Algemeen vakantie-draadje

Vertel hier over je laatste reis of reisplannen
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door WizardOfOss »

AvdB schreef:Wij blijven deze zomer dichterbij huis, we gaan naar Hout, een Portugees eiland. Later dit jaar wellicht nog naar NYC 8-)
En ik rij de komende maanden gewoon dagelijks braaf langs Houten :clown:

Maar NYC, gaaf! :thumbup:

Ik zou daar eigenlijk toch ook weer eens heen moeten gaan, na m'n eerste bezoek in 2001 was ik helemaal NYC-fanaat geworden, en ook de twee volgende bezoeken in 2003 en 2005 maakten de verwachtingen steeds helemaal waar, maar sindsdien ben ik er niet meer geweest.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door WizardOfOss »

En we gaan weer eens een keer op vakantie! En heel goed voorbereid deze keer...

Het idee van vakantie speelde weliswaar al een paar maanden, maar het kwam er maar niet van om echt eens een plan uit te werken. En mede ook door drukte op het werk (collega's gaan met vakantie, ik moet hun taken overnemen waardoor m'n eigen werk totaal versloft, waardoor ik na hun terugkeer alsnog een hoop extra shit heb) heb ik ook lang zitten twijfelen om gewoon eens een weekje thuis te blijven, gewoon rust pakken.

Maar nee: afgelopen dinsdagavond toch maar een vlucht geboekt: heen naar Tokyo, terug vanuit Singapore. En vertrek komende zondag. Want ik wil wel de Tokyo Motor Show meepikken uiteraard, plus Halloween als bonus. Dan rest alleen nog even de vraag hoe ik vanuit Tokyo in Singapore ga komen, want eigenlijk zou ik dat via nog een derde bestemming willen doen. Vooralsnog lijkt dat wederom Taipei te gaan worden, al lijkt Hong Kong qua vluchten ook een geschikte optie. Ik had ook wel een paar andere ideeën (o.a. Seoul en Shanghai), maar die vallen dan wel weer tamelijk kostbaar uit. Nog even puzzelen dus. Gelukkig nog ruim de tijd :bonk:

Wat dan wel weer wat minder was: dinsdag dus geboekt, en woensdag komt er ineens een verkoudheidje opzetten. Die donderdag toch wel serieuze vormen begon aan te nemen, waardoor ik ook voortijdig naar huis ben gegaan. En waarvoor ik vandaag thuis ben gebleven. Gelukkig voel ik me nu wel weer een stuk beter (vooral nog wat futloos), maar ik had me een idealere voorbereiding kunnen voorstellen....

Maareh, iemand hier nog ervaring met Singapore? Tips? Vooralsnog bestat m'n plan voornamelijk uit twee dingen: lekker eten en warmte ontwijken...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door HondArd »

Als ik ooit de kans krijg om naar Singapore te gaan zou ik in ieder geval gaan zwemmen en dan vooral hier:
http://www.marinabaysands.com/sands-sky ... -pool.html
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door WizardOfOss »

Gaaf inderdaad. Maar alleen voor hotelgasten, en de kamerprijzen daar zijn niet leuk...

Ik heb in Tokyo overigens wel een hotel met rooftop onsen, maar ik vrees dat het uitzicht daar toch minder spectaculair is. Maar wel lekker elke avond even de pijnlijke voeten wegbadderen....

Morgen dus vertrek, maar ik ben eigenlijk nog geen steek verder met m'n route. In Taipei is het rotweer en blijft het de gehele komende week rotweer, dus of het daarna dan direct beter wordt? En hoe leuk ik Hong Kong tijdens m'n eerdere bezoeken ook vond, ik kan zo eigenlijk niks nieuws vinden wat ik nog zou willen bezoeken. Dan maar die tussenstop helemaal schrappen en de resterende dagen tussen Tokyo en Singapore verdelen? Ik vrees daarvoor het klimaat in Singapore toch net even teveel om er een langer verblijf te plannen. Dilemma's...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door Leeuw »

Veel plezier Sander :thumbup:
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door HondArd »

Ik dacht al, wat is het relatief stil op HET forum de laatste tijd, Sander zit in het verre oosten. Veel plezier daar!
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door WizardOfOss »

Over drie weken weer op vakantie! Waarheen? Naar Japan uiteraard....

Aan het begin van het jaar was het me al opgevallen dat eind april en in mei een aantal feestdagen vrij gunstig bij elkaar in de buurt vallen, waardoor ik met relatief weinig vakantiedagen juist een net iets langere reis zou kunnen maken. Dus al vroeg vrij geregeld, maar verder nog geen plannen gemaakt. Tot ik me een paar weken geleden realiseerde dat eind april toch al snel dichterbij kwam. Al wel aardig zitten puzzelen voor een mooie route, wel een stel aanknopingspunten (matsuri...), maar tot een geheel kwam het maar niet. En hoe graag ik dan ook weer naar Japan wil, het samenstellen van een mooi reisplan voelt dan toch steeds meer als een last. Dus toen ik ineens een interessante groepsreis naar Wit-Rusland zag sloeg de twijfel toch toe. Sterker nog: gisterenmiddag had ik eigenlijk voor mezelf al besloten dat het die groepsreis ging worden in plaats van voor de 15e keer naar Japan, want lekker makkelijk, buiten visums regelen is er geen noemenswaardige voorbereiding nodig. Maar ja, eenmaal thuis ga je dan toch nog eens naar dat eerdere plan kijken, je komt dan juist nog wat extra knelpunten tegen, maar juist daardoor kom je dan ineens toch tot een oplossing waarmee alle stukjes grotendeels op hun plaats vallen. Dus toch gisterenavond (vannacht....) maar snel een vlucht geboekt. 26 april naar Osaka, 21 mei terug vanuit Tokyo. Met eerst tijdens golden week een stel matsuri in Toyama en Ishikawa, later een grote modelbouwbeurs in Shizuoka, en als afsluiter nog twee grote matsuri in Nikko en Tokyo.

Uiteraard zal er nog best wat gepuzzeld moeten worden voor de ideale invulling van de trip, maar het gevoel van druk is ineens totaal verdwenen. Ik heb er zin in!
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door HondArd »

15e keer Japan, zo vaak ben ik nog niet eens in Italië en Zwitserland geweest. Veel plezier in ieder geval.

Hie zijn we ook flink aan het puzzelen. Eind van deze maand een stedentrip naar Berlijn met het gezin voor een krappe week. Wat we willen bezoeken en hoe we het gaan doen (en zelfs waar we gaan lunchen en dineren) ligt al vast, hoe we dat aan elkaar gaan plakken is is nog een puntje.

Maar dan komt de grote vakantie dichterbij en dat is dus Albanië met de auto. En dat gaat heen via Duitsland, Oostenrijk, Slovenië (1e tussen-overnachting), Kroatië, Bosnië-Herzegovina, Montenegro (2e-tussen-overnachting) en dan zijn we in Albanië voor iets meer dan 2 weken. Vervolgens gaat de terugweg via Macedonië, Servië (1e tussen-overnachting), Hongarije, Oostenrijk (2e tussen-overnachting), Duitsland (mogelijk nog een overnachting) en dan thuis. En dat betekent rekening houden met veel verschillende verkeersregels en vooral wat je allemaal bij moet hebben in de auto. Plus de meeste landen hebben op de 1 of andere manier tolwegen of doen aan vignetten. En niet allemaal volgens hetzelfde systeem, nee lekker eigenwijs op hun eigen manier. De ene heb je makkelijk geregeld (2x Oostenrijk vignet via de ANWB winkel), de andere online aanvragen (Hongarije) en dan is er nog onduidelijkheid over een zogenaamde kortingsmogelijkheid voor tol in Krotatië...

En dan is het zaak om alles eens goed op een rijtje te zetten zodat je niets vergeet. Kindjes willen wel eens graag voorin zitten bijvoorbeeld maar dat mag niet overal (en ik wil het ze ook niet ontzeggen, lijkt me wel zo gezellig af en toe). En in Servië moet op de groene kaart de naam van de eigenaar van de auto staan. En dan is het ook wel handig dat je de route nog eens goed naloopt want er komen een paar echte grenzen langs. Dan kan je misschien maar beter een stukje anders rijden anders sta je hopeloos vast.
Maar het belangrijkste is wel dat we er met zijn vijven heel veel zin in hebben. Kindjes kunnen niet wachten tot ze bijvoorbeeld weer aan de ivi mogen (bepaalde frisdrank met vele smaken) en mijn vrouw en ik verheugen ons al op Koran in Pogradec, hopelijk is het daar dan ook weer kermis 8-)
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door WizardOfOss »

HondArd schreef:15e keer Japan, zo vaak ben ik nog niet eens in Italië en Zwitserland geweest.
Ik ben nog nooit in Italië geweest. Ik ga nooit zo ver op vakantie :clown:
(Ben uiteraard wel vaak genoeg in Duitsland geweest. En drie keer in Genève. Qua Oostenrijk kom ik niet verder dan twee transfers op het vliegveld van Wenen. En de rest....)

Maar die reis naar Wit-Rusland zou natuurlijk alsnog wel leuk zijn in het najaar. Heb ik nog de nodige maanden de tijd om excuses te verzinnen om toch weer naar Japan te gaan :angel:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Algemeen vakantie-draadje

Bericht door ViveLaFrance »

Tijdens de Pasen zijn we een weekje in Italië geweest. In de zomer is Hawaii de bedoeling, maar dat is nog onzeker gezien de lange vliegreis.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie