Bier Topic

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Bier Topic

Bericht door HondArd »

Gisteren weer eens een feestje gehad, en ik ben er achter dat ik niet meer zo veel bier op één avond kan verdragen. Geen kater overigens vanmorgen, maar wel flink buikpijn. Na een goed ontbijtje was het overigens al snel weer over.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Bier Topic

Bericht door HondArd »

De Telegraaf schreef:Fucking Hell toch Europees merk voor bier
AMSTERDAM/ALICANTE (AFN) - Het Europese merkenbureau OHIM mag de Europese registratie van het merk Fucking Hell voor bier niet weigeren. Dat heeft de Kamer van Beroep van het merkenbureau in het Spaanse Alicante bepaald. Eerder had het bureau registratie geweigerd omdat de naam in strijd zou zijn met de goede zeden.


De Duitse aanvrager had aangevoerd dat het om 'hell' bier ging afkomstig uit het Oostenrijkse gehucht Fucking. Deze argumentatie kon het Europese merkenbureau niet overtuigen. ,,Het begrip Fucking Hell gebruikt seksualiteit om woede en verachting te uiten'', meende het bureau. De aanvrager ging daarop in beroep en krijgt nu alsnog een merkregistratie. De Kamer van Beroep oordeelt dat het merkenbureau niet te preuts moet zijn en het merk gewoon moet inschrijven.

Volgens Bas Kist, partner van merken- en octrooibureau Zacco, is het goed dat het Europese merkenbureau op dit punt niet te streng is. ,,Gelukkig geen Amerikaanse toestanden hier in Europa. In de VS werd nog niet zo lang geleden nota bene het merk Invisipples afgekeurd omdat het beeldmerk twee borsten bevatte.''

Het Europese merkenbureau lijkt de teugels nu dus wat te laten vieren, signaleert Kist. Maar het enige echte paradijs voor ,,vunzige merken'' blijft de Benelux. Uit onderzoek van Zacco blijkt dat er in de Benelux nog nooit een merk is geweigerd omdat het in strijd zou zijn met de goede zeden. In het Benelux Merkenregister zijn merken terug te vinden die vermoedelijk de Europese toets niet zouden doorstaan, zegt Kist. Enkele voorbeelden zijn 2 Hard 2 Fuck (registratie nr. 792767), Lulkoekje (nr. 545735), Wiredpusy (nr. 818124) en Lullig (nr. 809495).
Bron.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Bier Topic

Bericht door WizardOfOss »

:bonk:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Bier Topic

Bericht door Leeuw »

:D
lulkoekje :bonk:
Gebruikersavatar
TomSR
.
.
Berichten: 162
Lid geworden op: 10 feb 2010, 23:19
Locatie: Haarlem

Re: Bier Topic

Bericht door TomSR »

Het wordt weer terrasjesweer, wat betekend lekker met je knars vol in het zonnetje witbiertjes drinken!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Bier Topic

Bericht door Jurjen »

TomSR schreef:Het wordt weer terrasjesweer, wat betekend lekker met je knars vol in het zonnetje witbiertjes drinken!
Wordt? Ik heb er al weer een hoop terrasjes opzitten, proost! 8-)
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Bier Topic

Bericht door Leeuw »

Heelijk, een goede weitzen is eigenlijk lekkerder dan witbier.
Heeft wel niks met elkaar te maken (zover ik weet) maar goed, weitzen is lekker.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Bier Topic

Bericht door ViveLaFrance »

Jurjen schreef:
TomSR schreef:Het wordt weer terrasjesweer, wat betekend lekker met je knars vol in het zonnetje witbiertjes drinken!
Wordt? Ik heb er al weer een hoop terrasjes opzitten, proost! 8-)
+1 8-)
Al verwacht men morgen storm....
Vive la France, Vive la Différence
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Bier Topic

Bericht door weer een forummer »

Weinig terrasweer helaas. Dus maar La Chouffe in huis gehaald. Smullen :kwijl:
Gebruikersavatar
.Remco
.
.
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 feb 2010, 13:47

Re: Bier Topic

Bericht door .Remco »

Ik moet jullie even laten weten:
La Trappe! Uit ons dorpje :D

Afbeelding
Plaats reactie