Gadgets enzo

Een nieuw mobiel, of toffe console bespreek het hier
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Gadgets enzo

Bericht door Leeuw »

Uit de USA heb ik 2x een Nook over laten komen, een 6" e-reader. Ideaal als ik op vakantie niet samen met m'n vriendin 10kg aan boeken hoeft mee te slepen.
Zijn er meer mensen met een e-book?
500x_nook_next_to_paperbacks.jpg
500x_nook_next_to_paperbacks.jpg (120.52 KiB) 10817 keer bekeken
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Gadgets enzo

Bericht door WizardOfOss »

Heb er al wel naar zitten kijken, lijkt me best praktisch voor op vakantie, als vervangen van de papieren reisgids. Maar ik vind ze nog te duur (en de 'boeken' ook), en het is dan weer een extra apparaat. Maar voor onderweg zijn ze gezien het formaat ideaal, daar kan geen netbook of iPad tegenop.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Gadgets enzo

Bericht door HondArd »

Opvallend dat die nu pas een beetje op doorbreken staan terwijl ze al sinds 1997 bestaan. Het nadeel is inderdaad het "weer een apparaat erbij". De noodzaak tot een ebook heb ik nooit gehad, want ik neem nooit boeken mee op vakantie maar enkel autobladen.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Gadgets enzo

Bericht door WizardOfOss »

Waarom nu pas? Simpel: omdat eInk in 1997 nog niet bestond. Dat is een techniek die toch wel redelijk bepalend is geweest voor de doorbraak: zeer laag energieverbruik, veel contrast, en een grote kijkhoek. Allemaal zaken waarop een traditionele LCD zwaar tekort schiet.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Gadgets enzo

Bericht door HondArd »

Klopt allemaal wel, maar het feit blijft dat het al bestond. Een GSM is er ook al sinds 1995 of misschien nog eerder, maar totaal niet meer te vergelijken met de simpelste toestellen van tegenwoordig. Toen moest je niet raar staan te kijken dat het bereik heel vaak spontaan wegviel en dat je na een dag hem al aan de oplader moest leggen, en dan mocht je nog niet bellen ook. De bekende koelkasten stammen nog uit die tijd, je mocht van geluk spreken dat je een modernere "surfplank" (nog met externe antene!) tot je beschikking had. De echte acceptatie van de GSM duurde tot ongeveer 2000, toen de mensen die voorheen nikgs zagen in een Electrische Grote Bek (zoals mijn vader die noemde) of Grote Smoel Medium (ooit opgevangen in een Suske en Wiske album) ook één voor één overstag gingen.
De ontwikkeling van EInk heeft zeker bijgedragen aan de doorbraak van de EBook, maar wat nog meer meespeelt is de makkelijkere verkrijgbaarheid van titels. In de jaren '80 telde je als artiest op een gegeven moment niet meer mee als je je album niet op CD uitbracht, en als je nu je nummers niet via download aanbiedt dan kan je van je muziek al helemaal niet leven, hoe goed je ook bent.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Gadgets enzo

Bericht door WizardOfOss »

Geniaal speelgoed...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Gadgets enzo

Bericht door Leeuw »

cool, ik hou van magneten. Helaas erg duur zo'n setje $30,- bij dealextreme (mindere kwaliteit) en $50 bij amazon. ...... :|
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Gadgets enzo

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek.nl schreef:DeLorean gympen van Nike

Lieve Sinterklaas, mocht u meelezen, dan zijn er hier op de redactie een paar mensen die u graag willen wijzen op deze DeLorean gympen van Nike. Die zouden we héél graag willen hebben.

Schoenenfabrikant Nike start komende vrijdag met de verkoop van deze Dunk 6.0 DeLorean schoen. De gympen zijn geïnspireerd op de beroemde DeLorean DMC12 uit de jaren ’80. Net als de auto zijn ze uitgevoerd in matzilver en zijn er op de schoen geen naden te zien. De zolen zijn natuurlijk een verwijzing naar de enorme achterlichtclusters. Op de lip van de schoen staat een verwijzing naar Belfast, de Noord-Ierse stad waar de DeLorean werd gebouwd. De doos is zelfs uitgevoerd met een vleugeldeksel.

Officieel geeft Nike geen productieaantal op, maar de verwachting is dat er slechts duizend paar zullen worden geproduceerd voor een prijs die rond de honderd dollar ligt.
Bron

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En het voorbeeld:
Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Gadgets enzo

Bericht door Leeuw »

veel te gaaf :worshippy:
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Gadgets enzo

Bericht door WizardOfOss »



:worshippy: :lol:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie