Politiek

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Politiek

Bericht door HondArd »

Sociale voorzieningen naar VS-niveau? Ik zie ook een puntje meer handen aan het bed. Maar dat is ook een punt wat meer kost dan wat het op gaat leveren.
En ik weet zeker dan met een SP aan de macht dit land ook knap naar de verdommenis wordt geholpen.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door WizardOfOss »

Meer handen aan het bed is een leuke kreet, maar wie gaat dat betalen? Wilders is altijd een fel voorstander geweest van verregaande privatisering, en ondertussen wil hij allerhande uitkeringen sterk terugdringen. En hoe wil jij je ziektekostenverzekering betalen als jij ontslagen wordt, met dank aan de sterk versoepelde ontslagwetgeving die de PVV zo graag wil?

De SP is het andere uiterste, die zou ik evenmin ons land willen toevertrouwen. En ik weet van nabij wat voor stel bestuurlijke onbenullen dat zijn, Oss is nu eenmaal al jaren een SP-bolwerk. En net als de PVV is de SP een extreem negatieve partij, als ik die partijen moet geloven leven we in het meest onleefbare kutland ter wereld. Met de meest corrupte politici, waar je op straat doodsangsten uit moet staan, waar het overgrote deel in zware armoede leeft. Welkom in het Nederland van de PVV en SP!
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Politiek

Bericht door HondArd »

Goed, zijn we het wat dat betreft met elkaar eens :thumbup: Ik hoor de SP namelijk alleen maar l*llen over geld uitgeven, maar hoe ze dat op een constructieve manier binnen gaan halen is mij een compleet raadsel. Je kunt namelijk geen begroting opstellen op basis van drijfzand, want de inkomstenbronnen die de SP denkt te genereren om alle plannetjes te bekostigen kunnen oh zo snel weer opdrogen doordat de burgers hun gedrag daarop aanpassen.

Moet je er trouwens eens op letten hoe veel mensen er tegenwoordig met een rode jas met een witte tomaat erop rondlopen. Het Nederlandse equivalent van het Chineese Mao-kostuum?
"The closest to reality car that money can buy"
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door weer een forummer »

Ik ben toch wel heel benieuwd wie de grote winnaars gaan worden. Zal PVV echt zo groot worden als voorspeld wordt? Het is toch te hopen van niet.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Politiek

Bericht door Leeuw »

Ik denk het wel, het zal dan wel tot December ofzo duren voordat er een cabinet is, welke vervolgens na een maand of 2 weer uitelkaar valt.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Politiek

Bericht door HondArd »

Na heel die heibel rond (extreem) rechts en (extreem) links zie ik eigenlijk wel heil in een regering van nationale eenheid. Ik denk dat alle grote, gevestigde partijen het er wel over eens zijn dat er wat moet gebeuren, en dat lukt het beste met partijen die al wat ervaring hebben. Dus van links naar rechts de PvdA, D66, CDA en VVD. Dus een combinatie van sociaal, progressief, eenheidsvormend en zakelijk. Althans: dat schoot me net te binnen. Alle vier de partijen hebben ooit in meer of mindere mate met elkaar samengewerkt in diverse samenstellingen en dat heeft niet altijd tot heibel geleid. Een regering met een SP of een PVV in de coalitie zal al heel snel weer op zijn gat gaan liggen ben ik bang.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Politiek

Bericht door ViveLaFrance »

Gisteren bij P&W zaten Bos, Van der Laan en Albayrak. Eens te meer werd duidelijk dat Nebahat Albayrak een uitstekende politica is, een gemis voor Nederland als zij niet meer mag regeren. Leuk mens ook trouwens! :)
Vive la France, Vive la Différence
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door weer een forummer »

ChrisRenault schreef:Gisteren bij P&W zaten Bos, Van der Laan en Albayrak. Eens te meer werd duidelijk dat Nebahat Albayrak een uitstekende politica is, een gemis voor Nederland als zij niet meer mag regeren. Leuk mens ook trouwens! :)
Nebahat is goed.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Politiek

Bericht door HondArd »

Opgeruimd staat netjes.
De Telegraaf schreef:Kant ziet af van lijsttrekkerschap
AMSTERDAM - Agnes Kant legt per direct het fractievoorzitterschap van de SP neer en ziet ook af van het lijsttrekkerschap van haar partij voor de komende verkiezingen op 9 juni. Ze stapt bovendien uit de politiek, zodra een nieuwe Tweede Kamer half juni aantreedt.


Kant heeft dat donderdagmiddag na beraad in haar fractie bekendgemaakt. Ze wil niet op de nieuwe kandidatenlijst staan en zal daarom de politiek verlaten. Ze is tot die besluiten gekomen na de slechte resultaten woensdag bij de gemeenteraadsverkiezingen voor haar partij en de lage stand in de peiling voor de Tweede Kamerverkiezingen. In een peiling woensdag kwam de SP uit op elf zetels, een verlies van veertien in vergelijking met het huidige zetelaantal.

„Ik ben trots en dankbaar voor twintig jaar werk met hart en ziel”, aldus Kant. Ze voelde nog voldoende vertrouwen, maar de slechte resultaten werden volgens haar gekoppeld aan haar optreden als boegbeeld van de SP. „Of dat terecht is, daar zullen de meningen over verdeeld zijn”, zei ze. Zij zelf vindt het niet terecht. Maar de koppeling met de peilingen zou als een schaduw over de SP-campagne hangen en daarom treedt ze terug.

De in Duitsland geboren Kant kwam in 1998 in de Tweede Kamer. Ze was het jaar ervoor gepromoveerd in de medische wetenschappen. In 2008 volgde ze Jan Marijnissen op als fractievoorzitter en politiek leider. Marijnissen was twintig jaar politiek leider en veertien jaar fractievoorzitter geweest.

Kant vocht de afgelopen jaren tegen de uitslag die onder Marijnissen bij de laatste Kamerverkiezingen in 2006 was behaald: 25 zetels. In de landelijke peiling van woensdag kwam de SP niet verder dan elf zetels. Donderdag gaf ze toe dat het eigenlijk een onmogelijke opdracht was geweest om iemand op te volgen die „een icoon is in de Nederlandse politiek”. Spijt van haar keuze om Marijnissen op te volgen, had ze niet.

SP-Tweede Kamerleden kunnen zich tot vrijdagmiddag aanmelden als kandidaat-fractievoorzitter waarna de fractie aan het eind van de middag uit haar midden een nieuwe fractievoorzitter kiest. Die wordt niet automatisch de nieuwe lijsttrekker voor de verkiezingen van 9 juni. Het partijcongres beslist daar over.
Bron.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Politiek

Bericht door Jurjen »

Ik moet me inhouden om niet heel veel flauwe kant grappen te maken, maar dit raakt echt Kant nog wal!
Plaats reactie