Japan

Vertel hier over je laatste reis of reisplannen
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Japan

Bericht door Leeuw »

Zo even een berichtje uit Japan, wat een ubergaaf land is dit. Weer zo anders dan andere Aziatische landen. We zitten nu een paar dagen in Tokyo en het valt echt op hoe rustig het is, vrijwel niemand belt met z`n mobile, en bericht versturen en spelletjes dan wel weer heel veel, maar allemaal zonder geluid. Ook betalen met telefoon tegen een scherm houden is de normaalste zaak, alles loopt wel een jaar of 4 voor op ons land had ik gehoord, nou dat is zeker zo. Eten is een stuk goedkoper dan ik had verwacht, en afwisselender. Sander alles dat je verteld hebt klopt helemaal, alles gaat eigenlijk heel makkelijk en soepel.

Ook de auto`s zijn wel erg gaaf, ook al rijden er erg weinig voor zoveel inwoners. Echt af en toe kom ik eens een auto tegen die ik ken. Nissan Skylines zie je in alle soorten, de wat oudere, erg nieuwe coupe en 4-deurs en de GT/R zoals wij hem kennen.

Heel veel auto`s zijn een beetje zoals de Toyota Previa maar dan nog een stuk spacer :o

Al met al erg tof hier.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Japan

Bericht door Martin »

Leuk dat jij je even meldt, Tom!
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Japan

Bericht door Jurjen »

Gaaf! Veel plezier!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Japan

Bericht door HondArd »

Leuk om op de hoogte gehouden te worden, en hopelijk heb je nog veel plezier daar. :thumbup:
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Japan

Bericht door WizardOfOss »

Mooi dat je het daar zo te horen goed naar je zin hebt, inderdaad een geweldig land.
Leeuw schreef:Ook de auto`s zijn wel erg gaaf, ook al rijden er erg weinig voor zoveel inwoners.
Dat heeft (naast het geweldige OV) een oorzaak: in Tokyo mag je alleen een auto bezitten als je kan aantonen dat je hem ook daadwerkelijk nodig hebt. En dat is waarschijnlijk maar goed ook, ik ben net terug uit het veel kleinere Beijing (metropolitan area slechts 13 miljoen mensen, tegen 38 miljoen in Tokyo), waar het autobezit pas een paar jaar flink in de lift zit, maar de stad nu al grotendeels weet lam te leggen. Vergeleken met andere metropolen viel het verkeer in Tokyo me dan ook heel erg mee, totaal niet chaotisch of absurd druk.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Japan

Bericht door Leeuw »

Ik heb veel aan je tips gehad Sander, maar in de praktijk was alles veel makkelijker dan ik had verwacht.
Het is bijna allemaal zo goed geregeld, en ze zijn erg behulpzaam.
Plaats reactie