Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Alle raad en doorgeef spellen
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door HondArd »

Nu valt mijn oog op dat onderschrift, die is echt goed :thumbup:
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door Martin »

Ik zoek een evenwicht in exclusiviteit, betrouwbaarheid en betaalbaarheid. Niet te veel geleverd, wel onderdelen die veel voor handen zijn, niet te zwaar, niet te veel vermogen in verband met brandstofverbruik en verzekering.
Toevallig zag ik er net, onderweg naar de winkel, nog eentje staan:
Ik zou deze Opel Tigra (klik) gaan bekijken. De auto is ruim 7 jaar in bezit van de huidige eigenaar. Toch een plusje. Het is wel een auto die pas in 2002 naar Nederland is gehaald. De 1.6 16v is vlot genoeg voor het dagelijkse verkeer.
Afbeelding

Gewoonlijk geef ik bij auto’s de voorkeur aan originele velgen, vooral als de auto zelf al zeldzaam is. In dit geval passen de velgen wel bij een 18-jarige. Bovendien maakt het hem net iets stoerder, zeker in combinatie met de zwarte lakkleur. Dat iets stoerdere, kan een Tigra wel gebruiken.

Voor de verzekering kom ik uit op 59 euro per maand. Hij weegt net geen 1000 kg, dus in Gelderland is dat 32 euro per maand.

De volgende is Weer een forummer.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door HondArd »

Er zijn er al akelig wat verSjonnied, maar in de basis nog steeds een leuk karretje voor de beginnende automobilist. Inderdaad is het een pré dat de onderdelen gewoon standaard zijn, maar dat zie je aan de buitenkant toch niet/nauwelijks. Die advertentie is wel heel eerlijk over de dingen die eraan mankeren. Mooie keus :thumbup:
"The closest to reality car that money can buy"
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door weer een forummer »

Ik heb gezocht naar een vrouwenmagneet. Ik heb wel een lief vriendinnetje (mijn buurmeisje van 15) maar ja, die is nog wel erg jong en onschuldig. Aangezien ik nu een echte 18 jarige vent ben met rijbewijs wil ik wel eens weten hoe een 20 jarig mokkel smaakt. De auto moet dus stoer zijn en groot. Mijn ouders hebben nog wel een beetje invloed op mij dus veiligheid wordt ook meegenomen op het voorwaardenlijstje.

Omdat ik op mijn 18e ook al een goede smaak heb wat auto's betreft kies ik een E30. Helaas is het de 316 geworden want mijn budget is niet toereikend voldoende voor een zwaardere motor. APK gekeurd tot het einde van het jaar dus helemaal leuk.

mijn BMW 316

De volgende is voor 3hitmyself.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door Leeuw »

op de afgeragde stoelen na een nette auto :vork:
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door #3 Micha »

Nu moet ik in m'n proefwerkweek ook nog een auto gaan zoeken :puh:.

Maar ik zal m'n best doen.
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door Jurjen »

Er bestaan bijna geen E30's met intacte voorstoelen helaas, uitzondering zijn de lederen uitvoeringen.

Er zijn trouwens ook wel 320's te vinden voor dat geld, maar dat is even zoeken. E30's blijven toch zeker leuke auto's!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door ViveLaFrance »

Dun stuurtje, maar verder een gave auto Bert :thumbup:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door #3 Micha »

Stel, je bent achttien, maar je hebt het niet al te breed. Je vader heeft een hekel aan auto's, en wil er geen voor je betalen, en je bent gedoemd om met een budget van €1500,- een auto te zoeken. Een vriend van je komt je ophalen, en gaat je helpen met zoeken. ''Kom Sjonnie, we gaan.'' Jij bent echter niet al te snugger en reageert met ''Huh, wat?''. ''We kenne ghaaaan.'' ''Gvd, ik moet m'n broek nog aandoen klojo.'' ''*****, dat duurt wel lang.'' Je stapt met je joggingbroek aan in de BMW van je vriend. ''Hng, hnggggg. GVD, dat ga je niet menen, waarom nu. *Deur open, deur dicht, deur open* ''Moet ik wel de motorkap opendoen, hihi. Gngh, krak! Kut, hendel afgebroken.''

Zo, geen zin om verder een verhaaltje te typen, nu de auto:

Ik heb een prachtige Renault R 19 16V 3-drs gekozen, maar dan blijft de vraag, waarom? Nou ten eerste omdat ik denk dat het een vrij sportieve auto is, waar de gemiddelde 18 jarige wel behoefte aan heeft. Ten tweede omdat er een 1,8 4 cilinder 16V onder de kap ligt, met maar liefst 135pk, dus het sportieve uiterlijk maakt ook nog iets waar. Ten derde omdat je ook nog €205,- overhoud voor bijvoorbeeld een navigatiesysteem. Verder denk ik dat dit gewoon een erg mooi exemplaar is.

De foto staan hier (anders moet ik ze opslaan en opnieuw uploaden, geen zin in :}): http://www.autoscout24.nl/AllImages.asp ... position=5
De advertentie:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bhbauxcfowcj

De volgende is HondArd.

Hier een lijstje van wie zijn geweest:
Leeuw
ChrisRenault
Joël D.
Jurjen
WizardOfOss
Martin
weer een forummer
3hitmyself
Gelieve deze aan te vullen als je bent geweest, dan kan je zien wie je niet hoeft te kiezen :''D.
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door Jurjen »

Ah, goede keuze. En mooi intro;)

Altijd grappig hoe adverteerders bij een auto met 130pk neerzetten; zeer snel.
Plaats reactie