Offtopic der Offtopics

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door WizardOfOss »

Nou, ik kan de Mexicaanse GP vanavond geheel in stijl beleven:

Afbeelding

Er kwam dinsdagavond een verkoudheidje opzetten die me vooral van een nacht slaap heeft beroofd, woensdagochtend toch maar even een zelftest gedaan maar negatief. Nog wel een halve dag gewerkt maar vervolgens m'n nest in gedoken, denkende dat het ergste al achter me lag. Niet dus. Donderdag echt hondsberoerd, vrijdag waren de klachten wel grotendeels weg maar had ik echt nul energie. Gisteren ging het dan wel weer wat beter, dus me dan toch maar eens een keer echt laten testen. En toch wel een tikje onverwacht positief (...) resultaat. Nou ja, gelukkig zat ik reeds een week in zelfverkozen quarantaine :clown:

Maar vorige week met m'n broer en z'n gezin naar de Efteling geweest waar van maatregelen nauwelijks nog sprake was, en dit lijkt dan toch een souvenirtje daarvan te zijn....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door ViveLaFrance »

Hoe is het hier? :)

Tijdje niks gepost vanwege verhuizing en corona. Daarnaast heb ik in november ontslag genomen. Ik had het best naar de zin, maar ik wil de sleur graag voor zijn. Het werk werd te voorspelbaar en de zoveelste zeurende werknemer over of hij/zij een burn-out heeft, gaat vervelen. Bij een talkshow zag ik mensen zitten die een goede baan hebben ingeruild voor iets totaal anders. Bijvoorbeeld een chefkok die nu vuilnisman is. Hij zei gelukkiger dan ooit te zijn. Ik luisterde naar deze mensen en dacht goh, alsof ik mezelf hoor praten. Ik zal nooit een workaholic worden, maar er knaagde altijd iets. Dus nu de stap gezet om een baan te zoeken die nog beter bij mij past en waardoor ik met meer energie naar het werk ga. Timing is alleen niet zo handig, want veel bedrijven staan toch in 'standje feestdag' rond december.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door WizardOfOss »

Haha, ik vreesde al bijna dat het nu toch echt gedaan was met het forum, maar toch nog teken van leven :)

Hier ook wat veranderingen: na de zomer na 23 jaar van baan veranderd. Het werk an sich beviel me nog best, maar het bleef maar rommelen in de organisatie. En als er dan sprake van een aanhoudende leegloop is met alle problemen van dien en het hogere management blijft dan maar roepen dat iedereen die het niet bevalt maar beter kan vertrekken.....tsja, dan moet ik daar toch maar gehoor aan geven. Zeker als dan wat oud-collega's me graag bij hun nieuwe toko hebben. Bij het nieuwe bedrijf bevalt de hele organisatie een stuk beter.....alleen een beetje jammer dat het bedrijfsonderdeel waar ik nu ruim 4 maanden voor werk inmiddels verkocht is (wat ik op zich alleen maar kon toejuichen), en er nog één stuk software-brij is achtergebleven wat ik nu in m'n uppie in de lucht mag zien te houden. O, en voor de volledigheid: ik ben van origine absoluut geen applicatieontwikkelaar, had ook nul-komma-nul ervaring met C#/.NET, uiteraard is er ook totaal geen documentatie en kent afgezien van één helpdeskmedewerker die er een maandje langer zit dan ik verder niemand ook maar iets van het hele pakket. Gelukkig lijken er nu toch een paar wat betere wendingen aan te komen, maar heb me de laatste paar weken toch wel meer dan eens afgevraagd of ik hier wel goed aan heb gedaan....

Voor de rest is het meeste bij hetzelfde gebleven: woon nog steeds in Oss, en heb nog steeds de Mito. Maar wellicht gaat ook dat veranderen, m'n ouders zijn een maandje geleden naar Zevenaar verhuisd (waar m'n broer met z'n gezin ook al woonde), en ik zit er toch wel aan te denken ook die kant op te gaan. Ook voor werk wat praktischer.

En dan zou ik wellicht ook nog eens over een vervanger voor de Mito moeten nadenken....maar dat bewaar ik wel voor een andere keer...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 19 jan 2023, 23:00 Haha, ik vreesde al bijna dat het nu toch echt gedaan was met het forum, maar toch nog teken van leven :)
Dit forum is nooit druk geweest, maar loopt nu helemaal voor geen meter. Voor de vorm open ik af en toe wat topics, maar eigenlijk ben jij de enige die reageert. 'Het Duel' vind ik dan nog het meest de moeite waard al gaat de aardigheid er wel af als amper iemand stemt.

Ik merk dat mijn gedaalde interesse in auto's een rol speelt. Af en toe bezoek ik buitenlandse websites om het autonieuws een beetje bij te houden.

Misschien eens samen met Martin overleggen wat we willen?
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, die gedaalde interesse herken ik ook wel. Ik volg het autonieuws allemaal nog wel....maar half. Ik merk steeds meer dat hedendaagse auto's me nauwelijks nog boeien, en dat komt niet eens zozeer door de EV-transitie. Vroeger was wellicht niet alles beter, maar toch zeker wel leuker.

En merk dat ook wel als ik over een opvolger van m'n Mito denk....een andere, nieuwere Mito is dan wellicht nog wel de interessantste optie. Of gewoon verstandig doen en een nieuwe Sandero kopen? Er zijn bar nog weinig (realistische) auto's die me iets doen.

Heb m'n abonnement op AV overigens nog altijd niet opgezegd....maar die gedachte speelt toch wel weer regelmatig door m'n hoofd. Binnenkort gaan wel de 27 jaargangen die ik nog heb staan op Marktplaats. Niet dat ik er rijk van denk te worden, maar kan het niet over m'n hart verkrijgen om het als oud papier aan de straat te zetten, zie het dan liever bij een liefhebber terechtkomen. En heb ook liever dat iemand het op komt halen dan dat ik zelf die 150+ kilo moet versjouwen :clown:

Ondertussen reageer ik ook op AW nog maar zeer sporadisch, en het helpt ook niet dat trollen daar praktisch de dienst uitmaken en echte liefhebbers haast alleen met een vergrootglas nog te vinden zijn.

Maar het is inderdaad de vraag hoeveel zin het nog heeft hier door te gaan. Dat zal toch vooral aan Martin zijn, maar als de stekker eruit gaat dan heb ik daar vrede mee. Aan alles komt een einde, en vergeleken met de meeste andere fora hebben we het hier dan toch lang volgehouden. Zit ergens nog wel te denken of Discord een alternatief zou kunnen zijn waar mogelijk wat meer leven op zou komen, maar of dat veel uithaalt?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door ViveLaFrance »

Van zaken als Discord heb ik geen verstand. Dat laat ik aan jullie en ik zie wel of ik een bijdrage kan leveren :)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door Jurjen »

Hai!

Als je nog ergens anders heen gaat doe dan ff een berichtje :). We kunnen toch zeggen: Het waren 20 fantastische jaren :).

Hier ook het eea anders. Ik ben naar de UK (Londen) verhuisd en dus de zwarte Boxster ingeruild voor een rode 3.4 met het stuur aan de andere kant. Ook heb ik er een eerste generatie blue over tan Cayenne bij gekocht die dienst doet als gebruiksvoorwerp.

Doen we een einde der tijden borrel als het er hier mee stopt? Mocht alles wegvallen ik ben via social media wel te vinden :). (@vrjurjen)
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door Jurjen »

Het mooiste van dit forum is dat het topic onderaan pagina 1 van de off-topic sectie de titel heeft: "De dood van Bin-Laden" :lol:
Plaats reactie