Politiek

Wat je nergens anders kwijt kan
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Politiek

Bericht door weer een forummer »

Waar al voor gevreesd werd, is vannacht dan toch gebeurd. Balkenende IV ligt op z'n reet en eind mei/begin juni komen er waarschijnlijk nieuwe verkiezingen. Heel zuur voor Nederland dat een kabinet juist in deze roerige periode (opkomst van rechts/economische crisis) uiteindelijk vanwege een buitenlandse kwestie waar vooraf duidelijke afspraken gemaakt waren valt.

Vanmorgen waren de hoofdrolspelers alweer bezig met campagne te voeren (Bos) en zich als lijsttrekker te presenteren (Balkenende). Ongelooflijk eigenlijk dat Balkenende weer lijsttrekker van het CDA wordt. De man heeft nog met geen enkel kabinet de eindstreep gehaald. En Wilders kan zijn geluk niet op....
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door WizardOfOss »

Best dapper van de PvdA, dit is echt pure politieke zelfmoord. Geen wonder dat Wilders staat te juichen, die ziet de stemmen zo binnen stromen. Het kan haast niet anders of er volgt straks een nagenoeg onmogelijke kabinetsformatie, en mochten er een paar partijen zo stom zijn om met Wilders in zee te gaan, dan voorspel ik dat het record van Balkenende I heel snel weer verbroken zal worden...

Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door weer een forummer »

WizardOfOss schreef:Best dapper van de PvdA, dit is echt pure politieke zelfmoord.
Helaas wel :( En dat terwijl zij wel woord hebben gehouden. Ik denk dat ik ook maar eens iets anders ga stemmen. Femke doet het de laatste tijd erg goed.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door WizardOfOss »

weer een forummer schreef:En dat terwijl zij wel woord hebben gehouden.
Dat was dan ook voor het eerst in de historie, als er één partij is die normaal gesproken met alle winden meewaait is het de PvdA wel. GL is dan inderdaad wel wat principiëler, maar hebben wel erg veel standpunten waar ik mij absoluut niet in kan vinden, te links en bovenal te groen. En die Femke blijf ik ongeacht haar standpunten zo'n onwaarschijnlijk vervelend mens vinden, een heel subtiel soort arrogantie waar ik zwaar allergisch voor ben.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Politiek

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Geen wonder dat Wilders staat te juichen, die ziet de stemmen zo binnen stromen.
Wilders zal vast extra proteststemmen binnen krijgen, maar inhoudelijk is hij nog steeds 0,0. In het TV-debat afgelopen maandag ging hij hard af tegenover Halsema, Bos en Pechtold. Volgens mij zegt hij bewust niks over de inhoud, omdat hij weet dat een hoop kortzichtigen genoeg heeft aan de zoveelste oneliner over de Islam. Zelfs tijdens de kabinetscrisis weet Wilders misbruik te maken van andermans geloof. Het is geen slimme politiek meer, maar pure lafheid :thumbdown:

De val van het kabinet was onontkoombaar. Bos heeft naar mijn mening goed gehandeld. Met Balkenende valt gewoon niet samen te werken. Nadat Hillary Clinton de Nederlandse aanpak in Afghanistan als leidend bestempelde raakten Balkenende en Verhagen ietwat opgewonden en vergaten ze de politieke werkelijkheid. Een meerderheid van het parlement wil namelijk niet verder na de huidige missie. Eén keer heeft JP ons een oorlog in gevoerd (eigenlijk De Hoop Scheffer die alles nu verdraaid) en gelukkig heeft de PvdA voet bij stuk gehouden.

Voor de komende verkiezingen zie ik wel wat in een coalitie tussen PvdA, GL en D66. Ideaal is anders, maar ik denk dat deze partijen elkaar wel vertrouwen en bereid zijn om compromissen te sluiten. Zolang de SP en PVV niet aan de macht komen en persoonlijk heb ik ook wel genoeg van de melodramatische betutteling van de CU. Het CDA kan afgeschaft worden, als je nu nog gelooft in JP heb je niet eens meer een boerenverstand.
Vive la France, Vive la Différence
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door weer een forummer »

PvdA, Groen Links, D66 zou helemaal niet zo gek zijn. Ik ben echter bang dat het niet gaat lukken. Ik vrees voor CDA/PVV.

Het is toch erg dat zo'n nobody als Balkenende mogelijk weer premier wordt. Om over die enge Verhagen maar te zwijgen.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door WizardOfOss »

In de laatste peiling (18-2) komen die drie samen maar tot 50 zetels, bij lange na niet genoeg. En heel rouwig kan ik daar ook niet om zijn. Maar ook de al vaker genoemde coalitie CDA/PVV/VVD red het niet, die komen tot 73 en zouden dus nog een derde partij moeten zien te vinden die dom genoeg is om met de PVV in zee te gaan. Nu kan er tot de verkiezingen nog een hoop veranderen, maar het zal vermoedelijk toch moeilijker dan ooit gaan worden, om niet te zeggen volstrekt hopeloos.

Dat de CDA wederom Balkenende naar voren schuift is trouwens wel absurd, dat gaat ze gewoon veel stemmen kosten. En Verhagen zal het zeker niet beter gaan doen. Twee figuren die alleen nog goed liggen bij de meest trouwe achterban, maar door de rest van de kiezers uitgekotst worden. Dan kunnen ze beter Eurlings de kar laten trekken, eens een totaal ander figuur die zoveel minder weerstand oproept. Maar ja, zo'n verrassende zet hoef je van het altijd voorspelbare CDA uiteraard niet te verwachten.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Politiek

Bericht door Martin »

Dat klopt, nu CDA opnieuw Balkenende naar voren schuift, haak ik waarschijnlijk af. Zo zullen er meer zijn. Waar mij gisteren wel op werd gewezen, is dat het tussen de PVV en CDA zal gaan wat de grootste partij wordt. Door niet op de CDA te stemmen, is er dus een groter risico dat Geertje de grootste wordt.
Echter, nog (poging tot) 4 jaar met iemand die liever naar de Olympische Spelen gaat i.p.v. zijn kabinet te redden, zie ik ook niet zitten. Voorlopig ga ik D66 in de gaten houden of ik mij daar in kan vinden.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Politiek

Bericht door HondArd »

Gelet op de achtergrond waarom wij vooral op dit forum zitten zou je absoluut NIET op de PVDA of GL moeten stemmen (maar of je nu zo vrolijk moet worden van D66 op SP?), om nog waar te zwijgen over andere dingen die het leven voor de hardwerkende Nederlanders een beetje leuk maken. Wat die twee partijen allemaal in petto hebben voor de autobezitter wordt je echt niet vrolijk van. Of het kabinet nou was gevallen over Uruzgan (PVDA v.s. CDA & CU), of over het spitstarief (PVDA &CU v.s. Eurlings), de val was er toch wel gekomen.
Iedereen zit wel te zeiken op Wilders en zijn gebrek aan inhoud, maar die PVDA vertrouw ik al jaren echt niet meer. Die komen alleen maar hun ivoren toren uit in campagnetijd om "zogenaamd" naar het volk te luisteren. Maar vervolgens is het "jullie hebben gestemd en het gepeupel moet niet meer zeuren", en vooral zij zijn ervoor verantwoordelijk dat die (paar) burgemeestersreferenda een stille dood zijn gestorven. In twee steden zou de bevolking de keus hebben voor een nieuwe burgemeester (ik dacht Utrecht en Eindhoven), maar in beide steden kon de bevolking enkel kiezen uit 2(!) mensen uit het PVDA kamp. Met als gevolg dat krap 30% van de bevolking kwam opdraven waaroor de PVDA het recht had om te zeggen dar de referenda een mislukking waren. Maar wat nou als je de mensen een ECHTE keuze had gegeven, een PVDA-er en een VVD-er bijvoorbeeld, dan was de opkomst vast veel groter geweest. Maar goed, het was het doel van de PVDA om het referendum om zeep te helpen en daar zijn ze met glans in geslaagd. VAN HARTE GEFELICITEERD!!! :evil:
"The closest to reality car that money can buy"
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door weer een forummer »

HondArd schreef:en vooral zij zijn ervoor verantwoordelijk dat die (paar) burgemeestersreferenda een stille dood zijn gestorven. In twee steden zou de bevolking de keus hebben voor een nieuwe burgemeester (ik dacht Utrecht en Eindhoven), maar in beide steden kon de bevolking enkel kiezen uit 2(!) mensen uit het PVDA kamp. Met als gevolg dat krap 30% van de bevolking kwam opdraven waaroor de PVDA het recht had om te zeggen dar de referenda een mislukking waren. Maar wat nou als je de mensen een ECHTE keuze had gegeven, een PVDA-er en een VVD-er bijvoorbeeld, dan was de opkomst vast veel groter geweest. Maar goed, het was het doel van de PVDA om het referendum om zeep te helpen en daar zijn ze met glans in geslaagd. VAN HARTE GEFELICITEERD!!! :evil:
Kom nou Ard! Hier is de PvdA niet alleen verantwoordelijk voor. We leven toch in een democratie?

PvdA heeft voor mij juist weer respect gewonnen. Eindelijk houden ze weer eens woord aan hun belofte.
Plaats reactie