Mooiste Auto Aller Tijden per concept

Alle raad en doorgeef spellen
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Mooiste Auto Aller Tijden per concept

Bericht door ViveLaFrance »

Zoals beloofd gaan we in het nieuwe jaar de Mooiste Auto's per concept kiezen. Er telt slechts één ding namelijk design! Wie oordeelt daar nu niet graag over? ;) Voordat we van start gaan heb ik nog even nagedacht over de opzet:

Nominatieronde: iedere stemmer nomineert een X aantal auto's*. Dubbele nominaties tellen niet extra. Iedereen is vrij om auto's te wisselen als een ander al een bepaald model genomineerd heeft.

Afvalronde: de genomineerde auto's strijden om een plek in de finaleronde. Iedere stemmer geeft elke auto een cijfer van 1 (volstrekt lelijk) tot 10 (perfect mooi). Aangezien het aantal auto's in deze ronde behoorlijk kan oplopen leidt deze schaal hier het minst tot ongewenste afwijkingen. Een X aantal auto's gaat door naar de finale*.

Finaleronde: de finalisten moeten zich opnieuw bewijzen. Het verdelen van een X aantal punten* zoals bij de Auto van het Jaar-verkiezing lijkt mij het eerlijkst. Er zijn duidelijke grenzen en tegelijkertijd is iedereen vrij in zijn keuze.

*nader te bepalen per concept

Het is een subjectieve aangelegenheid, maar ik hoop wel te kunnen vertrouwen op de eerlijke meningen van mensen. Dus niet bewust met enen gaan strooien, omdat een auto in jouw ogen te hoog gewaardeerd wordt door anderen.

Variatie is altijd goed, dus heb ik de concepten door elkaar gegooid en kwam tot deze volgorde: Sedan, Roadster, SUV/Terreinwagen, 5-deurs Hatchback, Shooting Brake, Crossover, 2-deurs Sedan, MPV, Stationwagen, Pick-up, Cabriolet, 2-deurs Stationwagen, 3-deurs Hatchback, Coupé, Conceptauto, Auto Extraordinair

Aanmerkingen en ideeën zijn altijd welkom. Ik hoop komend weekend te kunnen starten met de Sedan.
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 19 nov 2011, 17:17, 7 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept

Bericht door Leeuw »

Cool idee Chris, dus echt enkel design. Dat is mooi!
En gaat het om leverbare auto's of ook klassiekers.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:En gaat het om leverbare auto's of ook klassiekers.
Alles mag ;)
Vive la France, Vive la Différence
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept

Bericht door weer een forummer »

Het wordt onmogelijk maar ik heb er wel zin in.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept

Bericht door Martin »

:lol:


leuk projekt.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept

Bericht door ViveLaFrance »

weer een forummer schreef:Het wordt onmogelijk maar ik heb er wel zin in.
Same here! 8-) Dat worden helse lijsten :twisted:
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept

Bericht door ViveLaFrance »

Gezien de positieve reacties kan het nomineren wat mij betreft morgen van start gaan.
Zoals gezegd beginnen we met de Sedan, de klassieke autovorm. Als je een kind vroeg om een auto te tekenen werd het vaak een auto met kont. Ik praat bewust in verleden tijd, want anno 2011 is de Sedan een autotype geworden die alleen in specifieke werelddelen (zoals Zuid-Amerika) populair is. In West-Europa prefereert men de hatchback en stationwagen.

Sedan
(autotype) Een `sedan`, ook wel `berline` of `limousine` genoemd, is een carrosserievorm voor een auto met vier portieren en een kofferdeksel waarbij de bagageruimte ofwel de kofferbak meestal niet via het bestuurdersgedeelte bereikt kan worden. De bagageruimte is een afzonderlijke afgesloten kofferbak.

Ik zat te denken aan 7 nominaties per stemmer, 10 auto's die doorgaan naar de finale waarin elke persoon 50 punten mag verdelen met een maximum van 10 per auto.

Bij twijfel over een model beslist de common sense van de topicbezoekers. Ik zal in ieder geval niet moeilijk doen tenzij een auto genomineerd wordt die duidelijk niet past binnen het op dat moment besproken concept.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept

Bericht door HondArd »

Tot wanneer kan je nomineren? Ik moet hier namelijk wel even over nadenken en ik ga er een weekje tussenuit waardoor ik me waarschijnlijk niet met uitgebreide topics bezig kan houden. Maar het idee is wel heel erg leuk :thumbup:
"The closest to reality car that money can buy"
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept

Bericht door weer een forummer »

HondArd schreef:Tot wanneer kan je nomineren? Ik moet hier namelijk wel even over nadenken en ik ga er een weekje tussenuit waardoor ik me waarschijnlijk niet met uitgebreide topics bezig kan houden. Maar het idee is wel heel erg leuk :thumbup:
Vind je het zo lastig 7 Jappen en Koreanen uit te kiezen? :devil:

Ik heb er trouwens al een paar op het lijstje gezet.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mooiste Auto Aller Tijden per concept

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef:Tot wanneer kan je nomineren?
Ja, goede vraag! Aangezien we per concept 3 rondes krijgen, lijkt mij een week per ronde het handigst. Zo komt niemand voor een verrassing te staan. Het zou namelijk een beetje lullig zijn als iemand nomineert, maar daarna te laat is voor de afvalrace.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie