Het Grote Car Configurator Spel

Alle raad en doorgeef spellen
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Het Grote Car Configurator Spel

Bericht door nvdw »

Ik kreeg een BRILJANTE INGEVING.

We hebben allemaal een mening als het om het uiterlijk van auto's gaat. We zijn het niet met elkaar eens, immers smaken verschillen. Nu, dat leek me een leuk uitgangspunt voor een nieuw spelletje. Met dank aan een van de mooiste tools van de vrijblijvende autoshopervaring op de internets: de car configurator.

Zo maak je zelf een nieuwe opdracht aan:
- Kies een auto, ie merk en type. Of het ding nu een maand of een eeuw op de markt is, maakt niet uit. Als je een leuke configurator weet voor een auto die hier niet leverbaar is, ook prima. Alles van Kia Picanto tot McLaren OMG-12 WTF is toegestaan.
- Plaats een link naar de configurator, of naar een gedeelte van de website waar die link staat ivm pop-up en flashgezeik.
- Hoe uitgebreider de configurator, hoe beter. Eentje die alleen het kleurtje laat zien, die voldoet niet.
- Een week looptijd maar doen?

Zo doe je mee:
- We willen zien wat jij hebt gefröbeld. Screenshot is aldus VERPLICHT.
- Hoewel de uiterlijke verschillen vooral zullen bestaan uit kleuren en wielen, krijgt het geheel natuurlijk extra diepgang als je ook vertelt welke motor/uitvoering/opties je hebt besteld, en wat het allemaal kost. Aangezien we toch virtueel bezig zijn, is er natuurlijk geen limiet aan wat je besteedt. Vet hè?
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Het Grote Car Configurator Spel

Bericht door nvdw »

We beginnen met een redelijk algemeen voertuig: de nieuwe FORD FOCUS.

http://media.autoweek.nl/m/m1eyundb6fn3_600.jpg

KLIKKO

Wat voor koets je kiest staat je geheel vrij. Wel het NIEUWE model heh, niet de oude.

:pompom: Succes! :pompom:
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Grote Car Configurator Spel

Bericht door WizardOfOss »

Leuk idee! Maar als je het niet erg vind ga ik pas na m'n weekje vakantie een poging wagen...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Grote Car Configurator Spel

Bericht door ViveLaFrance »

Hahaha, toeval! Een tijdje terug dacht ik ook aan zoiets, maar werd me teveel van het goede :puh:
Mooi man! :thumbup:

Is het de bedoeling dat we een mooiste variant gaan kiezen uit de inzendingen?
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Het Grote Car Configurator Spel

Bericht door nvdw »

Nee, het is geen verkiezing, iedereen post gewoon zijn favoriete config en daar laten we het bij :clown:
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Grote Car Configurator Spel

Bericht door ViveLaFrance »

Jammer, want in die vorm was het een leuke vervanger geweest voor topics die op hun gat liggen (Coolwal, Raad de Auto, avatar).

Maar prima, mijn Focus volgt later :)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Het Grote Car Configurator Spel

Bericht door Jurjen »

Vet!

Ik trap af:

Ik neem de 2.0 TDCI met powershift automaat. Dit lijkt mij de lekkerste combi, vooral aangezien ik niet zo wel ben van de 1.6 Turbo motor.

Ik neem de 17"wielen, en kies specifiek niet voor de ordinaire 18" units. Daarnaast ben ik met weinig opties tevreden. Ik vink het schuif/kantel dak aan samen met half leer en Xenon verlichting. Als laatste doe ik nog luxe met de stoelverwarming in het X-Pack1. Helaas zit deze focus dan al wel op 37K :lol:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Het Grote Car Configurator Spel

Bericht door Joël D. »

Goed.

Ik ga voor de Wagon. 20 cm extra ruimte voor 500 Euro + een stuk mooier dan de hatchback.
Versie natuurlijk de Titanium en de motor een 1.6 EcoBoost met 182 pk (en 20% bijtelling!). Als kleur neem ik Candy Red. Een erg fraaie kleur en vooral lekker opvallend! En natuurlijk lekker full options. Kom je op een prijs uit van 39.000 Euro.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Het Grote Car Configurator Spel

Bericht door Leeuw »

Leuk idee Niels. :thumbup:

Is het misschien een idee om bij sommige modellen toch iets van een budget te kiezen, want waarom zou je niet kiezen voor de dikste motor en aankleding? terwijl IRL je een beetje afweegt of je het één en ander wel het geld waard vind.
Laatst gewijzigd door Leeuw op 14 sep 2011, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Het Grote Car Configurator Spel

Bericht door Joël D. »

Ben ik het eigenlijk wel mee eens. Bijvoorbeeld bij de Focus een limiet van 30-33k ofzo iets, wie de mooiste configuratie kan maken in dat budget.
Plaats reactie