Boekingsvragen

Vertel hier over je laatste reis of reisplannen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Boekingsvragen

Bericht door Jurjen »

Heren,

Ik wil even aan de ervaren reizigers hier vragen wat hun ervaringen zijn met vliegtuigmaatschappijen en het wijzigen van tickets.

Ik moet komen jaar 2 keer A'dam, San Fransisco.

1 jan heen, 28 jan terug. 1 feb heen en ergens in juli weer terug. Nu is een retourtje net zo duur als een enkeltje dus boeken we retour. KLM vertelde ons dat we zo onze terugreis kunnen wijzigen (die is immers onbekend, zowel van waar als wanneer) maar via de website moeten we er 200euro voor betalen.

Wat is gewoon bij het wijzigen van tickets? Ik ga dit voor het eerst doen namelijk.

Alle hulp is welkom
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Boekingsvragen

Bericht door Leeuw »

Bij goedkope tickets kan je niet wijzigen of met boete. Dus het is handig om er rekening mee te houden als niet alles vaststaat.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Boekingsvragen

Bericht door WizardOfOss »

Heb ook geen ervaring met wijzigbare tickets, inderdaad omdat die meestal aanzienlijk duurder zijn. En voor die meerprijs koop je dan vaak nog maar alleen de mogelijkheid ze te kunnen wijzigen, maar wil je daar gebruik van maken dan mag je nog een keer dik betalen. Of je moet nog meer flexibele tickets kopen, tegen een nog hogere meerprijs. Die 200 euro klinkt dan nog wel vrij redelijk, maar kijk dan wel goed naar de voorwaarden en vergelijk het ook met andere vluchten.

Normaal gesproken zou ik zeggen dat het voordeliger is om gewoon zo lang mogelijk te wachten voor de terugvlucht, maar je zit in juli uiteraard dan wel midden in het hoogseizoen, dan zal je geen superaanbiedingen tegenkomen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie