Algemeen fototopic

Plaats hier je foto's, of je creatieve shops
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Fotogear Topic

Bericht door WizardOfOss »

#3 Micha schreef:Ook een leuke verzameling :thumbup:. Al aan een D90 zitten denken? Erg mooi apparaat.
Ooit wel, maar kwam toen tot de conclusie dat de D70 nog wel even mee kon. Nu begint ie kuren te vertonen, dus loop al een tijdje naar iets naders te kijken. Moet vooral ook wat compacter en lichter zijn, ben het gezeul zat. Maar als ik ook na IJsland weer m'n foto's bekijk weet ik ook dat ik op fotokwaliteit niet in wil leveren, met alleen een compact kan ik toch geen genoegen nemen. Zit nu vooral aan een Olympus E-P3 te denken, maar heb een paar maanden geleden op de bruiloft van een vriend ook een dagje met een D3100 kunnen spelen, dat beviel toch ook erg goed. Blijft lastig, keuzes maken...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Fotogear Topic

Bericht door #3 Micha »

D3100 is zeker leuk apparaatje, maar voor dat geld zou ik toch nog even door sparen en voor een D5100 gaan.
Erg goed/handig stukje trouwens:
http://blog.dojoklo.com/2011/04/14/niko ... s-d90-etc/

@Leeuw: Gaaf ding die W90 (en een Pentax=hoe dan ook +1).
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Fotogear Topic

Bericht door Jurjen »

- iPhone 4

*rent weer weg
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Fotogear Topic

Bericht door WizardOfOss »

#3 Micha schreef:D3100 is zeker leuk apparaatje, maar voor dat geld zou ik toch nog even door sparen en voor een D5100 gaan.
Is inderdaad ook zeker een optie, scheelt qua formaat en gewicht niet zoveel met de D3100, maar heeft wel een veel betere sensor en is ook in andere opzichten beter. En met zo'n 18-105 VR erop is het toch een mooie combi. Heb hem alleen nog nooit in m'n handen gehad.

Ergens spreekt het hele spiegelloze concept me heel erg aan, nog veel lichter en compacter, en tegenwoordig doen ze in technisch opzicht niks meer onder voor een DSLR. Maar iedere keer als ik door de zoeker van m'n D70 kijk begin ik weer te twijfelen of ik wel met een EVF genoegen kan nemen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Fotogear Topic

Bericht door #3 Micha »

Weetje was het is? Zo'n Sony Nex of Olympus PEN en soortgenoten zijn allemaal erg leuk, maar wat ik weet dat ik nu al ga missen is m'n viewfinder en de lekkere houvast, niet zo'n klein dingetje, maar dat je ook gewoon nog iets terug krijgt voor de honderden euro's die je uitgeeft. Tevens ben ik van mening dat het hele concept al niet klopt, je camera is heel klein, maar je kunt er wel een telelens op schroeven van hier tot Iran. En het staat allemaal nog in kinderschoentjes, de spiegelreflex bestaat al enkele tientallen jaren en de dSLR bestaat ook al 16 jaar (!). Als je je bedenkt hoe ver dat nu ontwikkeld is. De Compact Systrem camera's bestaan net, je kunt beter dan nog even wachten (een par jaar) als er veel voorderingen zijn in dat segment.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Fotogear Topic

Bericht door WizardOfOss »

Zit wat in. Maar ik koop zo'n ding niet om er een teletoeter op te zetten, met een kitlens en daarbij eventueel nog een pancake en groothoeklens kan ik prima leven, en dan scheelt het toch veel. Bedenk ook dat ik nu meestal met 11-12kg aan handbagage reis, gelukkig wegen ze dat nooit...

Maar inderdaad, het is allemaal nog in ontwikkeling. De elektronische zoekers worden steeds beter, maar halen het niet bij een optische. Ze vreten stroom, 300 foto's in plaats van de 1.000 die ik nu makkelijk haal. En vooral: alle merken zijn nog zoekende, alle camera's momenteel op de markt hebben wel iets interessants, maar het blijft wachten op de camera die het allemaal combineert.

Heb het draadje overigens samengevoegd met een eerder algemeen fototopic. Ruim een half jaar geleden liep ik ook al te twijfelen, is in die tijd niet veel veranderd :D
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen fototopic

Bericht door Leeuw »

Ik heb een keer met zo'n nex5 "gespeeld" en vond het niks om de rede die Micha noemt.
De lens was 21x zo groot als het toestel. Maar met zo'n pancake lensje was het wel een mooi ding.
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Algemeen fototopic

Bericht door #3 Micha »

Ah, er was dus toch een topic. Maar bedankt voor het samenvoegen.

@Leeuw: dan is het wel mooi inderdaad, maar dan heb je weer geen/amper zoom.

M'n eerste foto's met m'n 50mm lens. De K1000 is hier te zien inclusief 28-80mm lens.

Afbeelding
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Algemeen fototopic

Bericht door HondArd »

Camera:
- Nikon F50 (nog steeds net zo goed als toen ik hem kocht in 1998)
- Nokia 6500 Slide (voor de snelle kiekjes tussendoor voldoet die meer dan genoeg)
- JVC Everio GZ-MG730E (maakt mindere foto's dan de Nokia, maar de filmpjes zijn erg goed)

Lenzen:
- Sigma 28-105mm F4-5.6UC-II (begint een beetje speling in te komen, die gebruik ik ook veruit het meest)
- Sigma 100-300mm F4.5-6.7UC-II
Laatst gewijzigd door HondArd op 08 okt 2011, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Algemeen fototopic

Bericht door nvdw »

Ik schiet met een Canon EOS 1000D, met de standaard 18-55 kitlens en een 18-200 Tamron vakantielens, statief en nog wat random tat (filtertje, statief, remote).
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Plaats reactie