Algemeen vakantie-draadje

Vertel hier over je laatste reis of reisplannen
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door Martin »

WizardOfOss schreef:........ en héééééél erg veel fotografen...
Dan val je ook niet op :D
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door WizardOfOss »

Tussen al het Detroit-geweld door even iets heel anders: eindelijk vakantie! Nou ja, nog twee nachtjes slapen, woensdag vertrek ik. Morgen wel een dag vrij, mooi de hele dag de tijd om in te pakken en ander voorbereidingen, zoals gebruikelijk wacht ik weer tot het allerlaatste moment...

Dilemma is nu alleen nog welke camera(s) er mee gaan. Ik zit er sterk aan te denken de D70 thuis te laten, en wellicht in Japan een andere te kopen. Heb al gezien dat de Panasonic GH-2 daar ruim 30% goedkoper is dan hier, heb alleen geen idee of die dan ook Engelse menu's heeft, da's toch wel zo prettig. En ergens lijkt het me sowieso ook wel lekker gewoon eens alleen met een kleine camera rond te lopen, geen gesjouw. Maar ja, als ik kijk naar de uiteindelijke selectie van m'n vorige vakantie, dan is het overgrote deel toch weer van de D70 afkomstig...

De route wordt in ieder geval als volgt (alles is reeds geboekt)
- Tokyo (5n) - Tokyo Auto Salon, wellicht Ghibli Museum en sumo toernooi
- Yokohama (2n) - wellicht Nissan Engine Museum
- Kanazawa (2)
- Nara (1n) - Wakakusa Yamayaki festival
- Hiroshima (2n) - Mazda Museum en fabrieksbezoek
- Shimonoseki (1n) - fugu!
- Kyoto (2n)
- Osaka (1n)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door ViveLaFrance »

Alvast veel plezier! 8-)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door #3 Micha »

Leuk man! Veel plezier daar dan :).
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door Leeuw »

heerlijk zeg!
veel plezier, mooie cam die pana. Het klapscherm ala Canon is heerlijk (dit mis ik nog steeds aan m'n nikon)
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door WizardOfOss »

Even een korte update vanuit Tokyo, ben vandaag naar de Tokyo Auto Salon geweest. Naar het schijnt de grootste tuning-beurs ter wereld, en ik zou het zomaar geloven, in omvang doet het voor m'n gevoel niet veel onder voor bijvoorbeeld de IAA. Wat er zoal te zien viel? Zo ongeveer alles wat een auto kan verpesten, en daarnaast ook een paar dingen die een auto mooier of beter maken. De Nissan GT-R is momenteel duidelijk topfavoriet, daarvan stonden er vele tientallen. Maar ook zo ongeveer elke denkbare andere auto heeft eraan moeten geloven, van kei-cars tot Ferrari's, Lamborghini's (vooral de Murc is zeer populair) en Rolls Royce's. Ook waren de meeste Japanse merken met een eigen stand aanwezig, met daarbij uiteraard vooral de focus op de sportieve modellen en autosport-prestaties.

Maar eigenlijk is dat allemaal slechts bijzaak. Die auto's zijn niet meer dan een excuus. Een excuus om een dag lang ongegeneerd sexy meiden te kunnen fotograferen. Want of je nu een Ferrari op je stand hebt staan, een saai busje of zelfs helemaal geen auto, met wat bij voorkeur tamelijk sletterig gekleed vrouwelijk schoon (al valt over smaak wel degelijk te twisten) is je stand verzekerd van de aandacht van vele tientallen fotografen. En als de dames weer van het toneel verdwijnen zijn die fotografen ook onmiddelijk weer weg. Ik gok dat driekwart van hen geen flauw benul had tegen wat voor auto het grietje aan stond te leunen. Maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ik daar ook lekker aan heb meegedaan, ik heb de foto's nog niet bekeken maar kan met zekerheid zeggen dat de plaatjes met een auto als hoofdonderwerp ruimschoots in minderheid zullen zijn....
(als smoes nog een verzachte omstandigheid hierbij: die auto's staan (meestal) stil, da's een stuk makkelijker vast te leggen)

Helaas had ik het programma niet in de gaten gehouden, en heb daardoor de driftshows gemist. Gezien het zware geschut wat er allemaal buiten stond moet dat toch een spektakel geweest zijn :eerie:

Overigens voor de geinteresseerden: op http://japan2011.zimzer.com/ probeer ik onderweg een verslag bij te houden. Al blijft dat toch lastig, ik loop nu alweer een dag achter en ga nu toch echt eerst pitten...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door HondArd »

Gaaf man! Je vermaakt je weer uitstekend zo te lezen.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door WizardOfOss »

Zekers. Vandaag ook weer, al kwam van m'n planning (alweer) niks terecht. Zondag zou bij voorbaat al de dag voor Harajuku en Yoyogi park moeten zijn, zeker bij mooi weer. En dat was het ook. Maar ik wou eerst nog even langs de Yasukuni-schrijn gaan, een nogal omstreden geval ter nagedachtenis van de Japanse "oorlogshelden". Dat liep dus uit op een middagvullend programma...

Daarna naar wat in Marunouchi rondgelopen, en onder andere daar wat leuke vierwielers op de foto kunnen zetten. Topper was een matzwarte Murcielago met het Lambo-logo in glanzend zwart op de neus, voorzien van blauwe neonverlichting. Daarachter stond een Ferrari 360. Daarachter nog een Corvette. Om de hoek een Ferrari 430. En aan de andere kant van het kruispunt nog een knalgele 512 TR. Daarnaast nog van alles zien rijden, het dure spul mocht duidelijk van stal...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door WizardOfOss »

Nog even een paar fotootjes om een impressie te geven hoe het er op de autoshow aan toe ging:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En een (slecht) plaatje van die Lambo:

Afbeelding

En eerder nog in in Ueno:

Afbeelding

Meer volgt wellicht nog, maar voor m'n andere camera heb ik de cardreader nodig, even geen zin om die nu op te zoeken.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door Jurjen »

Ziet er weer zeer bijzonder uit Sander!

Als wintersport vakanties hier ook mogen, wij gaan met een Landcruiser en een FX30 1,5 week skien in St Sorlin d'Arves. (skigebied Les Sybelles). Ik ben zeer benieuwd, want het wordt mijn eerste wintersport.

Ik heb al wel heel optimistisch een eigen board gekocht, dus ik hoop dat het goed gaat ;)
Plaats reactie