Mobieltjes

Een nieuw mobiel, of toffe console bespreek het hier
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: Mobieltjes

Bericht door AvdB »

Jurjen schreef:Ben ik echt de enige iPhone gebruiker hier?
Nope, ik bel al vele jaren met een iPhone, naar volle tevredenheid trouwens!
Do epic shit, how hard can that be??
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Mobieltjes

Bericht door Jurjen »

Gelukkig.

Straks beweert iedereen hier nog dat een Dacia Logan van 10K hetzelfde kan als een BMW 3-serie Touring van 40K. Kan inderdaad net zoveel mensen vervoeren.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mobieltjes

Bericht door WizardOfOss »

Ik zou het eerder willen vergelijken met een S600 van een goeie twee ton versus een Phantom van bijna 6 ton. Niet geheel toevallig verhouden die qua prijs zich ook ongeveer zo tot elkaar als mijn Sony versus een iPhone. En natuurlijk is die Rolls dan net even lekkerder, maar is het met zo'n Mercedes nu echt behelpen?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mobieltjes

Bericht door Leeuw »

Jurjen schreef:Gelukkig.

Straks beweert iedereen hier nog dat een Dacia Logan van 10K hetzelfde kan als een BMW 3-serie Touring van 40K. Kan inderdaad net zoveel mensen vervoeren.
Vreemd vergelijk. Het gaat niet om de prijs waarom mensen voor iets anders dan een IPhone kiezen. Het is gewoon behelpen op veel punten.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mobieltjes

Bericht door WizardOfOss »

Nou ja, kanttekening daarbij is dat ik ook never nooit niet 600 euro o.i.d. voor een Samsung of HTC zou uitgeven die nauwelijks beter is dan m'n huidige Sony.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Charger
.
.
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2010, 15:38

Re: Mobieltjes

Bericht door Charger »

600 euro of meer heb ik ook niet voor een telefoon over,die ik nu heb kostte iets van 180 euro,en die voldoet prima,bellen doe ik niet zoveel.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mobieltjes

Bericht door Leeuw »

Leeuw schreef:
Jurjen schreef:Gelukkig.

Straks beweert iedereen hier nog dat een Dacia Logan van 10K hetzelfde kan als een BMW 3-serie Touring van 40K. Kan inderdaad net zoveel mensen vervoeren.
Vreemd vergelijk. Het gaat niet om de prijs waarom mensen voor iets anders dan een IPhone kiezen. Het is gewoon behelpen op veel punten.
Ik zal mezelf even toelichten:
Wat voor mij de bezwaren zijn om een iPhone te kiezen.
1. Klein scherm, veel ruimte onbenut (pas bij de iPhone 6 is dit beter)
2. laad/data stekker is slechts compatible met een paar i-producten, zelfs binnen het kleine i-gamma hebben ze nog 2 stekkers :bonk:
3. Geen sd-slot, een 64GB iphone is onbetaalbaar
4. Geen NFC
5. Geen bestandsbeheer mogelijk
6. Geen smart-unlock (op bepaalde plaatsen die ik als veilig beschouw) hoef ik geen unloack code in te voeren.
7. Zover ik weet kan je enkel casten met Apple Tv of Chromecast (lol, chromecast is notabene van de concurent)
8. Design = audi (strak, maar al jaren gelijk en geen keuze)
9. Prijs laat ik achterwege, want Samsung en HTC bakt ze tegenwoordig ook bruin bij hun topmodellen.
10. Alles moet via itunes
11. Geen widgets.


Ik zeg dus niet dat apple slecht is, zeker niet, maar erg beperkt. en daarom kiezen tegenwoordig veel mensen bewust GEEN iphone, en gaan de prijzen van andere merken omhoog. Er zijn ook nadelen te noemen van bijv. android en dat is het update (versie) beleid en de evt. toegepaste schil (vooral samsung heeft daar een handje van)

Juist omdat er zo weinig mee kan, heb ik aan mijn vader en zus een Iphone aangeraden, en dan nog moet ik erg veel uitleggen (oa. dat het erg makkelijk is dat je contacten, agenda enz. in de cloud opslaat
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Mobieltjes

Bericht door HondArd »

Sinds vandaag is mijn vrouw ook aan de "digitale fotolijstjes met extra functies", zoals ik smartfoons wel eens gekscherend noem. Niet al te gek apparaat, een Samsung Galaxy Young2 heeft ze. Ze heeft hem tot nu toe vooral vervloekt (op het moment dat ik dit typ moppert ze nog vrolijk verder) omdat ze de Wifi op het thuisnetwerk met moeite ingesteld kon krijgen en wil ze maar al te graag haar oude toestel (Nokia 206) blijven gebruiken. Door een rare kronkel in het abonnement en het mogen nemen van een nieuw toestel heeft ze nu al wel dat nieuwe toestel, maar nog geen mobiel (wifi-loos) internet.. dat schiet dus lekker op.
Voorlopig hou ik het dus maar bij mijn Nokia 6303, doet het nog meer dan uitstekend en doet alles wat ik wil. Ik heb niet het idee dat ik iets mis en heb dan ook totaal geen behoefte om aan de smartfoon te gaan.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mobieltjes

Bericht door WizardOfOss »

Wifi instellen is toch een kwestie van netwerk kiezen en code invoeren? En anders de router een keer een schop geven, dat lijkt met wifi nu eenmaal zo af en toe noodzakelijk...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Mobieltjes

Bericht door HondArd »

In theorie heb je gelijk, de praktijk was net iets anders. Ik heb haar verschillende keren de juiste netwerken zien kiezen en juiste codes zien invoeren, telkens zonder succes.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie