Offtopic der Offtopics

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door Leeuw »

Hoe was de show Wizard?
Heb je nog foto's?
En wat was het derde cadeau voor Alfa?
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door Jurjen »

Net mn studieboeken van de Open Universiteit binnen gekregen.

Rijksuniversiteit: :wave:
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door Martin »

Blijf je wel in Grun wonen?
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door Jurjen »

Jazeker. Er zit gewoon een studiecentrum in groningen. Ik krijg alleen geen studiefinanciering meer en nog meer vervelende bijkomstigheden, maar het weegt niet op tegen de voordelen. Ik kan nu eindelijk op mijn eigen tempo (sneller) studeren dan op de Rijksuniversiteit. Dat kon me niet echt uitdagen. Ik heb er zin in.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door WizardOfOss »

Leeuw schreef:Hoe was de show Wizard?
Heb je nog foto's?
En wat was het derde cadeau voor Alfa?
Mooie show, vrij klein (binnen 6 uur hadden we alles gezien) maar wel afgeladen vol met nieuws. Foto's: richting de 1000 stuks (al komt dat ook omdat m'n medereiziger/cameradief er een hobby van maakte by auto's op een draaiplateau "filmpjes" te maken...). Maar al met al zeker een reis waard.

Ik zal vanavond wel een uitgebreider stukje tikken met misschien ook al een stel foto's.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door ViveLaFrance »

Jurjen schreef:Rijksuniversiteit: :wave:

Serieus joh? :o Bij ons wordt overstappen op de Open Universiteit of HBO streng afgeraden, want het niveau ligt nogal lager. Menig generatiegenoot van me kan dit beamen. Het zal wel per studie verschillen.
Via de RuG kun je net zo snel studeren als je zelf wil, of ligt dat bij bedrijfskunde anders? :?
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door Jurjen »

Kan je op jouw faculteit dan vaker tentamen doen dan 4x per jaar?

Het wordt mij ook sterk afgeraden door de uni, maar de HBO mentaliteit (no offence!!!) komt me zo ongelovelijk de strot uit dat ik wel iets anders moet zoeken.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door ViveLaFrance »

Jurjen schreef:Kan je op jouw faculteit dan vaker tentamen doen dan 4x per jaar?
Nee, maar in sommige jaren heb je wel meerdere mogelijkheden om te herren.
Je kunt toch sowieso meerdere vakken tegelijk volgen in plaats van de standaard 3 per blok?
Jurjen schreef:Het wordt mij ook sterk afgeraden door de uni, maar de HBO mentaliteit (no offence!!!) komt me zo ongelovelijk de strot uit dat ik wel iets anders moet zoeken.
Ja, dan moet je dat zeker doen ;)
Gelukkig is bij ons de scheiding Uni/HBO nog altijd duidelijk. Als HBO-psycholoog wordt je gewoon niet serieus genomen en terecht! Ontzettend praktijkgericht met een kennis van -16 op een schaal van 0-10.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door Jurjen »

ChrisRenault schreef:
Jurjen schreef:Kan je op jouw faculteit dan vaker tentamen doen dan 4x per jaar?
De eerste twee jaren 6x per jaar.
Je kunt toch sowieso meerdere vakken tegelijk volgen in plaats van de standaard 3 per blok?
Dat kan bij mij niet. 6x vind ik nog te weinig. Ik volg dit jaar al een dubbele studie (geschiedenis en IB&M), maar dat daagt me ook niet echt uit.
ChrisRenault schreef:
Jurjen schreef:Het wordt mij ook sterk afgeraden door de uni, maar de HBO mentaliteit (no offence!!!) komt me zo ongelovelijk de strot uit dat ik wel iets anders moet zoeken.
Ja, dan moet je dat zeker doen ;)
Gelukkig is bij ons de scheiding Uni/HBO nog altijd duidelijk. Als HBO-psycholoog wordt je gewoon niet serieus genomen en terecht! Ontzettend praktijkgericht met een kennis van -16 op een schaal van 0-10.
Er lijkt de universiteit steeds meer aan gelegen een grootschalige opleiding aan te bieden, en de mensen die eronderuitsteken binnenboord te houden. Voor de mensen die iets meer willen en kunnen is er weinig.
Daarnaast zijn er nu voor ELK van, zelfs de aller eenvoudigste, werkcollege's ingevoerd. Dat is niet studeren, dat is school, en daar heb ik nooit veel lol aan gehad.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door ViveLaFrance »

Jurjen schreef:Er lijkt de universiteit steeds meer aan gelegen een grootschalige opleiding aan te bieden, en de mensen die eronderuitsteken binnenboord te houden. Voor de mensen die iets meer willen en kunnen is er weinig.
Waarom dan niet naar het buitenland vertrekken? Lijkt me meer uitdaging voor je dan de OU wat toch meer een vervanger is van normale universiteiten voor mensen die een vak hebben gemist.
Jurjen schreef:Daarnaast zijn er nu voor ELK van, zelfs de aller eenvoudigste, werkcollege's ingevoerd. Dat is niet studeren, dat is school, en daar heb ik nooit veel lol aan gehad.
Hahaha, same here :puh: Gelukkig is dat bij psychologie niet het geval, alleen waar nodig.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie