Algemeen fototopic

Plaats hier je foto's, of je creatieve shops
Jorg
.
.
Berichten: 136
Lid geworden op: 11 feb 2010, 21:39
Contacteer:

Re: Algemeen fototopic

Bericht door Jorg »

Het kan trouwens te maken hebben met de kleurtemperatuur, is die anders ingesteld op je camera dan buiten gewenst is, krijg je blauwe, rode of paarse kleurzwemen in je foto. Meestal het beste om op auto te zetten, soms moet je deze instellen op het type licht waarmee de omgeving mee belicht is.
The Future Is One Legend Ahead
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen fototopic

Bericht door Leeuw »

Nee, dit is echt Purple Fringe
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen fototopic

Bericht door Leeuw »

Ik heb een hele gave camera gewonnen met een fotowedstrijd. een Pentax W90.
Een Camera die 6 meter onder water kan en stof dicht is, tevens kan hij een val van 1,20 overleven, kan tegen kou (lees: de accu blijft spanning houden) hij heeft geen bewegende delen en toch 5x optische zoom.
verder erg leuke dingen als HD-filmen en macrofunctie met ingebouwde macrolichtring.
Afbeelding
http://www.pentaximaging.com/digital-ca ... W90_Black/

het gaat om deze foto's
http://blog.pixum.nl/category/fotowedst ... zoom-2010/
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Algemeen fototopic

Bericht door #3 Micha »

Zijn die eerste drie van jou :o.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen fototopic

Bericht door WizardOfOss »

Kijk, da's altijd mooi! Mooie foto's ook, vooral die van dat Bamboo Forrest (in Arahiyama waarschijnlijk? Ben daar nog niet geweest) is prachtig, die springt er t.o.v. alle andere deelnemers ook echt uit. Maar ook die andere twee zijn zeker geslaagd (zoals de jury al aangaf vormen die kinderen erg mooi een geheel met de boom), al doet die van Himeji me wel aan m'n pinpas denken 8-)

Wat me wel altijd verbaasd is dat sommige mensen echt typische vakantiekiekjes insturen, de kinderen op het strand of zo, en dan bij voorkeur nog een tikje onscherp ook. Leuk als herinnering voor jezelf, maar toch niet voor een wedstrijd? Gelukkig was dat gewoon een wedstrijd met jury, en niet zo'n verkiezing waarbij het vooral draai om het ronselen van zoveel mogelijk stemmen, want dan zou zo'n foto nog kunnen winnen ook...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Algemeen fototopic

Bericht door Martin »

Geweldige foto's. Er zitten bij de andere inzenders ook mooie tussen.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen fototopic

Bericht door Leeuw »

THX,
Wizard, het is idd Arihiyama (Kyoto) Heel erg leuk om daar te lopen, ik heb daar ook erg lekker en cheapo Okonomiyaki gegegeten. (wat hebben ze altijd een vreselijk smerige saus erbij, wat is dat voor rommel ?)

Het verbaast mij ook altijd dat er zulke "stomme" vakantie foto's worden ingezonden. Leuk voor in het familie album, maar dat ga je toch niet inzenden?
Ik weet dat mijn foto's niet kunnen tippen aan professionele fotografen en wedstrijden, daarom is dit ook erg leuk. Echte profs zullen genoeg kunnen aanmerken, maar daar wordt ik altijd zo moe van, het is imho 90% compositie en 10% apparatuur.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen fototopic

Bericht door WizardOfOss »

Leeuw schreef:ik heb daar ook erg lekker en cheapo Okonomiyaki gegegeten. (wat hebben ze altijd een vreselijk smerige saus erbij, wat is dat voor rommel ?)
Die saus? Dat is een aan de Japanse smaak aangepaste Worcestershire-saus, dikker en zoeter. En dan daar weer bonito-vlokken overheen. Kan dat persoonlijk wel waarderen. Wat voor okonomiyaki was het overigens, waarschijnlijk de Kansai-stijl (dikke, goed gevulde omelet)? Of toch een Hiroshima-stijl, waar de vulling los op een pannenkoek wordt meegebakken? Beide varianten zijn heerlijk, maar die laatste blijft toch mijn favoriet. Ik was wel van plan straks in Tokyo daar de lokale variant te proberen, monjayaki, maar eerlijk gezegd vind ik die er toch niet echt smakelijk uitzien:

Afbeelding
Leeuw schreef:Echte profs zullen genoeg kunnen aanmerken, maar daar wordt ik altijd zo moe van, het is imho 90% compositie en 10% apparatuur.
Ach, iedereen kan prachtige foto's maken, daar is geen peperdure apparatuur voor nodig en hoef je ook geen prof voor te zijn. Het grote verschil is dat het bij ons de factor dom geluk een wat grotere rol speelt, en een topfotograaf vooraf al vrij nauwkeurig weet hoe het resultaat er uit zal gaan zien. Maar ik zie ook vaak genoeg foto's van profs waarbij ik toch ook het idee heb dat ik dat beter zou kunnen, foto's met slordige/storende fouten.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Algemeen fototopic

Bericht door HondArd »

Mooi cameratje Leeuw, en de foto's die je daarvoor ingestuurd hebt zijn inderdaad erg gaaf. Dat bamboe-woud komt zelfs een beetje surrealistisch over :thumbup:
"The closest to reality car that money can buy"
Jorg
.
.
Berichten: 136
Lid geworden op: 11 feb 2010, 21:39
Contacteer:

Re: Algemeen fototopic

Bericht door Jorg »

Prachtige foto's Leeuw, ik vind het een set die heel goed bij elkaar past. Mooi ook met die kinderen trouwens. Veel plezier met je cam!
The Future Is One Legend Ahead
Plaats reactie