1) De bent op het moment dat je de opdracht krijgt net in het bezit van een auto-rijbewijs.
Hmmm, 4,5 maand zoals in mijn geval. Mag dat ook?
2) Je bent denkbeeldig nog maar 18-19 jaar, dus niet alleen jong van geest maar ook nog echt jong.
Je wil als ietwat puisterige puber vooral een leuke auto. Maakt mij niet uit op wat voor manier als hij ook maar een beetje betaalbaar is en je hem zocoende lang kunt blijven rijden.Bijbaantjes ben ik nooit vies van geweest toen ik zo jong was.
Toen het topic begon dacht ik dat een Toyota Starlet van de 70 serie wel leuk was, maar ik heb al zo veel echt leuks langs zien komen dat ik toch maar even ben gaan verder kijken.
3) Je hebt een budget van €1500,--.
Is veel leuks voor te koop, maar af en toe moet je wel compromissen sluiten.
4) De prijs waarvoor deze auto te koop staat is maatgevend, dus een mogelijke korting die je kunt krijgen mag je niet van de €1500,-- af halen.Geen probleem, onderhandelen ben ik nooit zo'n held in gewesst. Ik kan wel redelijk inschatten of het zijn geld waard is dus bevalt het me niet, dan kijk ik wel verder.
5) Auto moet op moment van posten in dit topic ook daadwerkelijk te koop staan, dus link plaatsen.
Genoeg exemplaren, en gek genoeg hebben ze niet al te veel kilometers op de teller.
Maar deze komt het dichtst in de buurt van wat ik zoek.
6) Je moet de auto op je eigen naam kunnen verzekeren, dus op naam van (één van) je ouders verzekeren mag niet. Je moet helemaal zelf je bonus/malus op gaan bouwen namelijk.
36 (WA) tot 101 (WA volledig casco) per maand, valt me alleszins nog mee. In het geval van WA bijna net zo veel als toen ik in Guldens kwijt was aan mijn echte eerste auto.
7) Auto moet op moment van aanschaf kunnen rijden, dus op dat moment geen technische gebreken die een mogelijke verkeersdeelname in de weg staan.Ik kan ermee door het verkeer, maar desnoods ook via de kortste weg weer terug naar huis.
8) Auto moet een geldige APK hebben.
11/02/2011, kan ik nog wel even mee door.
Het is geworden de Suzuki Samurai. Tereinrijden is een andere manier van leuk autorijden, maar daar de auto niet zo heel zwaar is en ook niet al te veel vermogen heeft schrikken de verzekeringsmaatschappijen er ook niet van.
Het is echt een serieuze tereinwagen, ondanks zijn kleine motor. Ooit eens een keer een reportage van een terein-treffen gezien, en deze dwerg (nog geen 900kg) nam alle hindernissen met twee vingers in de neus.
Toch wel toevallig dat ik toen ik 19 was ook als eerste bij een Suzuki uitkwam (een sc100gx), en nu is het iets anders leuks van deze in kleine auto's gespecialiseerde fabrikant.
Hij is wel spartaans, maar daar staat tegenover dat hij ook erg vuil mag worden. Lekker het hele jaar door met open dak rijden.
De volgende is Michele