Kleine wasjes, grote wasjes.

Een nieuw mobiel, of toffe console bespreek het hier
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Kleine wasjes, grote wasjes.

Bericht door HondArd »

Als je op je zelf woont, al dan niet met partner en al helemaal met kinderen, ontkom je er niet aan.... Een goed wasmachine en al helemaal een droger.
1,5 jaar geleden hebben we de wasmachine vervangen, want de vorige (een Indesit) had het begeven. Die had het maar goed 5 jaar volgehouden (komt van het vorige huis van mijn vrouw af), dus daarom dat we gelet op basis van prijs/kwaliteit uiteindelijk bij een AEG Lavamat 76850 zijn uitgekomen. Zelf had ik ooit ook een AEG en die was me heel goed bevallen, en gelukkig zag mijn vrouw ook in dat een goed apparaat gelet op de gezinssituatie eerder noodzaak dan luxe was.
Toen was de droger aan de beurt, want ondanks dat hij nog niet zo heel oud was was hij al erg intensief gebruikt, en drogen deed hij niet al te best meer (ik weet niet meer welk merk het was). Plus hij verbruikt een enorme slok electriciteit (C-label), dus een zuiniger exemplaar moest en zou er komen. De oude droger via MP verkocht, en de nieuwe besteld.... zaten we mooi een week of 4 zonder droger en met drie koters is dat geen pretje. Wel zijn we bij AEG gebleven (het is de Lavatherm 59850 geworden), en daar hij met een warmtepomp werkt nog erg zuinig ook.
Sinds vandaag staat hij aangesloten, en nu staan beide AEG's gebroederlijk naast elkaar. Één nadeel: wegens de erg lange levertijd van een Nederlands exemplaat is het een Duits exemplaar geworden. Maar intuïtief werkt hij heel gemakkelijk, en de eerste droogbeurt is al met succes afgerond. Duurt wel langer dan met een afvoerdroger, maar energiezuinig is ons ook heel wat waard.
Dit is de droger (nog wel met stickers, maar we wilden hem meteen gaan gebruiken):
Afbeelding

En die staat naast deze wasmachine:
Afbeelding
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Kleine wasjes, grote wasjes.

Bericht door Leeuw »

Nou fraai hoor, ik heb stiekem ook een witgoed tik. Jarenlang verkocht.
Maar 4 weken is een vet lange levertijd, waarom want online zijn al die dingen toch snel leverbaar.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Kleine wasjes, grote wasjes.

Bericht door HondArd »

We hadden hem oline bij een witgoedleverancier besteld, maar we wisten dat er een levertijd aan zat. Die werd echter steeds later (eind januari werd eind februari) terwijl de prijs ook nog eens met €150,-- omhoog ging. Tevens hoorden we elke keer een ander verhaal (vrachtwagen met Nederlandse apparaten was al naar de distributeur onderweg, daarna: voorraad was al uitverkocht) dus we gingen er een beetje hard hoofd in te krijgen of wel wel op korte termijn een droger gingen krijgen, want met een druk gezin kun je eigenlijk gewoon niet meer zonder. Toen maar bij een andere besteld (scheelde ook nog eens een paar euro's op de oorspronkelijke Nederlandse versie, maar een Nederlands display leek in eerste instantie toch wel handig), en binnen een paar dagen hebben wij hem binnen.
Nooit geweten trouwens dat er zo veel water van een droogbeurt afkwam :shock: Daar waar bij een wasmachine een zeepbak zit, zit bij de droger het reservoir voor het (gecondenseerde) water, en die moet na elke droogbeurt leeggegooid worden. Ga nog even nadenken hoe ik dat definitief op ga lossen, je kunt het voor allerhande dingen goed hergebruiken namelijk.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Kleine wasjes, grote wasjes.

Bericht door Leeuw »

En als je geen zin hebt om telkens die bak te legen kan je het slangetje die naar de pomp gaat ook in de afvoer van de wasmachine stoppen.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Kleine wasjes, grote wasjes.

Bericht door HondArd »

Daar zal het uiteindelijk wel op neer gaan komen. Maar het water wat er vanaf komt is zo zacht als wat, dus je zou er ook heel goed accu's mee op kunnen vullen, de radiator van je auto (met antivries en allerhande andere componenten uiteraard), en voor ruitensproeiervloeistof is het ook een ideaal basis-ingrediënt. Voor stoomstrijkijzers werkt het trouwens ook goed 8-) Eerst maar eens een paar keer laten werken, want het eerste water was behoorlijk troebel. Maar met elke droogbeurt wordt het helderder, dus zuiverder.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Kleine wasjes, grote wasjes.

Bericht door Jurjen »

Ik weet 1 ding van mijn wasmachine. Dat is dat hij het doet. We hebben zo'n leasecontract hier in huis, dus als hij gerepareerd moet worden of kapot gaat bellen we een mannetje die het komt fixen. Ideaal!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Kleine wasjes, grote wasjes.

Bericht door WizardOfOss »

Ik weet een ding van mijn wasmachine, en dat is dat ie nog steeds bij m'n moeder staat. Zo ben ik tenminste genoodzaakt met enige regelmaat bij m'n ouders langs te gaan. M'n broertje heeft wel een eigen wasmachine, die zien ze nu nog maar eens in de zoveel maanden...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Kleine wasjes, grote wasjes.

Bericht door Jurjen »

WizardOfOss schreef:Ik weet een ding van mijn wasmachine, en dat is dat ie nog steeds bij m'n moeder staat. Zo ben ik tenminste genoodzaakt met enige regelmaat bij m'n ouders langs te gaan. M'n broertje heeft wel een eigen wasmachine, die zien ze nu nog maar eens in de zoveel maanden...
Goeiedag, regel eens snel een eigen joh!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Kleine wasjes, grote wasjes.

Bericht door WizardOfOss »

Zou ik dolgraag willen, maar dat mag dus gewoon niet van m'n moeder. Echt waar.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Kleine wasjes, grote wasjes.

Bericht door Jurjen »

WizardOfOss schreef:Zou ik dolgraag willen, maar dat mag dus gewoon niet van m'n moeder. Echt waar.
*proest! :D
Plaats reactie