Mobieltjes

Een nieuw mobiel, of toffe console bespreek het hier
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mobieltjes

Bericht door Leeuw »

HondArd schreef:In theorie heb je gelijk, de praktijk was net iets anders. Ik heb haar verschillende keren de juiste netwerken zien kiezen en juiste codes zien invoeren, telkens zonder succes.
en hoe weet je zeker dat dat het juiste wachtwoord is, wat bedoel je met codes (dat impliceert meervoud)
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Mobieltjes

Bericht door HondArd »

Leeuw schreef:
HondArd schreef:In theorie heb je gelijk, de praktijk was net iets anders. Ik heb haar verschillende keren de juiste netwerken zien kiezen en juiste codes zien invoeren, telkens zonder succes.
en hoe weet je zeker dat dat het juiste wachtwoord is, wat bedoel je met codes (dat impliceert meervoud)
Als ik het scherm op de computer ververste kwam er een nieuwe code met wachtwoord. Die vulde ze in en er gebeurde niets.

Net ook weer iets, ik moest haar bellen en ze nam niet op. Bleek dat ze niet alleen op een groene "knop" moet drukken maar ook naar rechts schuiven. Nee, da's echt "smart".
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Mobieltjes

Bericht door nvdw »

Ik heb geen iPhone omdat ik er geen geld voor over heb. Want mooie toestellen zijn het wel en het werkt in de regel ook goed.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mobieltjes

Bericht door WizardOfOss »

HondArd schreef:Als ik het scherm op de computer ververste kwam er een nieuwe code met wachtwoord. Die vulde ze in en er gebeurde niets.
Klinkt apart, die code zou toch niet steeds moeten veranderen.

Maar zoals ik al aangaf, soms helpt het ook al om de router een keer te resetten. We gebruiken hier op het werk de wifi vooral om middels een iPad radio te luisteren, eens in de zoveel tijd raakt die ook z'n verbinding kwijt, dan krijg je hem alleen weer aan de praat door even de stekker uit de router te trekken.
HondArd schreef:Net ook weer iets, ik moest haar bellen en ze nam niet op. Bleek dat ze niet alleen op een groene "knop" moet drukken maar ook naar rechts schuiven. Nee, da's echt "smart".
Zeker smart, want daarmee ontgrendel je de telefoon ook direct.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Mobieltjes

Bericht door HondArd »

WizardOfOss schreef:
HondArd schreef:Net ook weer iets, ik moest haar bellen en ze nam niet op. Bleek dat ze niet alleen op een groene "knop" moet drukken maar ook naar rechts schuiven. Nee, da's echt "smart".
Zeker smart, want daarmee ontgrendel je de telefoon ook direct.
Vind je? Ik hoef alleen maar het groene knopje in te drukken als ik een telefoontje krijg. Dan kan de smartfoon zelf toch ook bedenken "hé, de persoon drukt op het groene opneem-knopje omdat er een inkomend gesprek is, kan ik ook meteen ontgrendelen".
Tenzij je zelf in kan stellen dat je die extra veegbeweging over je scherm niet hoeft te doen bij opnemen van een gesprek, maar dan nog komt het op mij over als een extra (onnodige) handeling. Waarom zou je je toestel compleet willen ontgrendelen bij een inkomend gesprek, je hoeft toch alleen maar te bellen?
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mobieltjes

Bericht door WizardOfOss »

Dan moet je dus heel goed opletten hoe je je telefoon uit je broekzak haalt, o wee als je per ongeluk je scherm aanraakt...

Nu kan je in één beweging een gesprek aannemen of juist weigeren.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Mobieltjes

Bericht door HondArd »

WizardOfOss schreef:Dan moet je dus heel goed opletten hoe je je telefoon uit je broekzak haalt, o wee als je per ongeluk je scherm aanraakt...

Nu kan je in één beweging een gesprek aannemen of juist weigeren.
1 beweging die in feite bestaat uit 2 handelingen (in"drukken" en vegen), zal denk ik wennen zijn maar tot nu toe klinkt het behoorlijk onhandig. En wie zegt dat je met het uit je broekzak halen niet meteen indrukt en veegt zonder dat je het weet? Je kan soms rare dingen doen met een mobiele telefoon waar je geen weet van hebt.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mobieltjes

Bericht door WizardOfOss »

HondArd schreef:En wie zegt dat je met het uit je broekzak halen niet meteen indrukt en veegt zonder dat je het weet?
Is uiteraard niet onmogelijk, maar dan moet je hem dus op de juiste plek aanraken, de juiste kant op én ook nog eens ver genoeg vegen. En dat dan uiteraard ook nog eens per ongeluk...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mobieltjes

Bericht door Leeuw »

HondArd schreef:
Leeuw schreef:
HondArd schreef:In theorie heb je gelijk, de praktijk was net iets anders. Ik heb haar verschillende keren de juiste netwerken zien kiezen en juiste codes zien invoeren, telkens zonder succes.
en hoe weet je zeker dat dat het juiste wachtwoord is, wat bedoel je met codes (dat impliceert meervoud)
Als ik het scherm op de computer ververste kwam er een nieuwe code met wachtwoord. Die vulde ze in en er gebeurde niets.
huh? Ik weet echt niet waar je het over hebt. (no offence) Waarom zou je op een computer je scherm moeten zien om je wifi wachtwoord te zien, sterker nog eigenlijk moet je een geheim zelf gekozen wachtwoord hebben. Bij welke provider zit je en heeft deze ook je wifi router geleverd?
HondArd schreef: Net ook weer iets, ik moest haar bellen en ze nam niet op. Bleek dat ze niet alleen op een groene "knop" moet drukken maar ook naar rechts schuiven. Nee, da's echt "smart".
Voor enkel recht toe rechtuit bellen is een Nokia 6310i nog het beste, maar voor ietts meer dan enkel bellen is een smartphone wel heel handig.

Ik kan echt niet meer zonder vrees ik (en ik ben niet verslaafd aan a-social media) OK natuurlijk kan ik wel zonder, want dat kon ik een jaar of 7 ook zonder smartphone, maar wat zal dat wennen zijn.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mobieltjes

Bericht door WizardOfOss »

Puur om te bellen gaat er inderdaad niks boven een ouderwetse dumbphone, en eerlijk is eerlijk, voor de rest gebruik ik hem daarbuiten toch vooral voor spelletjes en Whatsapp. Op reis is het wel echt een uitkomst, zeker als je dan ook nog mobiel internet hebt.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie