Waarop stemde jij?

Wat je nergens anders kwijt kan

Waarop stemde jij?

VVD
1
13%
CDA
0
Geen stemmen
PVDA
2
25%
Groenlinks
2
25%
PVV
0
Geen stemmen
SP
0
Geen stemmen
D66
1
13%
SGP/christenunie
0
Geen stemmen
Lokale partij
2
25%
TON
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 8

weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Waarop stemde jij?

Bericht door weer een forummer »

WizardOfOss schreef:De gemiddelde PVV'er?
Dat is geen politiek, dat is cabaret.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Waarop stemde jij?

Bericht door Martin »

http://www.dag.nl/wp-content/uploads/2009/07/anp-sietse-fritsma.jpg

Die Sietsma is toch een typetje van Ruben van der Meer, dacht ik.
http://mediaprovider.kennisnet.nl/MediaProvider/img/317572.jpeg
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Waarop stemde jij?

Bericht door WizardOfOss »

@WeF en Martin, :lol:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Waarop stemde jij?

Bericht door ViveLaFrance »

Ik heb het al eerder gezegd en menig ander met mij, maar nu is het wetenschappelijk onderzocht.
RuG schreef:Angst voor allochtonen belangrijke voorspeller PVV-stemgedrag

Burgers die zich door de komst van allochtonen bedreigd voelen, zijn meer geneigd PVV te stemmen. Dit is de belangrijkste conclusie uit een grootschalig panelonderzoek naar de onderliggende processen van PVV-stemgedrag onder inwoners van de provincies Friesland, Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht. Het onderzoek werd uitgevoerd door het Instituut voor Integratie en Sociale Weerbaarheid van de Rijksuniversiteit Groningen.

Angst voor geweld van moslims en angst voor allochtonen met betrekking tot de eigen economische positie en eigen culturele waarden en normen zijn voor Nederlanders belangrijke drijfveren om op de PVV te stemmen.
De twee voornaamste factoren die - blijkens het onderzoek - deze angst kunnen verminderen, zijn religie en vertrouwen in de overheid. Gelovigen zijn dan ook minder snel geneigd om op de PVV te stemmen, evenals burgers die meer vertrouwen hebben in de regering. Ook burgers met sociale eigenschappen zoals empathie en een open houding, ervaren minder angst voor allochtonen.
Ik droom van een land, continent, wereld zonder nationalisme.....
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Waarop stemde jij?

Bericht door Leeuw »

tja, je denkt het wel. Het zijn ook vaak dezelfde soort mensen die je hoort blaten.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Waarop stemde jij?

Bericht door HondArd »

*aangepast*
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Waarop stemde jij?

Bericht door WizardOfOss »

HondArd schreef:Ik droom van een land, continent, wereld waar de politiek echt de handen laat wapperen om de bevolking tevreden te houden
Zijn 16 miljoen mensen (en dan zijn wij nog maar een klein klotelandje) ooit allemaal tevreden te houden? Of even heel concreet: waar ben jij dan allemaal zo ontevreden over?

Tuurlijk, er kan van alles beter, absoluut. Maar we zijn zo langzaam aan wel een land van bijna ziekelijke klagers geworden, die per definitie niet meer tevreden te krijgen zijn.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Waarop stemde jij?

Bericht door HondArd »

WizardOfOss schreef:
HondArd schreef:Ik droom van een land, continent, wereld waar de politiek echt de handen laat wapperen om de bevolking tevreden te houden
Zijn 16 miljoen mensen (en dan zijn wij nog maar een klein klotelandje) ooit allemaal tevreden te houden? Of even heel concreet: waar ben jij dan allemaal zo ontevreden over?
Ik ben op zich niet ontevreden, maar er was een periode dat het stukje maand aan het eind van mijn salaris steeds groter en groter werd, en NOG is er een begrotingstekort :x . Daarnaast heb ik het idee dat we met onze multiculturele samenleving wel een beetje aan het doorschieten zijn. Zo lang die (nieuwe) bevolkingsgroepen een beetje verspreid over alle wijken worden verdeeld heb je er meer lol dan last van (kijk maar in mijn straat). Maar als je ze allemaal in dezelfde wijk met goedkope huurhuizen wegstopt dan komen er problemen. Als er echter door de autochtone bewoners over wordt geklaagd (en daar kunnen best een paar Tokkkie's tussen zitten, maar velen zijn echt van goede wil) dan moeten ze zogenaamd niet zeuren want het zijn "onze" gasten. Maar de politici die al die mensen binnen laten, die wonen niet in een "Tokkie"buurt, en komen die allochtonen in de dagelijkse omgang hooguit alleen maar tegen in een Toko.
Maar wat mij bovenal tegenstaat is de ziekelijke gewoonte dat er meer harder in prijs stijgt dan het inflatiepercentage. Alles wat harder stijgt gaat ten koste van de rest, en is in feite funest voor een gezonde economie.
WizardOfOss schreef:Tuurlijk, er kan van alles beter, absoluut. Maar we zijn zo langzaam aan wel een land van bijna ziekelijke klagers geworden, die per definitie niet meer tevreden te krijgen zijn.
Zit een kern van waarheid in. Die beroepszeikerds die bijvoorbeeld express in de buurt van een klein vliegveld (of cirquit/kartbaan) gaan wonen om vervolgens te gaan klagen over geluidsoverlast zijn echt niet goed bij hun hoofd.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie