Politiek

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door nvdw »

Wilders spint er alleen maar garen bij als hij bij voorbaat wordt uitgesloten door anderen. De boodschap is dus: als je als kiezer van de PVV een machtsblok wilt maken, moet je daar op stemmen, en niet op de VVD in de hoop dat die Wilders er alsnog bijtrekt. Desondanks geldt: het pluche is voor iedereen een aantrekkelijk vooruitzicht, daar gaan bij iedereen de principes deels of geheel voor aan de kant.

Afgelopen weekend in Andere Tijden een terugblik op het succes van Leefbaar Rotterdam onder leiding van Pim Fortuyn. Die pakte de zaken toch een stuk coöperatiever aan...
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, ik was bepaald geen fan van Fortuyn, die had ook zeker wat dubieuze denkbeelden, maar bij hem had ik wel altijd het idee dat hij oprecht probeerde iets te verbeteren aan ons land. En daar ook volop concrete (en niet per definitie onuitvoerbare) gedachten over had. Een positieve denker.

Wilders daarentegen is altijd boos/kwaad/woedend/woest (kan de man überhaupt lachen?), kan uitsluitend in problemen denken, en is nog nooit in staat gebleken zich constructief op te stellen (en nee, onbelangrijke verkiezingsbeloften zoals de AOW-leeftijd opzij zetten om in een machtspositie te komen reken ik niet als constructief opstellen). En dat is prima voor hem, want zo hoeft hij nooit verantwoording te dragen en kan hij langer dan wie ook aan het pluche blijven kleven.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Politiek

Bericht door Leeuw »

Ik vind het heel erg lastig wat ik moet kiezen, de stemwijzer geeft aan dat ik voor 66% overeenkomsten heb met Party voor de dieren (wie had dat gedacht :) ) en verder nog wat linkse dingen, terwijl ik niet zo links ben (dacht ik)

Ok om op de partij van de dieren te stemmen, want ze hebben gewoon veel dingen waar ik het wel mee eens ben, maar waar ik een beetje bang voor ben is dat mijn stem een beetje verloren gaat in een tegenstem voor PVV en kan je beter op een grotere partij stemmen, of heb ik daar ongelijk in?
Laatst gewijzigd door Leeuw op 23 feb 2017, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door nvdw »

Ik zou altijd stemmen naar eigen voorkeur, ook al is dat een kleine partij.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Politiek

Bericht door ViveLaFrance »

Uitgerekend een veroordeelde groepsbelediger/aanzetter tot discriminatie is op zijn pikkie getrapt als RTL met zijn broer spreekt. Wat is het ook een slechte acteur :lol: Alles om de inhoud te mijden, lekker op de zijlijn blijven staan :wave:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Politiek

Bericht door Martin »

Leeuw schreef:Ik vind het heel erg lastig wat ik moet kiezen, de stemwijzer geeft aan dat ik voor 66% overeenkomsten heb met Party voor de dieren (wie had dat gedacht :) ) en verder nog wat linkse dingen, terwijl ik niet zo links ben (dacht ik)

Ok om op de partij van de dieren te stemmen, want ze hebben gewoon veel dingen waar ik het wel mee eens ben, maar waar ik een beetje bang voor ben is dat mijn stem een beetje verloren gaat in een tegenstem voor PVV en kan je beter op een grotere partij stemmen, of heb ik daar ongelijk in?
Zolang de PVV niet in hun eentje de meerderheid haalt, zal dat wel meevallen. Een tijdje terug werd beweerd dat veel Nederlanders overwogen om op de VVD te stemmen om te voorkomen dat Wilders de grootste wordt. Precies waar Rutte op uit is. Nederland is kampioen strategisch stemmen, maar volgens mij wordt je daar nooit blij van. Gewoon stemmen op diegene die jou mag vertegenwoordigen, werkt voor mij het beste.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Politiek

Bericht door Leeuw »

Martin schreef:
Leeuw schreef:Ik vind het heel erg lastig wat ik moet kiezen, de stemwijzer geeft aan dat ik voor 66% overeenkomsten heb met Party voor de dieren (wie had dat gedacht :) ) en verder nog wat linkse dingen, terwijl ik niet zo links ben (dacht ik)

Ok om op de partij van de dieren te stemmen, want ze hebben gewoon veel dingen waar ik het wel mee eens ben, maar waar ik een beetje bang voor ben is dat mijn stem een beetje verloren gaat in een tegenstem voor PVV en kan je beter op een grotere partij stemmen, of heb ik daar ongelijk in?
Zolang de PVV niet in hun eentje de meerderheid haalt, zal dat wel meevallen. Een tijdje terug werd beweerd dat veel Nederlanders overwogen om op de VVD te stemmen om te voorkomen dat Wilders de grootste wordt. Precies waar Rutte op uit is. Nederland is kampioen strategisch stemmen, maar volgens mij wordt je daar nooit blij van. Gewoon stemmen op diegene die jou mag vertegenwoordigen, werkt voor mij het beste.
Doe ik dat, ik voel me maar mal dat ik op de partij van de dieren ga stemmen.. :clown:
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door WizardOfOss »

Ik zal niet snel op een of andere splinterpartij stemmen. Per slot van rekening stem je niet alleen op een iemand vanwege zijn/haar standpunten, maar ook vanuit de gedachte dat de persoon in kwestie dat daadwerkelijk zou kunnen realiseren. En een stem op iemand die het hoogstwaarschijnlijk niet eens als eenmansfractie gaat redden is een weggegooide stem.

Maar afgezien daarvan vind ik strategisch stemmen onzin. Of je nu SP of VVD stemt, die stem komt in ieder geval niet bij de PVV terecht. En ook al zou Wilders dan de grootste worden, zolang hij geen absolute meerderheid haalt kan hij daar niks mee.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door WizardOfOss »

Grappig: net ook de NPO PartijWijzer en MijnStem van Nu.nl ingevuld, en hoewel ik toch echt niet het gevoel heb totaal andere antwoorden te hebben gegeven geven beiden weer een heel ander beeld dan Stemwijzer en kieskompas: in beide gevallen CDA bovenaan met wisselende partijen daar kort achter, maar vooral opvallend dat VVD in beide gevallen ineens op de 4e plek uitkomt en plaats van ergens onderaan. Maar ook onderling forse verschillen: bij Mijnstem vullen 50+ en Nieuwe Wegen het podium, bij Partijwijzer worden ze slechts door de PVV van de laatste plaats afgehouden. En ook PvdA en Denk vliegen alle kanten op.

Dat geeft toch te denken over hoe verschillend dergelijke stemhulpen tot hun oordeel komen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door WizardOfOss »

Iemand gisteren nog het debat gekeken? Bij afwezigheid van Wilders en Rutte leek iedereen wel opvallend aardig voor elkaar. In het begin leek iedereen z'n pijlen te hebben gericht op Jesse Klaver, maar die hield ook makkelijk stand. Sterker nog: over het geheel vond ik hem de sterkste debater. Alleen zo jammer dat hij een vreselijk programma staat te verdedigen...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie