Politiek

Wat je nergens anders kwijt kan
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Politiek

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef:Zijlstra lijkt als kroonprins te zijn ingehaald door Klaas Dijkhoff. Ook niet VVD-stemmers vinden Dijkhoff sympathiek, terwijl Zijlstra toch een beetje als de Maxime Verhagen van de VVD wordt gezien. Dat hebben ze bij de VVD ook in de gaten.
Dijkhoff blijft de man die mensen over de grens zet. Maar ja, als je kil overkomt zoals Rita Verdonk krijg je een bijnaam. Kom je sympathiek over en doe je, geheel toevallig in aanloop naar de verkiezing, mee aan een populaire quiz dan slikt Nederland het als zoete koek.

Je noemde eerder Buma. Wat ben ik blij dat hij niet de grootste werd. Het kan aan mij liggen, maar waar de hype rondom Buma ineens vandaan kwam, zal ik nooit begrijpen. Bumor? :bonk: Het CDA heeft allesbehalve een constructieve bijdrage geleverd de afgelopen jaren en dan zou meneertje even premier worden? :lol:
HondArd schreef:Lag meer aan de arena waar Zijlstra zich op dat moment in bevond. Maar vraag het aan de gemiddelde Nederlander en de meerderheid is het gewoon met hem eens omtrent Zwarte Piet.
Och ja, Pauw is links blablabla :yawn: Het punt is dat de VVD ineens openlijk een PVV-houding aanneemt.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Politiek

Bericht door HondArd »

ViveLaFrance schreef:
HondArd schreef:Lag meer aan de arena waar Zijlstra zich op dat moment in bevond. Maar vraag het aan de gemiddelde Nederlander en de meerderheid is het gewoon met hem eens omtrent Zwarte Piet.
Och ja, Pauw is links blablabla :yawn: Het punt is dat de VVD ineens openlijk een PVV-houding aanneemt.
Dus neemt meer dan 70% van de Nederlanders ineens ook een PVV houding aan of houdt daar aan vast? Zwarte Piet werd pas een statement toen bepaalde kringen er dubieuze dingen in wilden zien en de PVV daar openlijk tegenin ging.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Politiek

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef:Dus neemt meer dan 70% van de Nederlanders ineens ook een PVV houding aan of houdt daar aan vast?
Het gaat niet over Nederland. Het gaat om de twijfelachtige houding van politieke partijen en hun leiders tijdens verkiezingen. Rutte schuwt het niet om overal Wilders af te schilderen als een xenofobe tiran, maar gaat tegelijkertijd zelf ook als een gek tekeer ("pleur toch op") en hanteert standpunten ("In Nederland vieren we Kerst") om PVV-stemmers te paaien.
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 18 mar 2017, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Politiek

Bericht door HondArd »

En twijfelachtig zijn ze gewoon allemaal. Links, rechts, conservatief, progressief, populistisch, technocratisch.... echt niemand uitgezonderd.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Politiek

Bericht door Martin »

ViveLaFrance schreef: Je noemde eerder Buma. Wat ben ik blij dat hij niet de grootste werd. Het kan aan mij liggen, maar waar de hype rondom Buma ineens vandaan kwam, zal ik nooit begrijpen. Bumor? :bonk: Het CDA heeft allesbehalve een constructieve bijdrage geleverd de afgelopen jaren en dan zou meneertje even premier worden? :lol:
Iets van 85% van de voorstellen in de tweede kamer zijn gewoon gesteund door de CDA. De akkoorden die ze niet hebben gesteund, hebben ook vaak verkeerd uitgepakt. Zo gek was die afweging dus niet. Pechtold klopt zichzelf op de borst dat hij een constructieve bijdrage heeft geleverd. Beide regeringspartijen hebben zetels ingeleverd of zelfs bijna weggevaagd. D66 is gegroeid, wat is daar de logica van?
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Politiek

Bericht door ViveLaFrance »

In de ogen van oppositieleden zal er altijd wel iets beter kunnen of anders moeten, maar volgens mij was bijvoorbeeld het woonakkoord zo gek nog niet. Het CDA heeft altijd een imago gehad van een meelopende partij. Daar waar de macht is, is het CDA. Dit kwam tijdens de verkiezing vaak ter sprake, omdat het juist Buma was die tijdens het huidige kabinet zich regelmatig star opstelde. Vooral over het belastingstelsel en de verhogingen. Dan denk ik, hoe vaak heeft het CDA de afgelopen jaren geregeerd? Volgens mij ging de belasting niet omlaag onder Balkenende. Dus ik vond de houding van Buma tijdens Rutte 2 nogal lachwekkend. Nu kruipt meneertje in het bootje met diezelfde VVD. Macht blijft lekker voor het CDA.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Volgens mij ging de belasting niet omlaag onder Balkenende.
Om met de woorden van Balkenende te spreken: na het zuur komt het zoet. Hij heeft er nooit bij gezegd wanneer....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Politiek

Bericht door HondArd »

Eigenlijk vind ik Pechtold maar een gemeen mannetje. Hij wil, en van bepaalde kanten heeft hij eigenlijk wel gelijk, GL er bij hebben. Omdat ze A) veel zetels gewonnen hebben en B) zo een kabinet "in het midden" te hebben. Nobel streven, maar bekijk het eens kritischer en dieper. Met een "motor" die is samengesteld uit 2 redelijk EU-kritische partijen (wel Europese samenwerking maar niet al te veel "Brusselse" bemoeienis) is D'66 het buitenbeentje die openlijk pro-EU is en zelfs voorstander is van een federaal Europa naar VS model. De enige Nederlandse partij die dit Federale standpunt van D'66 (een beetje) volgt is GL, dus is het zo gek om te bedenken dat Pechtolds droombeeld van een Federaal Europa de werkelijke reden is? En is het dan ook daarom dat zowel het CDA alsook de VVD liever willen praten met CU (ook EU kritisch) om zo, met D'66, aan de benodigde meerderheid te komen?

Nu ben ik totaal geen Eurofoob, dus een Nexit waar FvD en PVV op uit zijn is voor mij een paar stappen te ver. Maar kom op, een Federaal Europa.... De voorstanders van de EU weten zo goed de geschiedenis erbij te halen als het op de opkomst van het populisme neerkomt, dat dat daarom met alle mogelijke middelen voorkomen moet worden "omdat daar oorlog van komt". Maar in een niet al te ver verleden, dit jaar 26 jaar geleden, ligt het bewijs dat een federatie waar de neuzen niet dezelfde kant op staan, waar er grote verschillen zijn in waar het financieel wel goed geregeld is en waar niet, echt niet gaat werken. Tenzij je er een (op zijn hoogst een liberale) dictatuur van maakt. Maar valt die verbindende factor(dictator) weg dan kan je lang rommelen wat je wil, die burgeroorlog gaat er toch komen. En die burgeroorlog van 1991 voelde ik in 1990, toen ik in dat Europese land op vacantie was, eigenlijk al aankomen.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Politiek

Bericht door ViveLaFrance »

Het begin van de formatie geeft al aan dat het politieke systeem in Nederland failliet is. Uiteraard gaan bepaalde partijen eerst op kinderlijke wijze naar elkaar wijzen: "Jij mag niet met ons spelen, omdat wij eerst niet met jou mochten spelen". Vervolgens gaat de afhankelijke verkenner snel over op selectiviteit. Ik snap dat CDA en GL recht van spreken hebben, maar waarom worden de kleine winnaars (bv. 50Plus, PvdD, DENK) aan de kant gezet? De ChristenUnie is stabiel gebleven, maar werd gek genoeg naar voren geschoven als mogelijke coalitiepartner. In die zin ben ik het volledig eens met Thierry Baudet wat betreft het partijkartel. De huidige opzet leent zich te makkelijk voor het samenklonteren van partijen zonder dat er gekeken wordt naar alle opties en zodoende het volk daadwerkelijk wordt vertegenwoordigd. Begin eens met een onafhankelijke verkenner. Betrek een aantal mensen uit de zakenwereld erbij. Of geef anders de koning meer invloed. Doe iets, want dit systeem werkt simpelweg niet meer.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Politiek

Bericht door HondArd »

Ik ben het met je eens Chris :thumbup:
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie