Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Alle raad en doorgeef spellen
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door WizardOfOss »

Ik dacht nog even een leuk alternatief voor die Lincoln gevonden te hebben, namelijk eenChevy Caprice op LPG. Maar de wegenbelasting voor een dergelijk monster is dan toch echt niet leuk meer, bijna het dubbele van de ook al niet misselijke verzekering. Dus nee, van enig realisme is dan echt geen sprake meer.

Dan dus toch maar iets totaal anders. Een Coupé Fiat. Niet de auto met alle ruimte om leuke dingen met je meisje te kunnen doen, wel de auto om dat ene leuke meisje eerst maar eens binnen te halen. En ach, op je 18e ben je nog lenig...

Weliswaar nog steeds niet de goedkoopste auto om te rijden, verzekeren moet volgens Independer voor €93 per maand kunnen (voor een 18-jarige dus), verbruik is niet het sterkste punt van deze wagen en je moet uiteraard maar hopen dat alles heel blijft. Maar ach, statistisch gezien krult een 18-jarige een dergelijke auto toch binnen een paar maanden om een boom, dus wat maakt het uit. Hooguit jammer van zo'n toekomstige klassieker.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Als volgende mag Martin een poging wagen!
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door ViveLaFrance »

Leuke auto met een lekker kleurtje :thumbup:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door Jurjen »

Weet je wie die auto getekend heeft? Bangle, dezelfde man die ook de moderne BMW's deed.

Alles is trouwens te verzekeren op je 18e, als je maar betaald.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door ViveLaFrance »

Jurjen schreef:Weet je wie die auto getekend heeft? Bangle, dezelfde man die ook de moderne BMW's deed.
Nee, dat is nieuw voor mij. Wederom een bevestiging van de ontwerpkwaliteiten van Bangle :)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door WizardOfOss »

Jurjen schreef:Weet je wie die auto getekend heeft? Bangle, dezelfde man die ook de moderne BMW's deed.
Top-ontwerper, dat blijkt maar weer eens.
Jurjen schreef:Alles is trouwens te verzekeren op je 18e, als je maar betaald.
Zeker waar, maar het schiet natuurlijk niet op als je per jaar (fors) meer aan verzekering kwijt bent dan wat de auto gekost heeft. Dat strookt toch niet echt met het "beperkt budget"-idee...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door weer een forummer »

Die Fiat is de enige leuke auto die Bangle getekend heeft. Goede keuze Wizard! :thumbup:
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door HondArd »

WizardOfOss schreef:@Ard, dan heb je blijkbaar hele slechte auto's met twee wissers gehad. Ik heb ook BX gereden (zonder wisser achterop, de allersimpelste uitvoering, gewoon "BX"), die ene wisser is prima bij een normale regenbui, maar wanneer het echt tekeer gaat schiet het gewoon zwaar tekort. En niet zo'n klein beetje ook.
En in die zware bui (in Frankrijk) was ik positief verrast door die ene wisser die met een noodgang van links naar rechts zwiepte. Maar goed, dat was mijn ervaring en laten we er daar verder maar over ophouden.
Ik moest wel heel hard lachen toen je met jouw opties aan kwam zetten en de reden waarom :lol: Ik heb zelf alleen maar ervaring met een D-Kadett en daarin was het toch alles behalve behelpen op de achterbank. Al keek ik wel elke keer met een schuin oog naar de Renault Express van mijn ouders. Daar een matras achterin leggen en je kunt helemaal je gang gaan.
Desalnietemin is zo'n Fiat Coupé een hele leuke. Vergeet echter niet dat de motor er zowat uit moet als je de distributieriem moet laten vervangen. Er schijnen overigens trucjes te zijn dat het niet hoeft (de motor eruit), maar volgens voorschrift hoort het wel. Met andere woorden: mooi ontwerp (daarna bij BMW ging het hard achteruit met die Bangle), maar dat is wel ten koste gegaan van reparatiegemak.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door Leeuw »

Wat een leuke Auto's komen hier voorbij :D

Vooral die Clio Williams is ziek goedkoop.
De knal-Lincoln is briljant gevonden, maar ik denk dat een Fiat coupé niet echt een auto is voor een 18 jarige.

@ Jurjen, ik ging nog wel op m'n 18e naar Renesse. 14/15 nu is 18 jarig 15 jaar terug. Op mijn 14e zat ik meestal braaf thuis.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door HondArd »

Euhm, hallo.....
WizardOfOss schreef:Als volgende mag Martin een poging wagen!
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Doorgeeftopic: Wat wordt je eerste auto?

Bericht door Martin »

Ik zie nou dat ik zat te slapen... :oops:
Stap eens op de fiets
Plaats reactie