Offtopic der Offtopics

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door WizardOfOss »

Jij bent toch nummer 5? :yes:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door weer een forummer »

Ik ben hier ook twee jaar niet meer actief geweest. :lol:
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door WizardOfOss »

Zolang je maar netjes eens in de twee jaar even langs komt is dat toch ook regelmatig? :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door Martin »

Niels (nvdw) ook nog af en toe.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door WizardOfOss »

Zijn we al met zo weinig, zou ik Niels nog vergeten ook :oops: :lol:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door ViveLaFrance »

Mogen jullie je tijdens deze hitte zomers kleden op het werk?

Ook al ben ik geen advocaat, dokter, politieagent of piloot waarvoor beroepskleding onontkoombaar is, mijn zeer ruimdenkende manager hecht er waarde aan dat men representatief gekleed gaat bij 35 graden. En dat zit blijkbaar niet in een zomers overhemd of een nette short, maar in een lange broek, bijpassend overhemd en colbert of blazer. Ondertussen lopen vrouwelijke collega's in zomerse jurken en heb ik inmiddels al een aantal cliënten uit het bedrijfsleven op teenslippers mogen ontvangen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door WizardOfOss »

Het hangt er bij ons een beetje vanaf aan wie je het vraagt. In Ravenstein zouden we met een korte broek onverbiddelijk naar huis gestuurd worden, nu wordt er wellicht iets van gezegd maar geen echt probleem van gemaakt. Het helpt uiteraard ook dat klanten absoluut niet op de werkvloer mogen komen, zonder eerst een hele stapel aan geheimhoudingsverklaringen getekend te hebben kom je er niet in (voor de brandweer hebben we vorig jaar een uitzondering moeten maken....). Maar de kantine zit tussen de vergaderzalen en uiteraard is er een centrale entree, dus helemaal onzichtbaar ben je niet.

Maar sowieso wordt er niet moeilijk gedaan over representatieve kleding voor ontwikkelaars, ik draag meestal gewoon een spijkerbroek en een T-shirt, en ik ben echt niet de enige. En als ik een afspraak met klanten heb zal het toch van de situatie afhangen hoeveel representatiever ik me zal kleden. Voor sales en het hogere management ligt het uiteraard wel wat anders, pak hoort er dan gewoon bij. Maar als ontwikkelaar zou je daarmee bij ons behoorlijk uit de toon vallen.

Zelf ben ik niet zo van de korte broeken, en soms zie ik ook weleens collega's lopen in kleding die ik toch over het randje vind. De ene korte broek is nu eenmaal de andere niet, en tegenwoordig lijkt ook voor mannen steeds korter en strakker het devies, terug naar de jaren '70. En over mouwloze shirts, sandalen of teenslippers zal ik maar helemaal niet beginnen.

Het helpt uiteraard ook niet dat onze airco nog steeds kapot is, gelukkig hebben we dit jaar een wat groter aantal mobiele units alsmede panelen om de open ramen voor de afvoerslang mee af te dichten. Met een ventilator erbij valt het dan nu nog wel redelijk uit te houden. En sowieso is daarom ook vorig jaar al aangegeven dat wat luchtiger/kortere kleding binnen alle redelijkheid officieel toegestaan.

Blijft uiteraard wel staan dat voor mannen hiervoor toch andere normen gelden dan voor vrouwen. Een inmiddels oud-collega heeft daar een paar jaar geleden (met toen nog een functionerende maar ondermaatse airco) wel een punt van gemaakt, nadat hem verzocht was met een korte broek niet in de kantine te lunchen, aangezien er een grote groep klanten zou zijn. Voor de volledigheid: het betreft een tamelijk fors gebouwde en zéér harige kerel. Uit protest is hij toen doodleuk de volgende dag in een iets te kort en strak zomerjurkje komen opdagen, iets wat uiteraard niet helemaal goed viel. Later is hij regelmatig in kilt naar kantoor gekomen, naar eigen zeggen zou hij nu eenmaal over een paar procent Schots bloed beschikken (gokje: voor de volle 100% pure whisky...).
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door Martin »

Ik heb nu vakantie, op dit moment geen probleem om thuis in korte broek te lopen.
In de zomer heb als engineer gewoonlijk een spijkerbroek en poloshirt aan. Als het echt warm is, een gekleurd t-shirt in plaats van een polo en sneakers in plaats van wat nettere schoenen. Directe collega's hebben al vaker een t-shirt aan. De airco werkt redelijk, maar het houdt niet over. Er wordt voor gekozen om het verschil tussen binnen en buiten niet te groot te maken.
Gewoonlijk heb ik geen contact met klanten. Nou zijn onze klanten niet zo formeel dat het allemaal strak in het pak moet. Zelfs niet met de Duitse klanten. Een héél enkele keer is het wat formeler met klanten. Dat is dan al gauw op directie niveau van beide kanten of op een beurs.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door nvdw »

Bedrijfskleding troef hier, dus overhemd, pantalon en dichte schoenen. Stropdas hoeft dan gelukkig niet, mouwen rol ik wel op (want ik vind hemden met korte mouwen stom).
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Offtopic der Offtopics

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 24 jul 2019, 21:23Blijft uiteraard wel staan dat voor mannen hiervoor toch andere normen gelden dan voor vrouwen.
Dat dus. In bepaalde sectoren ontkom je niet aan beroepskleding. Het zou toch vreemd zijn als een machinist in een T-shirtje de trein instapt of een politieagent zonder uniform iemand staande houdt. Dan heeft het een functie, maar in het bedrijfsleven wordt er verschillend gedacht over wat representatief is. Ik hoor een klant te ontvangen in representatieve kleding, terwijl diezelfde klant regelmatig in vrijetijdskleding verschijnt. Tegelijkertijd dragen vrouwelijke collega's en klanten vergelijkbare jurken als dames in mijn omgeving.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie