Politiek

Wat je nergens anders kwijt kan
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Politiek

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef:...kan je zo'n reactie dan eigenlijk niet een beetje zien aankomen?
Reageren kan op meerdere manieren hè? Mensen hoeven dan niet meteen racistische filmpjes te maken.
HondArd schreef:Zijn binnenshuis partijen als D'66 en de VVD wel zo democratisch?
Het kan bij elke partij vast beter, maar feit is dat de PVV een uitzondering vormt in de kamer. PvdA-leden mogen nu een nieuwe leider kiezen en dus enige invloed uitoefenen. Ondenkbaar bij Wilders.
nvdw schreef:Bovendien is de structuur van de PVV ook de ultieme zwakte van die partij. Omdat dissidenten niet veel anders kunnen dan ophoepelen brokkelt de fractie in de Kamer vanzelf af. Hoe broos de partij is bleek wel na die minder-minderheisa toen ineens allerlei PVV'ers in gemeenteraden en dergelijke aan het muiten sloegen.
In die zin is de PVV best vooruitstrevend, want als het op deze manier doorgaat in de Kamer zitten we over 10 jaar met 150 partijen :clown:
nvdw schreef:In dat licht bezien heb ik moeite met 'ze vraagt er ook wel een beetje om'.
Het neigt ook sterk naar kindgedrag. "Mama, zij begon, zij begon, zij begon"
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Politiek

Bericht door HondArd »

ViveLaFrance schreef:In die zin is de PVV best vooruitstrevend, want als het op deze manier doorgaat in de Kamer zitten we over 10 jaar met 150 partijen :clown:]
Is dat zo verkeerd, 150 verschillende (of minder, maar wel meer dan nu) partijen? Het is inmiddels al wel duidelijk dat deze huidige vorm van parlementaire democratie zijn beste tijd heeft gehad. Met 150 verschillende partij is er voor iedere burger tenminste echt wat te kiezen, mits ze allemaal een andere mix van partijpunten aanhouden tenminste. Wordt het gewogen gemiddelde van de punten, waar de burgers via hun stem op het "poppetje" toestemming voor geven, uitgevoerd en vertegenwoordigt het kabinet echt eens een keer het (gewogen gemiddelde) van het volk. Kan er met andere woorden eens een keer echt doorgepakt gaan worden. En ben je meteen van het "camel nose" probleem verlost, dat politici via slinkse trucs jouw stem willen voor de punten waar jij het helemaal niet mee eens bent. Een stem voor "rechts" betekent in de regel ook een stem tegen legalisatie van soft drugs. Daar sta je dan, als traditionele rechts stemmer die voor legalisatie is.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door nvdw »

Het is helemaal niet zo vooruitstrevend als je bedenkt dat de Kamer wel zo is bedacht. Dat hele partij- en fractiegebeuren is min of meer bedacht door de ARP (de voorloper van het CDA). Daarom stem je ook nog steeds op een individu en niet op een partij.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Politiek

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef:Is dat zo verkeerd, 150 verschillende (of minder, maar wel meer dan nu) partijen? Het is inmiddels al wel duidelijk dat deze huidige vorm van parlementaire democratie zijn beste tijd heeft gehad.
Gezien de moeizame samenwerking en negatieve houding in het huidige parlement zie ik niet hoe 150 individuen dat beter gaan doen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door nvdw »

Als ik de peilingen moet geloven zijn er straks vijf of meer fracties nodig om een meerderheidscoalitie in de Tweede Kamer te vormen. Met het gekibbel zit het straks wel snor ;)
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Politiek

Bericht door Jurjen »

Zeuren we hier nu ook al tegen de 'elite' en zwarte piet? Manmanman
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Politiek

Bericht door ViveLaFrance »

Geen straf, maar Wilders is volgens de rechter schuldig aan groepsbelediging en het aanzetten tot discriminatie.

Ik kijk er niet van op en vind het een sterke uitspraak. Hoezeer Wilders anders doet overkomen, vrijheid van meningsuiting is niet absoluut in Nederland. Geert kan piepen wat hij wil, hij staat niet boven de wet en ook niet boven andere Nederlanders.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Politiek

Bericht door HondArd »

Ik vraag me af wat dit met de peilingen gaat doen. Met een PVV die de grootste wordt is niemand gebaat, maar met een volgende "pappen en nathouden" coalitie die de terechte en onderbouwde kritiek op de multiculturele samenleving niet aanpakt of onterecht afdoet als xenofobie helemaal niet. Over de goede allochtonen hoor je mij niet klagen, zijn zelfs een verrijking voor onze maatschappij. Het zijn de rotte appels die het voor de goeden verpesten. Ik weet niet hoe ik het netjes moet brengen maar niet alle allochtonen in Nederland zijn legaal hier, die moet je niet pamperen want dat werkt aanzuigend. vanaf 33min.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Politiek

Bericht door ViveLaFrance »

Een vriend van me is jurist bij een bedrijf met gerechtsdeurwaarders en hij vertelt vaak dat we zouden schrikken als alle gegevens van elk individu op straat komen te liggen. Veel Nederlanders leven illegaal in Nederland om bv. onder schulden uit te komen. Dit is niet bedoeld om zaken te vergoelijken, maar ik moet altijd een beetje lachen als de zoveelste over de 'illegale allochtoon' begint. Het complete verhaal weet je nooit, dus om mensen direct af te schrijven zoals Wilders graag wenst of dat deze mensen minder rechten zouden hebben, lijkt mij de verkeerde weg.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door nvdw »

LOL, wat een farce. Dat er geen strafoplegging volgt geeft ook wel aan dat de (zwakste) feiten weliswaar bewezen zijn maar dat er simpelweg geen straf te verzinnen valt en die artikelen in het strafrecht domweg dode letters zijn.

Ondertussen bereiken de klagers precies het tegenovergestelde: Wilders wint, want hij slaat er hoe dan ook munt uit. En Knoops gaat nog in hoger beroep ook, om het lijden nog wat te rekken. Ik vind helemaal mooi.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Plaats reactie