Het Grote Car Configurator Spel

Alle raad en doorgeef spellen
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Het Grote Car Configurator Spel

Bericht door Jurjen »

Verkeerde smiley geklikt.

Je krijgt nu gewoon run-flat banken, daar betaal je dan weer niet voor bij. Of voor de reparatiekit. En je bent toch wel blij dat er geen reservewiel onder hangt, want door die paar kilo's betaal je net wat minder wegenbelasting of komt dat ding net onder die 20%'s grens. En daar tellen die kilo's pas echt, in de portemonnee.
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Het Grote Car Configurator Spel

Bericht door nvdw »

Die optie voor een grotere tank is ook al zo oud als Mercedes zelf.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Grote Car Configurator Spel

Bericht door WizardOfOss »

Ik heb nog even overwogen me in te houden en heel kritisch opties te kiezen, maar ach, als je dan toch helemaal los kan gaan...

Aangezien het in basis al geen echt mooie wagen is heeft het geen zin het stijlvol te houden, dus maar gewoon voor lekker fout gegaan. Verder zo ongeveer elke optie die er maar mogelijk was, met een toch wel wat schokkend prijskaartje als gevolg..

Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het Grote Car Configurator Spel

Bericht door HondArd »

Jurjen schreef:Verkeerde smiley geklikt.

Je krijgt nu gewoon run-flat banken, daar betaal je dan weer niet voor bij. Of voor de reparatiekit. En je bent toch wel blij dat er geen reservewiel onder hangt, want door die paar kilo's betaal je net wat minder wegenbelasting of komt dat ding net onder die 20%'s grens. En daar tellen die kilo's pas echt, in de portemonnee.
Men kan beter de overmaat aan plofzakken schrappen als ze zo nodig kilo's willen besparen. De kans dat je een reservewiel nodig hebt (met leegloop banden kom je ook niet ver in het midden van nergens) is namelijk enorm veel groter dan de kans dat er een plofzak in actie moet komen, laat staan alle 7 die een beetje moderne D of E gegmenter tegenwoordig standaard heeft. Daarnaast zitten er her en der nog meer kilo's in moderne auto's verstopt, kilo's waar één schamel reservewieltje qua kilo's niet eens bij in de buurt komt.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Grote Car Configurator Spel

Bericht door WizardOfOss »

Vanuit die redenatie zou je dan ook de halve kooiconstructie achterwege kunnen laten, zodat je op iets als een BX uitkomt: een auto die qua afmetingen in het C-segment geen gek figuur slaat maar met een gewicht waar geen enkele hedendaagse B-segmenter aan kan tippen. Je kan alleen maar beter geen aanrijding hebben, anders merk je namelijk wel waarop bezuinigd is. Nou ja, als je geluk/pech hebt merk je dat maar heel erg kort...

Aan je stelling dat een reservewiel vaker van nut is dan airbags waag ik trouwens ook te twijfelen, zelf heb ik ze sowieso beiden nog nooit nodig gehad, en ik hoop dat ook zo te houden. Maar als ik moet kiezen tussen zwaarder letsel bij een aanrijding of bij een niet met zo'n noodkit te repareren band hulpeloos langs de kant staan dan zou ik het wel weten...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Het Grote Car Configurator Spel

Bericht door nvdw »

HondArd schreef:Men kan beter de overmaat aan plofzakken schrappen als ze zo nodig kilo's willen besparen.
Omdat 'men' in dit geval de importeur is, zal je het toch echt in de reservewielen en dergelijke moeten zoeken. Je kunt per land wel redelijk variëren met uitrusting, maar veiligheidsspecs weglaten is volgens mij een heel stuk moeilijker, als je het al zou willen. Uit de blote kneiter opgedreund hoefde er ook maar 1 g/km van de originele CO2-uitstoot af. Die is onder meer behaald door dat reservewiel en het monteren van kleinere (dus lichtere) wielen met speciale banden. En geloof me, als dat speciaal voor Nederland gebeuren moest, dan heeft dat goed geld gekost.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Grote Car Configurator Spel

Bericht door ViveLaFrance »

nvdw schreef:Die optie voor een grotere tank is ook al zo oud als Mercedes zelf.
Schrikbarend :o
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Het Grote Car Configurator Spel

Bericht door Jurjen »

HondArd schreef:
Jurjen schreef:Verkeerde smiley geklikt.

Je krijgt nu gewoon run-flat banken, daar betaal je dan weer niet voor bij. Of voor de reparatiekit. En je bent toch wel blij dat er geen reservewiel onder hangt, want door die paar kilo's betaal je net wat minder wegenbelasting of komt dat ding net onder die 20%'s grens. En daar tellen die kilo's pas echt, in de portemonnee.
Men kan beter de overmaat aan plofzakken schrappen als ze zo nodig kilo's willen besparen. De kans dat je een reservewiel nodig hebt (met leegloop banden kom je ook niet ver in het midden van nergens) is namelijk enorm veel groter dan de kans dat er een plofzak in actie moet komen, laat staan alle 7 die een beetje moderne D of E gegmenter tegenwoordig standaard heeft. Daarnaast zitten er her en der nog meer kilo's in moderne auto's verstopt, kilo's waar één schamel reservewieltje qua kilo's niet eens bij in de buurt komt.
Ik heb liever geen reservewiel wanneer ik er eentje nodig heb dan een airbag op de plek waar mijn bijrijder ten tijde van een botsing terecht komt dan andersom.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het Grote Car Configurator Spel

Bericht door HondArd »

Je hoort mij niet zeggen dat ik alle plofzakken liever kwijt dan rijk ben, maar 7 stuks is toch echt te bizar voor woorden. In het stuur en voor de bijrijder in het dashboard is echt meer dan genoeg. Dan overleef je bij gebruik van je autogordels een aanrijding in meer dan 95% van de gevallen. Een plofzak in de voorste ruitstijl is bijvoorbeeld levensgevaarlijk omdat je zodoende linksvoor en rechtsvoor een gigantische dode hoek creëert. Ik voorkom liever ongelukken dan dat ik in een dichtgetimmerde en daardoor onoverzichtelijke auto rondrijd.
En als het op CO2 besparing gaat is een zwaardere auto vaak meer in het voordeel dan een lichtere. Bij gelijke motorisering komt een lichtere auto makkelijker een label hoger (een 150pk Donkervoort heeft bijvoorbeeld vet G), maar is deze zwaarder dan wordt het labeltje vanzelf gunstiger. Je kan dan ook het reservewiel gebruiken om nou net een labeltje gunstiger uit te komen.
En dan de BX: die was vooral zo licht omdat die daar waar mogelijk kunsstoffen gebruikte. Voor een aanrijding van voren maakt het bijvoorbeeld echt niet uit of de motorkap van kunststof of staal is, of bij een aanrijding van achteren een achterklep. Qua kostprijs maakt het overigens ook geen drol uit, dus het toepassen van staal in de achterklep of motorkap is enkel een alleen voor de schijn van kwaliteitsindruk. Vergeleken met soortgenoten uit die tijd was een BX echt niet onveiliger. En daar een BX van zichzelf heel goed gestroomlijnd was had deze minder isolatiemateriaal nodig om net zo stil te zijn, scheelt ook een berg kilo's die je kan besparen zonder op een reservewiel te bezuinigen.
Jurjen schreef:Ik heb liever geen reservewiel wanneer ik er eentje nodig heb dan een airbag op de plek waar mijn bijrijder ten tijde van een botsing terecht komt dan andersom.
Die plofzak in het dashboard bij de bijrijder mag van mij gerust blijven zitten, maar die andere 5 (of meer) heb je echt niet nodig om een ongeluk ten alle tijde te overleven.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Het Grote Car Configurator Spel

Bericht door nvdw »

Ard, in dit soort gevallen vind ik het jammer dat Maurice P. niet meer tot de groep behoort. Die had waarschijnlijk een beter antwoord kunnen formuleren dan ik nu ga doen.

Airbags zijn er niet puur om je overlevingskans te vergroten. Ze zijn er ook om de kans op verwondingen te verkleinen. Van een kolom tegen je knieën ga je niet dood. Maar als zo'n knieairbag kan voorkomen dat je tijdelijk of permanent in een rolstoel terecht komt, dan is zijn doel al aangetoond. Zijairbags (en gordijnairbags) helpen bovendien te compenseren voor het feit dat een auto aan de zijkant schrikbarend weinig kreukelzone heeft. Geloof mij, als de autofabrikant ook had gedacht dat ze geen enkel nut hadden, dan waren ze er niet gekomen. Je mag er gerust van uitgaan dat er miljoenen zijn uitgegeven aan de ontwikkeling van de knieairbag.

Energielabels (in Nederland) worden overigens bepaald aan de hand van de footprint van een auto, dus lengte keer breedte, niet de massa.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Plaats reactie