Algemeen vakantie-draadje

Vertel hier over je laatste reis of reisplannen
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door Jurjen »

Korean bbq met soju --> Noraebang --> Hongdae

Liep flink uit de hand. Zeker omdat we met een aantal andere internationale studenten gingen stappen die onderhand de goede plekken al kenden.

Ze Zuid-Koreanen stonden er in flinke bezetting. 6 man buiten en 2 man binnen in dat gebouwtje. Er stond 1 Noord-Koreaan op een paar meter de boel te bekijken. Wij werden door een amerikaanse soldaat begeleid, die verdacht niet naar het N-Koreaanse gedeelte van het gebouw ging. Ik vond het een heel bijzondere ervaring.

Plaatje: (Heb er natuurlijk mijn camera volgeschoten)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door Jurjen »

Precies een maand weer in Nederland, maar ik vertrek morgen voor een paar dagen naar Rome.

We wilden eerste een lang weekend gaan skien in Winterberg, maar daar lag op moment van boeken geen sneeuw. Nu ligt er zoveel sneeuw in Rome dat ze daar zo'n beetje de noodtoestand afkondigen en supermarkten slecht bevoorraad worden. Morgen wordt het daar weer ongeveer 9 graden dus ik gok erop dat het wel mee zal vallen, maar een bijzonder gezicht zal het zeker worden.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door WizardOfOss »

Ik heb juist net m'n weekendje Bologna toch maar geannuleerd (in ieder geval het hotel, de vlucht zal wel jammer maar helaas zijn), geen zin om daar in de kou/sneeuw te gaan lopen...

Maar van de andere kant, de volgende reis naar Noord-Korea ronde de 100e verjaardag van de president is geboekt, moet nog wel een vlucht boeken, maar waarschijnlijk pik ik dan meteen een paar dagen Taipei mee.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door Jurjen »

Man dat klinkt me weer als een vette reis zeg. Hoe regel je dat normaal, via een groepsreis oid?

Over Italie, ik heb annuleren ook nog overwogen maar ik heb Rome al wat vaker gezien en met sneeuw lijkt het me ook wel eens leuk. Vlucht is toch al betaald en ik wil alsnog een paar dagen weg.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door WizardOfOss »

Deze keer een groepsreis bij Koning Aap, de beide eerdere trips bij Koryo Tours, een Engels bedrijfje in Beijing, die ook voor Floortje Dessing alles hebben geregeld. Een tijdje geleden kreeg een van de reisgenoten van m'n tweede reis een email van een van de gidsen van zijn eerste reis, groeten uit Pyongyang, en of we wellicht direct bij het Noord-Koreaanse reisagentschap een reis wilden boeken...

Over Bologna, nu kon ik m'n hotel nog gratis annuleren, na middernacht had ik de eerste nacht hoe dan ook moeten betalen. De vlucht (RyanAir) is niet te annuleren, eventueel wel te wijzigen, maar de kosten daarvan bedragen bijna anderhalf keer de vluchtprijs. Maar mocht het weer nog omslaan of mocht ik me alsnog bedenken, dan boek ik het hotel wel weer opnieuw. Uiteraard had ik deze tijd van het jaar geen zomerse temperaturen verwacht, maar gemiddeld zou et nu toch zeker 10 graden warmer horen te zijn...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
De Schaduw
.
.
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 dec 2011, 10:33
Locatie: Provincie Utrecht / Limburg

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door De Schaduw »

Ik begin een beetje Italie-fan te worden. Ik/we zijn er nu 4 keer op vakantie geweest, driemaal de Mille Miglia bezocht en dit jaar gaan we er weer heen op vakantie. Deze keer (weer) Toscane, zo'n kilometer of 50 ten Noordwesten van Florence. Heb er nu al zin in. De sfeer, de natuur, de steden. Heerlijk.

Bologna is trouwens een prachtige stad, beetje onderschat heb ik het idee. Toen we het centrum binnenkwamen viel m'n bek zo'n beetje open. Had dat echt niet verwacht. 't Is alsof je zo het verleden inwandelt.
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door nvdw »

Ja, Italië staat ook wel op mijn lijst. Als ik dit jaar iets ga doen, dan het liefst op de motor. Zeker voor Italië kan ik het dan nog wat interessanter maken door per autotrein naar Verona te gaan, dan hoef je dat grafeind niet helemaal zelf te rijden. Schotland staat ook op de wensenlijst.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
De Schaduw
.
.
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 dec 2011, 10:33
Locatie: Provincie Utrecht / Limburg

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door De Schaduw »

nvdw schreef:Ja, Italië staat ook wel op mijn lijst. Als ik dit jaar iets ga doen, dan het liefst op de motor. Zeker voor Italië kan ik het dan nog wat interessanter maken door per autotrein naar Verona te gaan, dan hoef je dat grafeind niet helemaal zelf te rijden. Schotland staat ook op de wensenlijst.
Met de autotrein naar Verona, dan mis je wel het leukste stukje rijden. 8-) (Verona is ook al zo'n mooie stad trouwens.) Kun je niet naar een plaats treinen waarbij je bijvoorbeeld op de route nog de Stelvio kunt meepakken? Afhankelijk van de tijd die je hebt en zo natuurlijk...
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door Leeuw »

wat een leuke reizen weer zeg. momenteel ben ik op wintersport in la france. heerlijk wintersport weer, maar gisteren was het vlgs mij -20. brrrrrrrrr. vandaag weer heerlijk. genieten man.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door WizardOfOss »

De Schaduw schreef:Bologna is trouwens een prachtige stad, beetje onderschat heb ik het idee. Toen we het centrum binnenkwamen viel m'n bek zo'n beetje open. Had dat echt niet verwacht. 't Is alsof je zo het verleden inwandelt.
Ik ga Bologna ook vast nog wel een herkansing geven, lijkt me nog steeds een mooie stad. Weliswaar was mijn keuze voor de stad vooral op de vluchtprijs gebaseerd, het leek me sowieso wel een goede stad voor een korte eerste kennismaking met het land. Niet zo kolossaal als Rome, niet zo extreem toeristisch als Venetië, maar overzichtelijk en authentiek. Tenminste, dat is het idee wat ik er van heb.

Het komt alleen nu even wat ongelukkig uit, heb het hele jaar tot nu toe tamelijk drukke weekends gehad, en dan het hele weekend in Italië gaan lopen koukleumen klinkt nu niet echt als ontspanning ;)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie