Afwezig (voor langere tijd?)

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Afwezig (voor langere tijd?)

Bericht door Leeuw »

Ben net weer terug van 2 heerlijke weken Spanje in en om ons huisje aldaar
Bijlagen
20160910_173433.jpg
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Afwezig (voor langere tijd?)

Bericht door Martin »

Ziet er mooi uit. Welke temperaturen had je daar?
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Afwezig (voor langere tijd?)

Bericht door Leeuw »

Meestal iets boven de 30, maar 1 dag was het 42C, dat was wel een beetje veel, maar aangezien het een hele lage luchtvochtigheid is (en een windje vanuit zee) was het goed te doen.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Afwezig (voor langere tijd?)

Bericht door HondArd »

Huisje ziet er goed uit :thumbup:
"The closest to reality car that money can buy"
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: Afwezig (voor langere tijd?)

Bericht door AvdB »

Leeuw schreef:Ben net weer terug van 2 heerlijke weken Spanje in en om ons huisje aldaar
Ziet er erg goed uit!

Wij zijn gister teruggekomen van onze rondreis door Zuid Afrika. Wat een fantastisch land! Prachtige natuur, wildlife en bijzonder vriendelijke en behulpzame mensen. Een dikke aanrader! (Wel 11 uur vliegen...)

Het linksrijden wendde wel vrij vlot, slechts 1 keer spookgereden en een keer de rotonde verkeerdom genomen...... Beide keren zonder schade etc.

Op vakantie vind ik het altijd leuk om in een auto te rijden die ik niet ken, het liefst zo on-Nederlands mogelijk. Dit jaar trakteerde Avis ons op een (rechtsgestuurde) Ford Fiesta........ Na ja, was wel weer lekker vertrouwd.

Zal later in het vakantietopic een (foto)verslagje delen.
Do epic shit, how hard can that be??
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Afwezig (voor langere tijd?)

Bericht door ViveLaFrance »

Inmiddels ook alweer bijna twee dagen thuis. Denemarken was geweldig! :D De vakantiehuisjes waren erg mooi en van alle gemakken voorzien. Leuke mensen, prachtige natuur. Het weer werkte prima mee. Niet te warm, niet te koud. Met de huidige tropische temperaturen in Nederland zouden we het liefst meteen weer teruggaan. Wellicht in de toekomst, want wij willen uiteindelijk in het buitenland wonen. Scandinavië staat hoog op de lijst 8-)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Afwezig (voor langere tijd?)

Bericht door Leeuw »

Leuk om te horen, ik hoor inderdaad veel goede verhalen van Denemarken.
SA lijkt me ook heel gaaf om en keer te zien.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Afwezig (voor langere tijd?)

Bericht door ViveLaFrance »

Zeker! Scandinavië wordt vaak vergeleken met landen als Nederland en België, maar als je er eenmaal bent, merk je dat het toch een andere cultuur is. Het hoeft voor de Denen niet allemaal gestructureerd, stipt op tijd of snel, sneller, snelst te zijn. Heerlijk :loveit:

Zuid-Afrika lijkt me ook erg leuk. De volgende vakantie wordt waarschijnlijk de Dominicaanse Republiek komende winter 8-)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Afwezig (voor langere tijd?)

Bericht door HondArd »

Ik ben helemaal verliefd geworden op Albanië. Oké, het is een land in ontwikkeling dus ik (en mijn gezin) hielden er al rekening mee dat niet alles perfect zou zijn. Maar daardoor was het nou net een aangename verassing. Vooraf vele verhalen gehoord over dat het 1 van de armste landen van Europa zou zijn, maar het kwam totaal niet armoedig over. De meeste mensen hebben gewoon werk en kunnen (wat misschien aan de lagere prijzen ligt) daar goed van rondkomen. Kosovo, waar we een dagje zijn geweest, was dan weer wel een (flinke) stap terug in de tijd.
Het land komt meer en meer in trek bij toeristen en dit jaar al is het toerisme met ongeveer 30% toegenomen ten opzichte van vorig jaar. Ik hoop echt dat als het toeristischer wordt dan nu het wel in goede banen geleidt wordt, het zou jammer zijn als ze een voorbeeld gaan nemen aan een stad als Ohrid (waar we een overnachting hadden), dat is echt een toeristenfuik van jewelste waar we meer Nederlanders tegenkwamen dan in heel Albanië bij elkaar. Aan de andere kant van het gelijknamige meer in Pogradec was het nog gemoedelijk gezellig druk tussen hoofdzakelijk Albanezen, geen "Piet Friet" achtige omstandigheden maar gewoon genieten van de plaatselijke keuken met als specialiteit aldaar de zogenaamde Koran vis (een forel-achtige die dieper in het meer zwemt), het lekkerste stukje vis wat ik ooit gegeten heb :vork:
Grootste tegenvaller was Griekenland. Omdat afstanden in Albanië in vogelvlucht niet echt groot zijn maar je op de wegen zelf vele kilometers moet maken hadden we de route een deel afgesneden via Griekenland. Nou, hadden we dat maar niet gedaan. Bij de grensovergang een hoop gezeur dat onze (gecertificeerde) Albanese gids niet mee mocht en dat een Griekse taxichauffeur (voor €50,--) moest rondrijden. Nou, dat doen we dus niet en dat was afknapper 1. Toen kwam afknapper 2. De staat van onderhoud in de Albanese hotels was een terugkerend minpuntje, maar de Griekse openbare toiletten (meteen na de grensovergang al) zijn pas echt horror. Wasbakken van de muur getrokken, toiletten die raar doorspoelden (vloer zeiknat, is dat nou water of urine wat daar achter het urinoir naar beneden loopt?). En later op de Griekse snelweg even gestopt bij een parkeerplaats omdat dochterlief hoognodig moest. Snelweg lag er nog niet heel lang dus de parkeerplaats ook niet. Maar in die ongeveer 10 jaar had men het al voor elkaar dat het toiletgebouw al vervallen was. Deur ging al niet meer dicht en bij binnenkomst (eigenlijk buiten al) hing al een penetrante lucht. Mijn dochter hoefde meteen al niet meer. En dan zegt men dat Grieken hele trotse mensen zijn, die zichzelf (onterecht) op de borst kloppen omdat de westerse beschaving in hun land is begonnen. Waarom verwaarlozen ze hun land dan zo? Oh ja, het is ook het enige land wat moeilijk doet over Macedonië :bonk: België doet toch ook niet moeilijk over het LAND Luxemburg omdat er toevallig ook een provincie met dezelfde naam in België ligt? De gids verwoorde het mooi: je hebt een hoop brood nodig om in discussie te gaan met Grieken, want je bent niet zomaar klaar met ze. Vind je het gek dat die daar nog steeds zwaar in de crisis zitten terwijl ze daar in Ierland, Slovenië en Cyprus al lang en breed uit zijn?
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Afwezig (voor langere tijd?)

Bericht door nvdw »

Dat Griekenland nog steeds in de stront zit is niet alleen een kwestie van de volksaard, dat is maar een deel van het verhaal. Maar dat is weer iets voor een ander topic.

Het toiletrelaas is ook een op een naar andere landen te vertalen. Mijn weerzin voor openbare plees is voor een aanzienlijk deel in Frankrijk ontwikkeld... :sick:
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Plaats reactie