Afstudeeronderzoek werkplaatsafspraak

Wat je nergens anders kwijt kan
Plaats reactie
xVenom
.
.
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2016, 15:22

Afstudeeronderzoek werkplaatsafspraak

Bericht door xVenom »

Hoi!

Mijn naam is Maikel en studeer Informatica. Momenteel ben ik bezig met afstuderen en daar hoort een onderzoek bij, passend bij de afstudeeropdracht. Mijn opdracht is om een werkplaatsafspraak planner te ontwikkelen, kort samengevat moet het de consument in staat stellen om eenvoudig een afspraak te maken voor onderhoud aan de auto bij een dealer. Hierbij is het doel om het zo makkelijk mogelijk te maken voor de consument, de applicatie moet de gebruiker dienen in dit geval.

Het zou mij enorm helpen als jullie een paar minuten vrij kunnen maken om mijn vragenlijst in te vullen, om eerlijk te zijn heb ik weinig ervaring met het maken en "verkopen" van enquetes, dus als jullie tips hebben mbt het verbeteren van mijn enquete, hoor ik dat ook graag!

Hier kun je 'm vinden; https://nl.surveymonkey.com/r/B82P99T

Thanks!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Afstudeeronderzoek werkplaatsafspraak

Bericht door WizardOfOss »

Ingevuld.

Maar als ik heel eerlijk moet zijn: klinkt al een moeilijke oplossing voor een simpel probleem. Wat is er mis met gewoon een telefoontje?

Het idee van een tijdstip met korting kunnen kiezen vind ik overigens wel leuk bedacht, ik vraag me dan alleen wel af in hoeverre garagebedrijven daadwerkelijk vaste pieken en dalen ervaren zodat ze daar iets mee kunnen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Afstudeeronderzoek werkplaatsafspraak

Bericht door Jurjen »

Ik ga nooit naar de garage maar doe het zelf.

Overigens doen we dit ook al bij zo'n beetje alle andere bedrijven, waarom niet bji de dealer? (overigens moet dit ergens al wel bestaan, heb je de dealers al gebeld?).

Overigens is je enquete niet echt wetenschappelijk, dus ik hoop dat ik 'studeer' niet te letterlijk moet nemen ;)
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Afstudeeronderzoek werkplaatsafspraak

Bericht door Martin »

Ik worstel een beetje met de keuzemogelijkheden. Een beetje belangrijk komt bij mij hetzelfde over als lichtelijk belangrijk. Misschien het woord lichtelijk weglaten?
Dan zit er iets meer een stijgende lijn in de keuzemogelijkheden. Of neutraal dan in het midden moet, vraag ik mij dan wel af.
Voor het verder verspreiden van de enquête ligt het ook aan van wie de uiteindelijke opdracht komt. Als het van een dealerbedrijf komt, zouden die dat onder hun klanten kunnen verspreiden. Ik denk echter dat medewerkers van dealers zelf ook al een idee hebben wat er ingevuld moet kunnen worden.
Overigens lijkt het mij handig als een klant ook nog bijzonderheden in een vrije tekst ruimte kan toevoegen. Bijvoorbeeld dat de airco slecht werkt en dergelijke.
Stap eens op de fiets
xVenom
.
.
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2016, 15:22

Re: Afstudeeronderzoek werkplaatsafspraak

Bericht door xVenom »

Bedankt voor jullie reacties!

@WizardOfOss
Mijn begeleider heeft veel contact met de wat grotere dealers in Nederland, denk aan Motorhuis, Broekhuis, Stern Groep etc. daarbij is echt vraag naar een module die zij in hun websites kunnen integreren waarmee consumenten een afspraak kunnen maken. Er is uiteraard al het een en ander qua functionaliteit bedacht, ook samen met een aantal klanten waar de vraag een soortgelijke module vandaan komt.

@Jurjen
Uiteraard is deze module niet alleen bedoeld voor garages, maar ook voor dealers. Sterker nog, het grootste deel van de vraag naar een soortgelijke module komt juist van dealers.

@Martin
Bedankt voor je input, zoals ik al aangaf heb ik vrij weinig ervaring met het "opstellen" van dergelijke enquetes. Ik neem het in ieder geval mee in het geval ik ooit nog eens een enquete nodig ga hebben :)

-----

Om even wat meer informatie te geven;
Ik heb een aantal concurrenten bekeken en geanalyseerd, daar heb ik verschillende mogelijkheden van gepakt en deze samen met de stakeholders binnen het bedrijf besproken om zo tot de lijst te komen zoals deze in de vragenlijst staat.
De enquete zal dus een prioriteit moeten geven aan deze mogelijkheden, het laatste veld van de enquete is dus bedoeld om deze lijst eventueel aan te vullen, naast de ideeen van de dealer en stakeholders!

Nogmaals, bedankt iedereen voor het invullen!
Plaats reactie