Mobieltjes

Een nieuw mobiel, of toffe console bespreek het hier
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mobieltjes

Bericht door WizardOfOss »

Mijn telefoon is zo onderhand ook aan vervanging toe. Ik bedoel: hij heeft maar één camera (selfiecamerie niet meegerekend). Dat zijn er toch minimaal 17 minder dan de gemiddelde telefoon anno 2020.
(betere reden: het hoesje begint langzaam aan te desintegreren...)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Mobieltjes

Bericht door Martin »

Sinds september heb ik een Nokia 2.2. Het is mijn eerste smartphone. Daarvoor had ik nog een analoog toestel. Tenminste, zo noemde ik het. Ik zat er al langer naar te kijken dat ik een keer wat moest. Vanwege de aanleg van een nieuwe mountainbike route kon ik eigenlijk niet meer zonder, omdat de communicatie via Watsapp loopt.
Ik plemp hem niet vol met allerlei apps, dus vooralsnog heb ik hier voldoende aan.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mobieltjes

Bericht door ViveLaFrance »

Voor mij geldt hetzelfde hoor, Martin. Ik ontving afgelopen zondag mijn tweede smartphone (Sony Xperia 10), puur en alleen omdat voor mijn 7 jaar jonge en nog steeds prima werkende Xperia U bepaalde updates niet werken. Nu ken ik een aantal mensen die werken in de IT-sector en zij kunnen de terechte vragen van Ard met één woord beantwoorden: commercie. Een maatje stelt dat accu's zelfs ontwikkeld worden om minder lang te werken dan ze zouden kunnen, omdat het toch normaal is geworden om slechts een paar jaar met bepaalde artikelen te doen. Schandalig wat mij betreft. Helaas werk ik er zelf aan mee :no:

Nu zijn wij de laatste tijd steeds meer tegen het consumentisme in de maatschappij (wees gerust, geen minimalisten), maar het ergste vind ik nog wel het gemak waarmee anderen het accepteren. Zo kreeg ik al jaren vanuit mijn omgeving te horen dat mijn telefoon aan vervanging toe is. Dat hij het nog gewoon doet bleek geen geldig argument te zijn :blont: De KPN-verkopers die ik trof hadden eenzelfde houding. Zij gooien het vooral op privacy-wetgeving. Zal best, maar ik hoop dat ook zij zich bewust zijn van de wegwerpcultuur waarin we zijn doorgeslagen.

En wat een koelkasten zijn het weer tegenwoordig :bonk: Mis mijn handzame U nu al!
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie