Mobieltjes

Een nieuw mobiel, of toffe console bespreek het hier
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mobieltjes

Bericht door WizardOfOss »

De wereld voor en na de smartphone:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mobieltjes

Bericht door ViveLaFrance »

Erg leuk! :lol:
Ik ben nog niet lang in het bezit van een smartphone met toeters en bellen en heb er ook niet veel mee. Krengen vreten stroom! :x Voor mij is het puur functioneel, want ik heb bijvoorbeeld nooit papieren agenda's en ook geen horloge :puh: Sommige dingen herken ik wel. Vooral de laatste tekening. Overal zie je mensen net doen alsof ze belangrijk en druk zijn :clown: De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik zelfs mijn eigen nummer eens vergeten ben :o Tja, tegenwoordig is alles één knop en huppa, je zit op Google, een andere knop bezorgt mij de weersverwachting. Voor tennissers erg handig :)
Vandaag had ik een vergadering met 3 anderen. Via whatsapp (da's een vondst!) kreeg ik het aanbod om op facebook te overleggen. Ik dacht 1 april valt vroeg dit jaar, maar het was serieus?! Ja, de groeten :wave: Ik heb geen FB, Hyves, Twitter en meer van die onzin en dat wil ik graag zo houden :yes:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Mobieltjes

Bericht door Jurjen »

Ja je kunt je leven natuurlijk ook moeilijker maken dan nodig. Ieder zijn uitdaging.

Ik gebruik alle functies van m'n iPhone van harte en het maakt m'n leven een verdomt stuk makkelijker. Daarnaast sync ik alles direct met m'n andere apparaten zodat alles altijd gelijkloopt. Heerlijk, techniek.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mobieltjes

Bericht door ViveLaFrance »

Er staat gewoon een hoop onzin op smartphones. Heb jij Latitude? Daarmee zou ik kunnen zien waar mijn contacten zich bevinden. Ik heb het natuurlijk niet ingeschakeld, ben geen stalker :puh:
Jurjen schreef:Ik gebruik alle functies van m'n iPhone van harte en het maakt m'n leven een verdomt stuk makkelijker.
Zou jij een week zonder kunnen? Of krijg je dan ook de eerste symptomen van nomofobie? :lol:
Een paar weken geleden deden ze bij Editie NL een test. Mensen moesten een week leven zonder smartphone. Nou, de teksten die je achteraf hoort, werkelijk genieten! "Ik voelde me zo alleen", "Nu kan ik mijn woord niet leggen voor wordfeud", "Stel dat iemand mij een foto stuurt dan kan ik hem niet liken". 't Is wat :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Mobieltjes

Bericht door Jurjen »

Ik heb geen idee wat Latitude is, maar ik kijk nooit ergens waar mijn vrienden zijn.

Tja ik zou best een week zonder kunnen, waarom niet. Het is alleen onhandig. Ik gebruik m'n telefoon als navigatie, contact met afspraken, agenda, fototoestel, email, notities, bankieren en het opslaan van al mijn documenten, zodat ik er altijd bij kan. Ideaal.

Jij doelt voornamelijk op het social media gebruik van veel mensen. Dat slaat inderdaad nergens op, maar je overdrijft nu enorm. Onbekend maarkt weer onbemind, en dat maakt het blijkbaar tot eenvoudig schoppen.
Beetje het redeneringsniveau dat je van een topprogramma als Editie NL verwacht.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Mobieltjes

Bericht door Martin »

Ik dacht het ook lang zonder Facebook te kunnen. Totdat mijn nichtje vroeg of ik ook op facebook zat. Toch maar een account aangemaakt en ik zie ondertussen wel de voordelen. Je kunt bijvoorbeeld makkelijker bepaalde artiesten volgen en verder is het niet veel anders dan hier op het forum posten. Het enige verschil is dat ik via Facebook met een broer contact heb en via diverse fora niet.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mobieltjes

Bericht door WizardOfOss »

Ik heb m'n Facebook-account net laten deactiveren, en ben van plan ook hetzelfde met m'n LinkedIn te doen. Ik doe er domweg niks mee, zie er echt het nut niet van.

Wat betreft de mobiel, het is absoluut handig, en ben bij vlagen ook best wel even verslaafd aan sommige spelletjes (recent nog Ruzzle, nu QuizCross). Maar bij m'n trips naar Noord-Korea moest ik hem steeds inleveren, een week zonder mobieltje. Boeiend, mis ik niks aan. Het geinigste was nog bij de eerste reis, toen we per trein het land verlieten. Dan krijg je aan de Noord-Koreaanse kant van de grens je telefoon weer terug, maar pas bij vertrek daar mag je hem inschakelen. Dus op de brug over de Yalu-rivier liep iedereen onmiddellijk weer te bellen, terwijl je een paar minuten later de Chinese douane voor je kiezen krijgt, en je wederom niet mag bellen. En na de douane konden sommigen nauwelijks nog van hun telefoon afblijven, echt even de schade van een weekje zonder inhalen...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mobieltjes

Bericht door ViveLaFrance »

Jurjen schreef:Jij doelt voornamelijk op het social media gebruik van veel mensen. Dat slaat inderdaad nergens op, maar je overdrijft nu enorm. Onbekend maarkt weer onbemind, en dat maakt het blijkbaar tot eenvoudig schoppen.
Beetje het redeneringsniveau dat je van een topprogramma als Editie NL verwacht.
Onbekend? Ja, social media zijn ook heel lastig te begrijpen :blont: Onbemind klopt, want naast de weinige positieve kanten (bv. commercieel nut) zie ik merendeels negatieve kanten (bv. stressverhogend, leidt af). Grootste minpunt van social media vind ik dat mensen (niet iedereen natuurlijk) zich steeds meer distantiëren van 'werkelijke' anderen. Een bevriende sociaal psycholoog heeft een artikel geschreven over het gebruik van social media. Volgens hem hechten mensen die normaliter introvert en weinig sociaal vaardig zijn meer en sneller waarde aan inhoud via social media. Zij zijn sneller geneigd om een 'vriend' op FB te beschouwen als werkelijke vriend (soort van plaatje 2 scenario), terwijl het inmiddels common sense mag heten dat echte vrienden van mensen op 1 hand te tellen zijn.

En over Editie NL, ach Buitenhof is ook regelmatig een combinatie van onkunde en onwetendheid. Om dan meteen Editie NL neer te halen, is erg makkelijk.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mobieltjes

Bericht door Leeuw »

Natuurlijk overleef ik het zonder smartphone wel, maar ik denk dat het buiten famile en gezondheid mijn belangrijkste bezit is. Alles staat daar in, tijd (ik hou niet van horloges) agenda (papieren werken bij mij niet) muziek (zowel mp3 als spotify) web, sportapps, weer reisplanner, navigatie, whatsapp enz. Enz.

Social media vind ik leuk, maar niet noodzakelijk en vaak irritant.
Laatst gewijzigd door Leeuw op 03 apr 2013, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: Mobieltjes

Bericht door AvdB »

Ik heb al een tijd een Appel ei-foon (derde generatie). Eigenlijk doet die het prima... ben niet echt een intensief gebruiker, maar het is wel handig om onderweg een adres op te kunnen zoeken, of om even het nieuws te checken als ik op de pot zit, dat soort dingen.

Nu heb ik nog een regulier abonnement van T-mobile. Eigenlijk wil overstappen naar sim-only, de telefoon is immers nog goed. Heeft er iemand ervaring met sim-only-aanbieders? met name de dekking? Ik vind T-M wat minder goede dekking hebben, en las dat onderandere ' Hollands Nieuwe' gebruik maakt van het Vodafone-netwerk, dat zou wat beter moeten zijn, toch?
Do epic shit, how hard can that be??
Plaats reactie