Mooiste Auto Aller Tijden per concept
-
- .
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 17 feb 2010, 21:44
Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept
Misschien moet er zelfs een groep "overig" komen, waar valt bijvoorbeeld de Tatra 87 onder?
Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept
4-deurs coupé lijkt me.
@ChrisRenault: Is goed, Targa's kunnen inderdaad ook bij cabrio .
@ChrisRenault: Is goed, Targa's kunnen inderdaad ook bij cabrio .
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept
Onder 'Monsters uit het verleden'?Brokkenpiloot schreef:Misschien moet er zelfs een groep "overig" komen, waar valt bijvoorbeeld de Tatra 87 onder?
Op internet wordt de auto aangeduid als Sedan/Saloon, dus ik denk dat we daar vanuit moeten gaan. Al vraag ik me af hoe het met de bagageruimte zit 4-deurs Coupé zoals Micha aangeeft lijkt me inderdaad meer in de buurt komen.
Vive la France, Vive la Différence
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept
@Joël D............ik zie dat je de BMW 7-serie (E38) hebt geruild voor de Fisker Karma. Zou je bij een eventuele volgende wisseling dit even willen melden? Van mijn part onderaan je nominaties. Scheelt mij zoeken Dank u!
Vive la France, Vive la Différence
-
- .
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 17 feb 2010, 21:44
Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept
Hierbij mijn lijstje in alfabetische volgorde:
Cadillac series 62 sedan 1959
Het mooiste voorbeeld uit de tijd dat 'alles' kon op design gebied in Amerika
Citroën Ami 6
Het mooiste voorbeeld uit de tijd dat bij Citroën gold: hoe gekker hoe beter
Citroën C6
Volgens mijn bescheiden mening een van de weinige mooie moderne sedans
Cord 810
Geen verkeerd lijntje aan te ontdekken, designkunst uit de jaren 30
Jaguar XJ6 series 1/2/3
Oogt nog steeds modern, een ontwerp dat staat als een huis
Maserati Quattroporte III
Prachtig Giugiaro jaren 70 design, samen met de De Tomaso Deauville de bevestiging dat een sedan zeer sportief kan zijn (de Quattroporte schat ik echter iets hoger in qua design)
Tatra 87
Het bewijs hoe ver ze waren met aerodynamisch design in de jaren 30
Cadillac series 62 sedan 1959
Het mooiste voorbeeld uit de tijd dat 'alles' kon op design gebied in Amerika
Citroën Ami 6
Het mooiste voorbeeld uit de tijd dat bij Citroën gold: hoe gekker hoe beter
Citroën C6
Volgens mijn bescheiden mening een van de weinige mooie moderne sedans
Cord 810
Geen verkeerd lijntje aan te ontdekken, designkunst uit de jaren 30
Jaguar XJ6 series 1/2/3
Oogt nog steeds modern, een ontwerp dat staat als een huis
Maserati Quattroporte III
Prachtig Giugiaro jaren 70 design, samen met de De Tomaso Deauville de bevestiging dat een sedan zeer sportief kan zijn (de Quattroporte schat ik echter iets hoger in qua design)
Tatra 87
Het bewijs hoe ver ze waren met aerodynamisch design in de jaren 30
Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept
Ja is goed, zal ik doen.ChrisRenault schreef:@Joël D............ik zie dat je de BMW 7-serie (E38) hebt geruild voor de Fisker Karma. Zou je bij een eventuele volgende wisseling dit even willen melden? Van mijn part onderaan je nominaties. Scheelt mij zoeken Dank u!
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept
Die Tatra is inderdaad een raar geval, met de motor achterin is dat al snel het geval. Ik neig toch gewoon naar sedan.
Targa's (om de Porsche-aanduiding maar even algemeen te blijven gebruiken) zijn wel een beetje een lastig verhaal, met een indeling bij cabrio's kan ik op zich wel leven, maar toch wel met enige twijfel. Een Corvette coupé is op een paar uitvoeringen na ook altijd een Targa. En een T-bar zit ook niet ver van een Targa af, maar een 300ZX zou ik toch geen cabrio willen noemen.
Misschien het makkelijkst om dat gewoon op gevoel te doen, is een auto in de eerste plaats bedoeld om open te rijden of is het in basis een dichte auto die je wat luchtiger kan maken. Meningen kunnen daarover verschillen, dat merken we in de stemrondes dan vanzelf wel.
Nu moet ik alleen nog even een lijstje sedans zien samen te stellen, blijft toch lastig. Gelukkig zijn een paar van m'n favorieten al langsgekomen...
Targa's (om de Porsche-aanduiding maar even algemeen te blijven gebruiken) zijn wel een beetje een lastig verhaal, met een indeling bij cabrio's kan ik op zich wel leven, maar toch wel met enige twijfel. Een Corvette coupé is op een paar uitvoeringen na ook altijd een Targa. En een T-bar zit ook niet ver van een Targa af, maar een 300ZX zou ik toch geen cabrio willen noemen.
Misschien het makkelijkst om dat gewoon op gevoel te doen, is een auto in de eerste plaats bedoeld om open te rijden of is het in basis een dichte auto die je wat luchtiger kan maken. Meningen kunnen daarover verschillen, dat merken we in de stemrondes dan vanzelf wel.
Nu moet ik alleen nog even een lijstje sedans zien samen te stellen, blijft toch lastig. Gelukkig zijn een paar van m'n favorieten al langsgekomen...
Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept
Ik liep tegen hetzelfde "probleem" aan met auto's uit de jaren dertig. Toch zal ik ze hier onder scharen.
*nog even geduld.
*nog even geduld.
Stap eens op de fiets
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept
Weer een boeiend septet erbij Ons forum mag dan klein zijn, maar de leeftijdsverschillen zorgen wel voor een brede kijk op de autowereld. Ik heb namelijk al genoeg historische auto's gezien die ik zou vergeten. Zo ben ik Bert dankbaar voor de Jaguar Mk II
Nu mijn lijst nog. Pffffffff, wat een opgave!
Nu mijn lijst nog. Pffffffff, wat een opgave!
Vive la France, Vive la Différence
Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept
Alfa 155 (1992-1997) Dit ontwerp van Ercole Spada mag bij mij niet onbreken. Na bijna 20 jaar vind ik het nog steeds een geslaagd ontwerp
Alfa Giulia (1962-1974)
BMW 5-serie E28 (1981-1988). Wel even getwijfeld tussen de E12 en E28. Het is de E28 geworden.
Citroen Traction Avant (1934-1957)
Lotus Omega (1990-1992)
Maserati Quattroporte IV. (1994-2000) Voor mij is dit ontwerp van Gandini de ultieme Quattroporte. Ik ben fan van het eerste uur.
nr7 volgt nog.
Alfa Giulia (1962-1974)
BMW 5-serie E28 (1981-1988). Wel even getwijfeld tussen de E12 en E28. Het is de E28 geworden.
Citroen Traction Avant (1934-1957)
Lotus Omega (1990-1992)
Maserati Quattroporte IV. (1994-2000) Voor mij is dit ontwerp van Gandini de ultieme Quattroporte. Ik ben fan van het eerste uur.
nr7 volgt nog.
Stap eens op de fiets