Zekeringen

Wat je nergens anders kwijt kan
DirkL
.
.
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2013, 19:29

Zekeringen

Bericht door DirkL »

Misschien een totaal verkeerde plaats om dit te posten, maar ik zoek de zekeringen in mijn Nissan Pixo. Volgens de manual zit die doos onder het dashboard aan de bestuurdersplaats. Volgens mij zit daar totaal niks (na een kwartiertje zorgvuldig zoeken)..
Weet iemand raad?

tx
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Zekeringen

Bericht door nvdw »

Om een beetje in te kunnen leven in de vraag heb ik een handleiding van een identieke Suzuki Alto gedownload (HIER). Ik weet niet in hoeverre het boekje van de Pixo hier onduidelijker in is.

Als ik het bijgaande plaatje goed interpreteer zit dat kastje ergens links tegen het plaatwerk aan. Mogelijk moet je in de voetenruimte van je auto gaan liggen om het goed te kunnen zien (en wellicht moet er een beschermplaat worden verwijderd).

Let wel: een Pixo/Alto heeft twee zekeringkastjes! Er zit er ook nog eentje in de motorruimte.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Zekeringen

Bericht door WizardOfOss »

Volgens mij heb ik überhaupt nog nooit in een Pixo danwel de huidige Alto gezeten, dus moet het even met gegoogelde foto's doen. En daar zie ik het ook niet echt op, nergens iets van een klepje of zo. Wel zie ik daar rechts onder het stuur een "gat", lijkt me weliswaar wat klein voor de zekeringen, maar wellicht is dat iets?

Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
DirkL
.
.
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2013, 19:29

Re: Zekeringen

Bericht door DirkL »

Tja, die laatste foto.. daar zit in mijn Pixo inderdaad een "gat" rechtsonder het stuur maar dat ziet er meer een contactdoos uit voor een speciale stekker. Zekeringetjes zijn daar niet te bespeuren. Nee, volgens de manual zit de zekeringendoos binnen linksonder de beenruimte van de chauffeur. Er staat ook een schemaatje getekend. Maar daar zit... niets. Nietser kan niet. In de motorruimte heb ik nog niet gekeken.

Reden van zoektocht : auditief alarm van sleutel in contact en van koplampen, beide met open deur, werkt niet meer.

Gisteren heb ik ook een andere radio ingebouwd en het gele draadje met de constante +voeding vond ik niet, zodat de radio zijn posten niet memoriseert. Vreselijk vervelend...Ik vermoed een verband met het kapotte auditief alarm.

(Die manual van die Suzuki toont zelfs geen detailschemaatje, maar wél in het overzicht, links,...)

Zal nog eens wat harder zoeken.. :)
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Zekeringen

Bericht door Leeuw »

Dealert even bellen?
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Zekeringen

Bericht door nvdw »

DirkL schreef:Gisteren heb ik ook een andere radio ingebouwd en het gele draadje met de constante +voeding vond ik niet, zodat de radio zijn posten niet memoriseert. Vreselijk vervelend...Ik vermoed een verband met het kapotte auditief alarm.
Toch wel een verloopstekker gebruikt en niet zelf zitten knippen in de bedrading? :o
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Zekeringen

Bericht door WizardOfOss »

Zelf knippen kan uiteraard ook wel, alleen moet je dan nooit meerdere draadjes tegelijk doorknippen :blont:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Zekeringen

Bericht door nvdw »

Nee.

Dit is zo'n beetje de lijst met mogelijkheden voor het aansluiten van een radio op volgorde van voorkeur.

1. Direct aansluiten op de aanwezige stekkers (ie 'radiovoorbereiding')
2. Gebruik maken van een verloopstekker
.
.
.
.
.
.
.
.
1.098.364 Lukraak knippen en plakken en bij voorkeur dan ook nog met scotchlocks of kroonsteentjes
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Zekeringen

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, optie 1 en 2 waren destijds niet mogelijk, en als net afgestudeerd elektrotechnicus schrik je dan ook niet terug van optie 1.098.364. Alleen blijkt dan dat HBO toch meer op theorie dan praktijk is gericht, en dat je dan nog door schade en schande wijs moet worden...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Zekeringen

Bericht door HondArd »

Hangt helemaal van het soort HBO af denk ik. Ben zelf afgestudeerd in de chemische richting en daar was practicum toch een behoorlijk belangrijk onderdeel van. Tijdens stage/afstuderen heb ik voor ongeveer 50% echt op het laboratorium gestaan.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie