Algemeen vakantie-draadje

Vertel hier over je laatste reis of reisplannen
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door #3 Micha »

Rome is inderdaad prachtig, mijn ouders willen er nog een keer voor de tweede keer naartoe. Wij gaan ook zo'n soort trip doen in Italië maar dan noordelijker: Verona, Ravenna, San Marino, Firenze, Bologna, Modena. En dan nog wat kleine plaatsjes.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door HondArd »

Mooi Bert :thumbup: Rome wil ik ook nog een keer naar toe. Kan ik twee vliegen in één klap slaan, namelijk een Europeese hoofdstad van mijn lijstje strepen en een ministaatje. Het was eigenlijk de bedoeling dat we dat deze vakantie zouden doen, maar de financiële middelen lieten dat niet toe. Daarom dit jaar maar op een andere manier twee elementen weggestreept, namelijk Vaduz (FL). Lag nog redelijk vlakbij ook.

Hoe ga je trouwens naar Rome Bert? Met de auto lijkt het me een flinke trip, en hoe zuidelijker je in Italië komt hoe chaotischer en armer het wordt.

Oh ja, eind oktober gaan we weer naar Noord Italië om het vakantiehuisje af te sluiten. Pakken we meteen Bern mee van het hoofdstedenlijstje.
"The closest to reality car that money can buy"
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door weer een forummer »

Ik ga met het vliegtuig naar Pisa en vervolgens met een busje.
duke
.
.
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 okt 2010, 22:52
Locatie: Altnaharra

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door duke »

Net een weekje Denemarken achter de rug. Echt een aanrader als je niet perse de hele dag op een strand wil bakken maar lekker stukken wil wandelen bijvoorbeeld. En een mooi stuk Autobahn.
De afstand viel toch nog tegen. na 700km sta je net met de hakken over de sloot in denemarken.
De E45 in Duitsland waar je bij Hannover op komt en je dan via Hamburg, Kiel en Flensburg de Deense grens over brengt schiet boven Hamburg wel lekker op als je een autobahnfahige auto rijdt. Lekker met 160 op de cruise control en natuurlijk even gepiekt op de 220.
Heb dan overigens niet het idee dat je hard aan het rijden bent want met 180 op de teller zie je ineens een gargantueske Audi grille of een setje BMW nieren in de spiegel die er met 250 in het uur heel graag voorbij wil.
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door Jurjen »

Rome is echt schitterend, ben er nu twee maal geweest en zit er sterk aan te denken om dit jaar nogmaals te gaan. Heerlijke stad.

Ik had trouwens geen problemen met de pizza's in Pompei, wel met de hitte daar.


Trouwens @ Wizard:

Ik ga waarschijnlijk in Oktober twee weken naar Z-Korea, een vriend opzoeken die daar gaat studeren. Weet jij een paar website's waar ik wat goede tips af kan halen? Ook wil ik graag in die tijd een kort bezoekje Noord-Korea doen, wat is daar voor nodig cq. is het mogelijk?
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door WizardOfOss »

Kijk, da's nog eens een mooi vooruitzicht.

Om met Noord-Korea te beginnen, dat is een wat lastig verhaal. Tot een paar jaar geleden waren er twee mogelijkheden vanuit het zuiden de grens over te steken, namelijk Kumgangsan (Diamond Mountains) aan de oostkust, en Kaesong als dagtrip vanuit Seoul. Beide zijn echter momenteel niet meer mogelijk, er gaan al tijden geruchten dat tours naar Kaesong weer hervat zullen worden, de Zuid-Koreaanse regering houdt dat echter nog tegen. Alternatief is dan uiteraard een uitgebreidere trip via Pyongyang, maar dan zal je hoe dan ook via Beijing moeten.

Voor Zuid-Korea heb ik nog de meeste informatie uit ouderwetse reisgidsen gehaald, Insight Guide en Lonely Planet (beiden alleen een Engelse uitgave). Daarnaast staat er aardig wat bruikbare informatie op WikiTravel. Bruikbaar maar minder op praktische reisinformatie gericht zijn Chosonilbo en VisitKorea.

En waarschijnlijk had je het al gezien: op 16 oktober is het F1-circus in Korea...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door WizardOfOss »

Ik was al van plan dit jaar weer naar de IAA te gaan, maar zit er nu stiekem toch ook aan te denken in december een bezoekje te brengen aan de Tokyo Motor Show. Waarom ben ik toch niet verslaafd geraakt aan een land als België...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door Leeuw »

:lol:
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door Jurjen »

Ik heb om aan het klote weer te ontsnappen toch nog maar een weekje Gran Canaria geboekt. Lekker een week chillen.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door Leeuw »

lekker man, chilllllll ze
Plaats reactie