Mobieltjes

Een nieuw mobiel, of toffe console bespreek het hier
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Mobieltjes

Bericht door Jurjen »

Ik heb nu een tijdje een 6S, maar kan nog niet echt wennen aan het formaat. Past net niet lekker in de hand (bij mij in ieder geval). Ook crasht er nogal eens wat aan apps. Valt me dus even wat tegen.

Laatst trouwens ook even met een 5SE gespeeld. Snelheid van een 6 in de 5 body is wel een aanrader.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mobieltjes

Bericht door Leeuw »

Ik heb pas ook naar de SE gekeken (niet voor persoonlijk gebruik) en wat mij opviel is de slechte beeldscherm/oppervlakte verhouding. Ik las pas dat slecht 61% van het oppervlakte beeldscherm is!! Het ziet eruit of we een aantal jaren teruggaan in de tijd, iets wat ik niet kan rijmen met Apple. Verder is het scherm niet heel fraai, iig itt de 6
Dan de prijs.... Echt niet normaal wat ze durven te vragen voor een 4" scherm van redelijke kwaliteit, slechts 16GB en dan toch nog deze grote afmetingen.

No offence, maar ik begrijp werkelijk niet dat er mensen zijn die dit toestel kopen voor 480,-

Maar, er zijn wel bitter weinig alternatieven als je een klein formaat en goede specs wil.
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: Mobieltjes

Bericht door AvdB »

Inmiddels heb ik de 6 een de broekzak zitten en ben behoorlijk positief.

@jurjen, het bedienen vn het grote scherm is in 1 hand ook best lastig. Als je 2x op de homeknop tikt dan zakt het scherm een stukje naar beneden en kun je knoppen die bovenaan zitten bedienen. Best een handige oplossing.

Maar ik ben met je eens dat het formaat niet altijd prettig is, door z'n grootte ben ik weleens bang mattie uit m'n hand valt... Van alle iPhones die ik heb gehad, lag de 3gs het fijnst in de hand en de 4 het minst.

Overigens het contract van mijn vrouw verloopt eind volgende maand. Ondanks dat zij een handtas dagelijks bij zich heeft, wil ze niet een 6(s), maar heeft ze aardig wat interesse in de SE.
Do epic shit, how hard can that be??
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Mobieltjes

Bericht door nvdw »

Ik ben sinds gisteren ook iPhone-gebruiker.

Uiteraard wel volgens de methode-Niels want het is een hand me down van mijn moeder :clown:

Mijn ouwe Nokia Lumia (een tweedehandsje van mijn pa) kreeg batterijproblemen: 400 mA verbruik bij nietsdoen dus binnen drie uur dood, batterij werd ook loeiheet, en op een gegeven moment deed hij helemaal nakkes nada meer. Anders dan bij de Nokia's uit de oertijd kun je niet meer zelf een accuutje wisselen, lang leve de wegwerpmaatschappij, dus ligt-ie nu in een la in afwachting van de laatste reis naar de Wecycle-bak.

Ik ben dus over naar een iPhone 4S. Daarvan is de batterij nog wel goed dus deze beroepsvrek kan weer even voort ;)
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mobieltjes

Bericht door WizardOfOss »

nvdw schreef:iPhone 4S
Retro!

Ik heb sinds een tijdje een iPhone 6S van de zaak, maar kan nog niet zeggen dat ik daar heel enthousiast van ben geworden.

Om positief te beginnen: de vingerafdrukscanner is briljant, oneindig veel beter dan welke andere scanner die ik ooit gebruik. Bij m'n laptop (Fujitsu) moet ik m'n vinger er gereld twee of drie keer overheen halen, met de juiste snelheid, kaarsrecht, en niet een millimeter te dicht bij de rand. Bij de iPhone maakt het geen bal uit, het werkt ALTIJD ineens, je hoeft alleen maar even aan te tikken . Hooguit jammer dat ie eens per week toch weer over de pincode begint te miepen.

Maar voor de rest? Inuitieve bediening? Wellicht als je al jaren met iOS werkt en precies alle gestures en verborgen trucjes kent? Persoonlijk vind ik de vaste soft-knoppen onderaan het scherm in Android oneindig veel makkelijker en logischer. Maar ook niet onbelangrijk voor een apparaat wat ooit bedoeld was om mee te bellen: het microfoontje is zeer matig, een probleem waar meer van m'n collega's last van hebben. Het is heel afhankelijk van hoe je de telefoon naast je gezicht houdt of de ander je een beetje kan verstaan. Iets wat overigens nog verergerd lijkt te worden door het hoesje wat we er verplicht omheen moeten hebben, iets wat weer noodzakelijk is door de kwetsbaarheid van het toestel gecombineerd met de gladde afwerking. Iets wat een collega gisteren nog met z'n privé-toestel heeft ondervonden: een val van een klein metertje op tapijt leverde een totaal versplinterd display op. Kan wellicht domme pech zijn, maar m'n budget-Sony heeft de afgelopen twee jaar al meer mishandeling doorstaan, en heeft daar slechts wat krasjes mee opgelopen. En dat zonder hoesje. Waardoor ie ondanks een wat groter scherm toch nipt compacter is dan die iPhone.

Op zich zou ik er vast wel aan kunnen wennen, maar het ontgaat mij totaal waarom zo'n toestel ruim 3 keer zo duur moet zijn als m'n eigen toestel destijds.

Maar voor het centrale nummer hebben we nog als een stukje verhuis-perikelen nog een iPhone 5, dat voelt op de een of andere manier echt als tien jaar terug in de tijd...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: Mobieltjes

Bericht door AvdB »

nvdw schreef: iPhone 4S
Woehaa, Niels aan de Appel! dat ik dat nog eens meemaak.... :oranje:

Ben benieuwd naar je ervaringen!

@Hoesjes, daar ben ik geen liefhebber van. Maakt het toestel vaak gelijk weer dik en het ziet er erg knullig uit. Hoewel ik mij besef dat mijn huidige toestel wat kwetsbaarder is dan mijn vorige denk ik wel te investeren in een hoes-achtig ding. Zat aan zoiets te denken:
Do epic shit, how hard can that be??
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mobieltjes

Bericht door ViveLaFrance »

55 euro voor een hoesje? Die is gek! Ze melken ook alles uit :clown:
Vive la France, Vive la Différence
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: Mobieltjes

Bericht door AvdB »

Ja cool hè, van hout!!
Do epic shit, how hard can that be??
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mobieltjes

Bericht door WizardOfOss »

55 euro is inderdaad ook ridicuul. Het is en blijft maar een dom stukje plastic...

Maar sowieso ook zoiets moois: we hebben bij onze iPhones elk maar één USB-kabel gekregen, en de meesten hebben die thuis liggen. En uiteraard zit je dan toch altijd op kantoor met een lege accu. En dus was het bijna dagelijkse prik dat er mensen aan het rondvragen waren wie er toevallig een kabeltje bij zich heeft. Zag ik laatst toevallig dat er eentje een kabel wilde bestellen, gewoon bij Apple: € 25 (jawel, VIJFENTWINTIG EURO!!!) voor een fokkin' USB-naar Lightning-kabeltje. Ik had nog wel een tip voor hem: bij de Action, een heel handig rolkabeltje voor slechts 99 cent...

Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Mobieltjes

Bericht door nvdw »

Ik heb er wel een hoesje omheen, met zo'n flap van kippenleer. Geen porum maar een keer keilen en je scherm ligt in duigen. De 'bumper' op de Nokia heeft me ook al een paar keer gered...

Bevalt prima trouwens, zo'n Appel. Misschien maar een mooie Macboek kopen bij die tweedehands appelboer ;)
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Plaats reactie