Mobieltjes

Een nieuw mobiel, of toffe console bespreek het hier
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mobieltjes

Bericht door Leeuw »

Jurjen schreef:Zit er overigens een gratis sms app zoals whatsapp of ping op Androit? Dat zou een hoop schelen!
Jeps, maar ik ben niet zo'n sms-er dat dat echt interessant voor mij is.

Je bent ook de enige iphone gebruiker die ik ken die wel iets negatiefs zegt van de apple

WizardOfOss schreef: Maar het mooiste moet dan nog komen, er is een technisch probleem: als je hem op een bepaalde manier vasthoudt (voor linkshandige bellers de meest logische manier) valt de ontvangst weg. Geen probleem volgens de eerste reactie van Apple, hou de telefoon gewoon niet vast, of koop een hoesje. En voor alle fanboys is daarmee het probleem opgelost. Voor de rest echter niet, dus een nieuwe reactie: het is slechts een foutje in de software, het bereik wordt verkeerd aangegeven. Dat ook de verbinding wegvalt, daar hoor je ze niet over. Maar hé, als zijne heiligheid Steve Jobs het zegt, dan is het toch per definitie waar? Het valt in ieder geval niet onder garantie, maar als oplossing kan je wel voor €29 een rubber rand kopen...
Geweldig deze "bug" echt te krankzinnig voor woorden, er is ook een apple site die het maar onzin vond dat er zo'n ophef over is, ze hadden de oplossing. een stukje plakband :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Heb je een 800,- toestel met good looks, en dan moet je hem met een lullig stukje tape oplappen.
Nu is Steve weer aan het woord geweest en het is niet de apple 4 die niet goed is maar het balkje met het signaal klopt niet.... sure > wegvallend signaal ligt aan het statusbalkje :bonk:
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Mobieltjes

Bericht door Jurjen »

Weet je toevallig hoe die app heet?

Ondanks dat het mooi spul is, kan je er nog wel realistisch over zijn ;). Het is toch achterlijk dat dat ding niet eens de verbinding vast kan houden als je in de auto zit?

Ook begin ik binnenkort aan mijn 3e setje oordopjes. En ik moet de orginele hebben aangezien ik hem zeer vaak als carcit/afstandsbediening gebruik. Echt achterlijk dat die zo slecht zijn.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mobieltjes

Bericht door Leeuw »

Ook ping, maar is nog in beta. Er schijnen ook wat andere oplossingen te zijn, maar ping schijnt het beste te zijn. Maar ik ben hier niet in thuis.
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Mobieltjes

Bericht door Jurjen »

Bedankt,
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mobieltjes

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:ping schijnt het beste te zijn
Gaat het hier over de snelste bezorger van de plaatselijke Chinees? :puh:
Sjees, wat zijn IT-termen toch een verrijking voor de taal....

Ik heb het even opgezocht:
"Ping! is een gratis app die je in staat stelt direct een bericht te sturen naar andere Ping! gebruikers. Het werkt eigenlijk hetzelfde als SMS-en. Je maakt een Ping! ID aan en je kunt berichten verzenden. Je kunt je Ping! contacten ook toevoegen aan je normale contactenlijst."

Zo hé, wat een luxe. De uitroepteken achter 'ping' zegt genoeg over de hype. Dus 'ping' is niet alleen een synoniem meer voor geld, maar ook voor sms-en dankzij Apple. Ik ben weer op de hoogte...
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mobieltjes

Bericht door WizardOfOss »

Het meest irritante is nog dat een serieuze IT-term hiermee weer vakkundig om zeep wordt geholpen...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Mobieltjes

Bericht door Jurjen »

Ping is niet van Apple, prutser ;) Er zijn gewoon programma's waarmee je gratis kunt smsen (via internet) op je smartphone. Als je achterloopt zeur dan niet dat je harder moet rennen :angel:
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mobieltjes

Bericht door WizardOfOss »

Dat had ik ook wel begrepen, dan had het uiteraard iPing geheten.

En als ik het goed begrijp is het een soort van eenvoudige email speciaal voor mobiele telefoons? Of meer nog als een Instant Messenger?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mobieltjes

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Dat had ik ook wel begrepen, dan had het uiteraard iPing geheten.
:lol:
Jurjen schreef:Als je achterloopt zeur dan niet dat je harder moet rennen
Ik zeur niet, ik vind het gewoon fascinerend hoe Apple vele miljoenen blinden kan bereiken. Marketing gaat niet over inhoud, dus waar Ping wegkomt doet er niet toe, het gebruik van Ping is van belang, maar vooral de wijze waarop Apple dit toepast in haar strijd om klanten te winnen. Nou, dan vind ik zo'n tekst echt ronduit genant.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Mobieltjes

Bericht door Jurjen »

Ik had het tegen Chris Sander.

Het is gewoon smsen zoals je dat normaal ook doet. Alleen worden de berichten verstuurd via internet.

Vergeet niet, smsen op een iPhone (en Androit) ziet eruit als een messenger gesprek.
Plaats reactie