Algemeen vakantie-draadje

Vertel hier over je laatste reis of reisplannen
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door WizardOfOss »

Leeuw schreef:Poeh best druk als ik het zo zie, 1 week Korea en 4 dagen reizen.
of zie ik iets over het hoofd.
Klopt ongeveer wel: heenreis op 18/19 april met transfer in Hong Kong, op 21 april vlucht naar Pyongyang, 28 april terug naar Beijing, een dag later naar Hong Kong, en 2 mei terug naar huis. Maar goed, die vluchten naar Pyongyang en de trip naar HK zijn niet zo lang, en het hoort er nu eenmaal bij.

Ik had afgelopen weekend ook nog een omweg via Singapore overwogen, voor een volle week dan wel. Dat was toen nauwelijks duurder dan kortere vluchten. Maar ja, ineens doken er zondagavond weer andere vluchten op, 330 euro goedkoper. Blijft een wazig wereldje....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Probeer het ook eens, zou ik zeggen...
Wie weet, maar die culturen trekken me niet aan eigenlijk.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door Leeuw »

ChrisRenault schreef:
WizardOfOss schreef:Probeer het ook eens, zou ik zeggen...
Wie weet, maar die culturen trekken me niet aan eigenlijk.
Waarom niet, is geweldig juist
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door ViveLaFrance »

Oh het kan vast leuk zijn, maar ik heb niet zo'n positief beeld over landen als China, Japan enz. De verhalen die ik gelezen heb over de OS van Peking zijn bedroevend :(
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, da's meestal vooral politiek, en meestal ook nog eens door een sterk gekleurde westerse bril bekeken. En op elk land is wel wat aan te merken. Tuurlijk, in China moet (en zal) nog veel veranderen, maar wat is er dan zo mis met Japan?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:maar wat is er dan zo mis met Japan?
Ik ben sterk van mening dat collectivisme zijn grenzen kent en landen als Japan doen er weinig aan om breder te denken. Politiek valt het mee ten opzichte van bijvoorbeeld China, maar een land met een hoge mate van homogeniteit (inwoners/taal/onderwijs...) heeft negatieve gevolgen voor het individu.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door Leeuw »

Is er dan niet over elk wat te verzinnen? Japan heeft vreemde dingen, maar dat maakt het ook erg bijzonder. En dat is wel erg interessant, als je ergens naar toe gaat wil niet automatisch zeggen dat je alles nou zo goed is van dat land. Maar Japan heeft ook veel dingen waar wij een puntje aan kunnen zuigen. Wat ik bijvoorbeeld extreem prettig vond (en daardoor soms wat onwerkelijk) was de properheid en de keurige staat van alles, er is een mentaliteit dat je niks sloopt of beklad. Zo heb ik in bijv. steden als Kyoto of Tokyo geen 1 graffiti gezien of iets dat kapot was. Maar ook geen 6 miljard politie om daar op te controleren.
Maar wat ik wel heel eng vind is de toewijding aan werkgever en verplichtingen.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, die homogeniteit is buiten een handvol rijke westerse landen nu eenmaal eerder regel dan uitzondering. In Japan zie je daardoor met name onder jongeren juist wel extremiteiten ontstaan om daaraan te ontvluchten.

Wat me persoonlijk misschien nog wel het meest aanspreekt aan Japan is dat het een volkomen andere cultuur dan de onze is, maar tegelijkertijd is het in geen enkel opzicht behelpen. Aan de oppervlakte is het ondanks de taalbarrière ontzettend toegankelijk. Tuurlijk, het land doorgronden is een ander verhaal, maar dat is overal.

En een voordeel in zowat alle Aziatische landen: het fantastische eten! Sowieso zijn restaurants er vrijwel altijd uitstekend. Nog afgezien van het eergevoel, ze zullen wel moeten, de concurrentie is nu eenmaal moordend. Daarmee vergeleken is het eigenlijk gewoon schandalig wat ze je hier in Nederland soms voor durven schotelen, en schofterige arrogantie zoals in bijvoorbeeld Parijs eerder regel dan uitzondering is is al helemaal uit den boze. En dan ook nog eens veel lagere prijzen, zelfs in het zogenaamd dure Japan.

Nu gaat dit alles uiteraard niet op voor Noord-Korea, daar draait uiteraard wel alles om de politieke situatie en de uitwassen daarvan. Ook niet bepaald iets om positief over te zijn. Maar fascinerend is het wel.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door Leeuw »

Dit jaar gaan we eens naar Thailand, volgens mij het meest toeristische land ter wereld, maar toch wel erg leuk denken we. Natuurlijk doen we weer alles zelf (dat vinden we leuk) De vlucht is nu geboekt, we vliegen met EVA-air direct (amsterdam-bangkok) Voor slechts €75,- extra vliegen we in de Elite-class en dat is wel erg lekker als je zoals ik nogal lang bent voor een lange vlucht.
Er zijn maar twee stoelen naast elkaar (ipv 3) en je stoel kan lekker vlak met voetenbank.
Bovendien, beter eten, groter TV scherm, veel extra bagage en nog wat reut.

http://www.evaair.com/mmedia/global/777 ... a_2_2.html
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door HondArd »

Oeh lekker! Thailand is zeker erg toeristisch gericht (maar onderschat diens zuiderbuur ook niet), het lijkt me wel erg de moeite waard. Vrees echter wel voor die politieke onrusten van de laatste jaren.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie