Offtopic der Offtopics

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door Martin »

Voor mij een beetje lastig in te schatten hoe je setting wat werk en klanten precies is. Ik kan me voorstellen dat een klant zich op zijn gemak moet voelen. (geldt eigenlijk voor alle klanten) Dat het verschil in kleding niet te groot moet zijn, met behoud van een professionele houding.
Verkopers gebruiken vaak kopieergedrag om zoiets te bereiken. Dan zou je per klant van te voren kunnen inschatten wat gepast is.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef: 28 jul 2019, 21:08Voor mij een beetje lastig in te schatten hoe je setting wat werk en klanten precies is.
Ik werk als psycholoog in het bedrijfsleven en ondersteun HR-afdelingen. Mijn cliënten komen uit alle lagen binnen een bedrijf, dus van bestuur tot de secretaresse. Zomers verbaas ik me altijd over de informele kledingstijl binnen de managementlagen en hoger.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door Martin »

Is dat buiten de zomer niet zo? Ik schat zo in dat als je een psycholoog bezoekt, dat er ergens richting werk iets niet helemaal fijn zit. Of dat ze zelfs thuis zitten. Als je jasje-dasje met werk associeert, trek je dat dan niet zo snel aan. Sowieso zullen ze het in informele kleding niet als een zakelijke afspraak zien, wat mij alleen maar goed lijkt.
edit:
aan de andere kant bezoeken ze wel een professional en dan ik er wel iets bij voorstellen bij het uitgangspunt van jouw manager. Maar goed, als het te warm is, is dat gewoon niet meer reëel.

Het is mij wel eens op feestjes opgevallen dat mensen die voor hun werk werkkleding dragen, zoals een overall, dan in jasje-dasje verschijnen, terwijl mensen die voor hun werk jasje-dasje dragen, dan in een tshirt, spijkerbroek en soms sneakers komen. Los van dat het dan vrije tijd is, zal het management dan ook willen uitstralen dat ze op een feestje niet als "baas" zijn.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef: 28 jul 2019, 23:26Is dat buiten de zomer niet zo?
Nee, het lijkt alsof bestuurders zich in de zomer juist losser kleden. Nu is de zorg in het algemeen minder zakelijk, maar het valt me altijd op :)
Martin schreef: 28 jul 2019, 23:26Ik schat zo in dat als je een psycholoog bezoekt, dat er ergens richting werk iets niet helemaal fijn zit. Of dat ze zelfs thuis zitten. Als je jasje-dasje met werk associeert, trek je dat dan niet zo snel aan. Sowieso zullen ze het in informele kleding niet als een zakelijke afspraak zien, wat mij alleen maar goed lijkt.
edit:
aan de andere kant bezoeken ze wel een professional en dan ik er wel iets bij voorstellen bij het uitgangspunt van jouw manager. Maar goed, als het te warm is, is dat gewoon niet meer reëel.
Klopt, maar de setting is behoorlijk open. Ik begeleid bestuurders, managers en werknemers op het gebied van leiderschap, competentiemanagement, stressmanagement enzovoorts. Mensen met bijvoorbeeld een burn-out stuur ik door. Ik begrijp heel goed dat cliënten zomerse kleding dragen als ze op gesprek komen bij 30 graden, maar waarom ik dit dan niet zou mogen, is voor mij bewijs dat we als mensen soms niet bewust zijn van bepaalde denkfouten (in dit geval iemand professioneler inschatten o.b.v. zijn kleding), hoe begrijpelijk ook. Ik benader een manager toch ook niet anders omdat hij/zij op teenslippers voor me zit? ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door WizardOfOss »

Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door Martin »

Ha, mooi :lol:
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door WizardOfOss »

Uit de categorie "bizarre dingen in het verkeer" de afgelopen week weer zaken gezien die mij elk vertrouwen in de mensheid ontnemen:

Allereerst, jullie kennen toch vast allemaal wel die zonneschermpjes die je met een zuignap tegen de zijruiten van je auto kan plakken? Sinds vandaag weet ik dat je die ook prima op je voorruit kan gebruiken, handig! En dan zowaar niet eens alleen aan de bijrijderskant....
(en het was niet eens zonnig!)

Dat andere dingetje was dan toch wat schokkender, en ik kan alleen maar hopen dat m'n ogen me voor de gek gehouden hebben. Maar wat ik toch echt meende te hebben gezien: een auto die langs de A2 op de vluchtstrook stond, strak tegen de lijn aan in plaats van juist zover mogelijk aan de bermkant. Nota bene net voor het begin van de uitvoegstrook voor tankstation Lingehorst bij Beesd. Met iemand erachter die ogenschijnlijk op de achterklep de luier van een baby stond te verwisselen terwijl het verkeer met 120km/u er rakelings langs raasde :bonk: :bonk: :bonk:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door WizardOfOss »

Nou, gisteren een berichtje dat de slagboom van de parkeerplaats bij ons kantoor kapot is. Dus voor wie op kantoor moet zijn, graag de nood-inrit gebruiken. Oké, kan gebeuren, is niet voor het eerst. En laat ik nou ook net vandaag voor het eerst in maanden weer eens naar kantoor moeten. Blijk ik toch wat spektakel gemist te hebben:

Afbeelding

Een 16-jarige medewerker van de nabije KwikFit moest schijnbaar even een auto van een klant even de werkplaats uit rijden, maar in plaats van hem gewoon op de parkeerplaats te zetten besloot ie even een extra rondje te rijden...

Het lag vast aan de AutoPilot :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door nvdw »

Da's een leuke voor de verzekering... :o
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door WizardOfOss »

Iets zegt me dat die er snel klaar mee zijn: 16 jaar? Betaal zelf de schade maar....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie