Algemeen fototopic

Plaats hier je foto's, of je creatieve shops
Jorg
.
.
Berichten: 136
Lid geworden op: 11 feb 2010, 21:39
Contacteer:

Algemeen fototopic

Bericht door Jorg »

Vragen, tips en adviezen over alles wat rond en op de camera hangt kun je hier kwijt.
The Future Is One Legend Ahead
pterps
.
.
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2010, 22:53

Re: Algemeen fototopic

Bericht door pterps »

Ik ben op zoek naar een gebruikte Canon EOS 300D of 350D, heeft iemand hier er nog eentje over? (Als back up, ik heb momenteel al een 40D en een 350D).

Peter
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen fototopic

Bericht door Leeuw »

Nope, ik gebruik een D40 van nikon. Daar ben ik tevreden over voor het geld dat ik er voor betaald hebt. (299,- nieuw) Maar zo snel als een gemiddelde Canon is ie niet, ook mis ik een paar functies.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen fototopic

Bericht door WizardOfOss »

Het is ook het absolute basismodel van Nikon, dus zo snel als de gemiddelde Nikon is ie ook zeker niet ;)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen fototopic

Bericht door Leeuw »

;)
o.k. hij is trager dan de oude Canon 300d, andere Nikons nooit uit kunnen proberen.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen fototopic

Bericht door WizardOfOss »

Ach, snelheid wordt m.i. vaak overschat, vergelijkbaar met de megapixel-hype. Mijn D70 kan 3 foto's per seconde maken, nauwelijks meer dan de D40, en ik kom er nooit mee tekort. Tuurlijk, voor bepaalde doeleinden is sneller uiteraard beter, maar vroeger konden de meeste fotografen slechts dromen van 3 fps.

Het belangrijkste is naar mijn mening dat de camera zonder noemenswaardige vertragingen werkt. Dus inschakelen zonder wachttijd, vlot scherpstellen zonder 'hunten', geen merkbare ontspanvertraging, voldoende buffer om lekker door te kunnen fotograferen. Allemaal zaken waaraan vrijwel alle hedendaagse DSLR's prima voldoen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen fototopic

Bericht door Leeuw »

WizardOfOss schreef:Het belangrijkste is naar mijn mening dat de camera zonder noemenswaardige vertragingen werkt. Dus inschakelen zonder wachttijd, vlot scherpstellen zonder 'hunten', geen merkbare ontspanvertraging, voldoende buffer om lekker door te kunnen fotograferen. Allemaal zaken waaraan vrijwel alle hedendaagse DSLR's prima voldoen.
Dit bedoel ik met snelheid, niet één of ander burstmode die ik als amateur toch nooit gebruik.

Vooral het focussen en soms het "hunten" vind ik dus de nadelen van een D40. Maar ik heb er vrede mee, want het was een goede prijs wat ik voor betaald hebt, en op dat moment had ik niet meer over voor een DSLR, en nu nog steeds niet want ik heb pas een nieuwe lens gekocht, de 18-105 VR.
En met dat snelheids "probleem" kan ik prima leven.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen fototopic

Bericht door WizardOfOss »

Met die 18-105 zal het toch wel een stuk beter gaan lijkt me? Dat is i.t.t. tot de 18-55 wel een volwaardige AF-S, dus met ringmotor. De camera is dan nog nauwelijks bepalend, al zal een minder geavanceerd AF-systeem inderdaad wel iets meer last van hunten hebben.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen fototopic

Bericht door Leeuw »

Die is idd een stuk beter, en focust sneller. Ook fin dat de voorkant v/d lens niet meer draait. Moet nog een pola kopen voor de vakantie, nie vergeten nie
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen fototopic

Bericht door WizardOfOss »

Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie