martin/+5 Lamborghini - 23
36. -3 Mini - 21
37. Chrysler/-4 Daihatsu - 18
39. -2 Cadillac/+1 Dacia - 15
41. +6 Bentley - 14
42. -1 Alpine - 13
43. +10 Lincoln - 12
44. -3 Jeep/-3 McLaren - 10
46. -2 Lotus/-2 Rolls-Royce/-2 smart - 9
49. -1 Abarth/-1 Koenigsegg/-1 Lada/-1 MG/-1 Rover - 7
54. +8 Autobianchi/-1 Bugatti/-1 Buick/+8 DAF/-1 Mercury/+8 Pontiac/-1 SsangYong/+8 Tesla/-1 TVR - 6
63. -4 Daewoo/-4 Dodge/-1 Genesis/-4 Noble - 4
67. -5 AMC/-5 De Tomaso/-5 Donkervoort/-5 DS/-5 FSO/-5 Lagonda/-5 Marmon/Messerschmitt/-5 Morgan/
-5 Oldsmobile/Polestar/-5 Sunbeam/-5 Triumph/-5 Tucker/-5 Vector/-5 Wiesmann - 3
83. -2 Acura/-2 Datsun/-2 Matra/-2 Melkus - 1

Re: Het Duel

Geplaatst: 03 sep 2020, 20:52
door WizardOfOss
701: op zichzelf zeker heel leuk, die Monza. Maar zo'n Lancia is toch van een ander planeet...

Re: Het Duel

Geplaatst: 04 sep 2020, 09:21
door Martin
Misschien voorspelbaar, maar ik ga voor de Monza.

Re: Het Duel

Geplaatst: 07 sep 2020, 23:30
door ViveLaFrance
Voor mij ook de Monza: RWD, ruimer en een duidelijke coupé.

Re: Het Duel

Geplaatst: 09 sep 2020, 01:06
door ViveLaFrance
Opel (46%, 23 uit 50, 4x gelijk, 73 ptn) pakt met 2-1 de volle buit na een eerder gelijkspel tegen Lancia (54%, 14 uit 26, 3x gelijk, 45 ptn).

Duel 702: Audi A3 1.8 5V Turbo 180 (1999-2003) vs. MG ZS 180 (2002-2005)

https://i.imgur.com/QEhc7Dx.jpghttps://i.imgur.com/Pv09HKX.jpg

Duel 703: BMW Z1 (1989-1991) vs. MG RV8 (1992-1995)

https://i.imgur.com/pnYxi8J.jpghttps://i.imgur.com/Icq1AM8.jpg

Duel 704: Kia e-Soul vs. Mazda MX-30 vs. MG ZS EV

https://i.imgur.com/FKzx9QY.jpghttps://i.imgur.com/Vob1TLn.jpg
https://i.imgur.com/DPl0Hrg.jpg

Re: Het Duel

Geplaatst: 09 sep 2020, 20:03
door WizardOfOss
Duel 702: De ZS is altijd m'n minst favoriete model uit de toenmalige range geweest, maar dit wint ie toch wel. MG schijnt er toch altijd wel in geslaagd te zijn er een erg leuk rijdend geheel van te maken. Het helpt uiteraard ook dat de A3 van deze generatie met 5 deuren niet om aan te gluren was, en voor rijplezier was je er ook aan het verkeerde adres.

Duel 703: op zichzelf is die RV8 natuurlijk een geweldig ding, hopeloos ouderwets maar who cares? Hij heeft alleen de pech tegenover de Z1 te staan, wat toch wel een waar icoon is.

Duel 704: de lastigste keuze, aangezien geen van drieën perfect is maar elk wel z'n sterke punten heeft. De MG om te beginnen uiteraard vooral z'n prijs: niemand geeft je zoveel EV voor je geld. En afgezien van z'n bescheiden range laat ie geen noemenswaardige steken vallen. Die range is ook het grootste nadeel van de Mazda, en het zal waarschijnlijk ook wel de minst praktische van het drietal zijn. Maar wat mij betreft wel veruit de mooiste, en afgaand op de diverse tests zonder meer de best rijdende. De Kia tot slot heeft alweer een wat bruikbaarder range (de versie met grote accu laat ik vanwege de fors hogere prijs uiteraard wel buiten beschouwing), alleen dat uiterlijk....tsja. Ik denk dat als ik zou moeten kiezen.....ik waarschijnlijk toch nog even zou wachten op sterkere totaalaanbiedingen die geheid zullen gaan komen. Maar als het écht zou moeten: doe toch maar de Mazda.

Re: Het Duel

Geplaatst: 16 sep 2020, 20:35
door ViveLaFrance
702: de MG overtuigt meer als sportieve uitvoering.

703: ook nu stap ik in de MG vanwege de tijdloze uitstraling. De Z1 is net als Rivella: een beetje vreemd en gewoon vies.

704: Mazda toont zich weer eens eigenwijs door een auto te lanceren die eigenlijk alleen als tweede auto kan fungeren. Zo doordacht als het materiaalgebruik, zo ondoordacht is het model als EV. Niet ruim en een zeer beperkte actieradius. Daarom valt de lelijke MX-30 als eerste af. De ZS is wel ruim, maar duidelijk een budget-EV qua afwerking en techniek. Het prijsverschil met de leukere en praktische Kia valt dan ineens reuze mee en ik lees overal dat de Koreanen de actieradius prima voor elkaar hebben wat betreft praktijkgebruik. Voor mij dus de e-Soul.

Re: Het Duel

Geplaatst: 16 sep 2020, 22:20
door WizardOfOss
ViveLaFrance schreef: 16 sep 2020, 20:35De Z1 is net als Rivella: een beetje vreemd en gewoon vies.
Ga je mond spoelen! Met Rivella of zo! :devil: