Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Alle raad en doorgeef spellen
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door HondArd »

In die hoek had ik het niet gezocht, maar het is wel één van de coolste VW's ooit gemaakt. :thumbup:
Betrouwbaar: check
Leuk: check

Helemaal goed dus! :clap:

Leuk dat je de vragen ook hebt ingevuld.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door Leeuw »

Het is nooit m'n eerste auto geworden, dat is een Golf 1 geweest. Ook een fijne auto, toen VW nog leuke auto's maakte. Ard dacht in een andere hoek, had ook zomaar gekund, het is bijna een Alfa 33 geworden bij een hele foute en louche vent/zaak. Gelukkig zijn er altijd vaders die je enthousiaste en blindness (is daar een NL woord voor?) temperen, de Alfa was echt een wrak.

edit: ChrisRenault is de volgende
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door Jurjen »

Haha prachtig. Alleen gaat niemand op zijn 19e nog naar Renesse, dat doe je als je 15/16 bent :shh:
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:ChrisRenault is de volgende
Zal erover nadenken, waarschijnlijk post ik mijn auto vandaag nog ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door Joël D. »

Veel succes. :p
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door ViveLaFrance »

Ahhhhhh 18 jaar, welke jongen wil dan niet direct een auto? Ik wel, maar het is er nog steeds niet van gekomen :(

In tegenstelling tot Tom heb ik niet gekozen voor een afwijkende carrosserie. Om lekker de hort op te gaan met vrienden en de nodige roadtrips te maken stel ik een 4-zitter wel op prijs. Mijn intentie was om niet voorspelbaar te zijn en ik heb onder andere een aantal leuke Mazda's, BMW's, Saabs, Rovers en Volvo's moeten laten lopen, want..................ik kon niet om de Renault Clio 16V heen :D

Zelfs voor een 18-jarige zonder enig besef hoe interessant Renault is, is dit een zeer strakke auto om mee te starten. Een rijdersauto pur sang! De Clio I staat daarnaast bekend om zijn ruimte, dus voor mij een ideale combinatie. Hij ziet er nog goed uit voor bijna 19 (!) jaar. Jaja, een sportieve klassieker in spé 8-)

Joël mag nu.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door Joël D. »

Leuke inzending.

Ik ben gegaan voor Volkswagen Scirocco. Een leuke sportieve auto voor iemand van 18 jaar. Met 84 pk hoeven de ouders zich niet al te veel zorgen te maken, want hard kan het niet. Omdat auto rijden al genoeg kost ben ik gegaan voor een auto van voor 1987 zodat je in ieder geval geen wegenbelasting meer hoeft te betalen en als de kilometerheffing doorgaat dat je dan al je vrienden kan uitlachen omdat je zo goedkoop rijdt.

Omdat de auto op een Golf is gebaseerd is er genoeg ruimte voor wat vrienden om naar zuid-Frankrijk of Texel te rijden. :P

Wat plaatjes:

Afbeelding
Afbeelding

De volgende is Jurjen.
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door weer een forummer »

Leuk die Scirocco. Alleen heeft een kwajongen een ruitenwisser van de voorkant gedemonteerd en op de achterkant geplaatst.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door HondArd »

weer een forummer schreef:Leuk die Scirocco. Alleen heeft een kwajongen een ruitenwisser van de voorkant gedemonteerd en op de achterkant geplaatst.
Liever één ruitenwisser voor en ééntje achterop dan twee voorop. Bij zo'n schuine achterruit is een wisser vaak bittere noodzaak, en één wisser is vaak meer dan afdoende om de voorruit droog te houden. Toch zie ik zo'n Scirocco makkelijker onder een kont van een 18jarige rijbewijsbezitter verschijnen dan een Clio 16V. Ik vraag me af of een 18-19 jarige zo'n Clio 16V wel verzekerd kan krijgen op eigen naam.
Volgens de RDW heeft de Scirocco trouwens al heel lang geen APK meer gehad, daarom dat hij voor een auto die nu al in de regeling valt zo goedkoop is? Maar gelet op de die status vind ik hem wel heel creatief gevonden.

@Joël, wie is nu aan de beurt?
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door WizardOfOss »

Bij zo'n vlakke achterruit valt het juist vaak wel mee, die waait vanzelf schoon. Maar ik vraag me sowieso af of je wel iets door die ruit ziet, veel zicht heb je toch al niet, en dat spoilertje neemt dan het laatste beetje wel weg. Briljant idee dus, zo'n gesplitste achterruit. Zo briljant dat een niet nader te noemen merk het zelfs nodig vond om het te kopiëren (nee, dan bedoel ik niet Mazda, Mercedes of Citroën).

Die Clio zou inderdaad wel een lastig verhaal worden om te verzekeren, maar ach, zo'n wagentje is het proberen altijd waard.
Laatst gewijzigd door WizardOfOss op 19 feb 2010, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie