weer een forummer schreef:HondArd schreef:weer een forummer schreef:Kom nou Ard! Hier is de PvdA niet alleen verantwoordelijk voor. We leven toch in een democratie?
De keuze hebben tussen twee burgemeesters van dezelfde huize is schijn-democratie, en al helemaal als die dan "toevallig" van de PVDA blijken te zijn.
Volgens mij begreep je best wat ik bedoelde met democratie maar voor het geval dat niet het geval is: Eén partij kan nooit alleen beslissen over een referendum. Daarbij komt wiens schuld is het nu eigenlijk dat Utrecht de keuze heeft uit twee PvdA burgemeester: Die van de PvdA of de van de partijen die geen kandidaat voordragen?
Die burgemeester daar moest en zou een PVDA-er moeten zijn, schijnen ze recht op te hebben op basis van landelijke populariteit gerelateerd aan de plaatselijke situatie. Bij grote steden ligt dat erg gevoelig dat alle grote partijen "evenredig" aan de beurt komen. Maar deze twee steden hadden het bewijs kunnen zijn dat een referendum echt wel zin had, maar dan had de bevolking ook echt een keus moeten hebben. Dan had het PVDA ook kunnen zeggen: wij zijn eigenlijk aan de beurt, maar we gunnen het experiment een eerlijke kans. En dat is niet gebeurt.
weer een forummer schreef:HondArd schreef:Maar de PVDA wilde hier niet van weten, die wil de automobilist steeds verder uitknijpen door hem/haar (vet) betaald in de file te laten staan.
Welnee! PvdA stelt alleen dat de veelgebruiker meer moet betalen dan iemand die nauwelijks gebruik maakt van de auto. Lijkt mij redelijk en eerlijk. Daarbij komt dat rekeningrijden nu juist in het leven geroepen wordt om de files te verkleinen.
Maar denk jij nou echt dat dat laatste gaat werken? Volgens Eurlings zou elke cent die de automobilist bijdraagt voor de volle 100% bij de automobilist terug moeten komen, dus degene die heel veel betaalt en in de file staat zou dat geld terug moeten kunnen zien in meer asfalt.... maar daar is de PVDA niet van gediend. Stel dat het rekeningrijden volgens de PVDA er doorheen komt. De eerste jaren krijgen ze extra inkomsten binnen, extra inkomsten die ze elders uit gaan geven (en niet om het begrotingstekort terug te dringen) en waar ze aan gewend gaan raken....totdat de mensen echt slimmer met de auto omgaan, er echt flexibeler werktijden worden geïntroduceerd door de werkgevers en er ineens veel minder file's staan. De extra inkomstenbron a.g.v de spitsheffing waar de PVDA zich op rijkrekent houdt dan op met als gevolg een gat in de begroting.... dan zijn we echt nog veel verder van huis.
Trouwens rekeningrijden kan veel slimmer. Je hebt niet van die rare kastjes nodig, enkel de gegevens van de NAP (elk jaar te verrekenen met de APK) en je bent al klaar. De fraude met tellerstanden is ook wel grotendeels op te lossen (alsof die kastjes niet te frauderen zouden zijn), en file's zijn met goed beleid ook aan te pakken.