Colums en Andere Verhalen

Wat je nergens anders kwijt kan
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Mooie herinneringen

Bericht door weer een forummer »

Bravo!

Op 10 februari 2010 was het zover. Na jarenlang met veel plezier rondgereden te hebben in Leonneke had ratio het uiteindelijk gewonnen van emotie. Ik ruilde haar in voor een jonger exemplaar. Leonneke werd vervangen door een zwarte Bravo. Ik heb zelden een lulligere naam voor een auto gehoord maar gelukkig is die naam het enige aan de auto, dat lullig is. Eindelijk een radio-cdspeler, een navigatiesysteem, een climatecontrol dat links en rechts verschillend in te stellen is, een 1.4 turbomotor en zes versnellingen. De zesde versnelling was volstrekt overbodig volgens sommige jaloerse vrienden.

Het afscheid ging nogal abrupt. Ik zou de auto op mijn vrije donderdag inruilen maar werd op woensdagmiddag gebeld op het werk met de vraag of ik de auto alsjeblieft al op woensdag wilde ophalen. De verkoper zou die donderdag namelijk vrij zijn en wilde de auto graag persoonlijk afleveren. Ik ben de beroerdste niet en ging snel overstag. Het betekende wel dat het ritje van mijn werk terug naar de dealer mijn laatste in Leonneke was. Ik kon haar niet meer wassen, haar dak en achterwerk masseren of nog eenmaal verwennen met een poets- of zuigbeurt. Het afscheid deed mij meer dan ik had verwacht. Met een brok in mijn keel nam ik afscheid van mijn eerste auto. Na 100.000 kilometer in Leon ging ik verder met Bravo.

Bravo keek uit naar mijn komst. Ze had zin in mij en ik in haar. We waren voor elkaar gemaakt. Bravo straalde toen ze me zag. Was ze een hondje geweest dan had ze kwispelend tegen mij aangesprongen. Na een snelcursus “bedieningsknoppen en hendels” van de verkoper reed ik rustig naar huis. Bravo rijdt soepel en vlot. Ik moet nog wel erg wennen aan de bedieningspanelen. Niet alles is op een even logische positie geplaatst. Typisch Italiaans? Vol trots parkeerde ik mijn auto voor mijn woning. De hele avond keek ik vanuit mijn raam trots naar Bravo en genoot van de blikken die door passanten op de auto gericht werden. Met een tevreden glimlach viel ik in slaap.

Tot mijn grote verdriet hadden mijn gesnavelde vriendjes haar ook ontdekt. Na één dag was mijn gloednieuwe pronkstuk alweer vol gescheten door die leeghoofdige wormvretende etterbakkies. Het liefst zou ik het hufterige geteisem eerst veertje voor veertje kaal willen plukken om ze vervolgens in te smeren met honing. Daarna zou ik de krengen met hun pootjes vastplakken op een trottoir om er tenslotte een zwerm woedende wespen op af te sturen. Helaas keken de kleine lafbekkies vanuit een veilig hoge dakgoot met hun vervelend eigenwijze kraaloogjes naar beneden waardoor ze onbereikbaar waren voor mijn grijpgrage armen.

Ik hoop weer net zoveel fijne kilometers te rijden met mijn nieuwe vlam als dat ik heb gereden met mijn oude vlam. We moeten nog een beetje aan elkaar wennen maar ik weet zeker dat het goed komt.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mooie herinneringen

Bericht door WizardOfOss »

Die ellendige vogels inderdaad, je bent eigenlijk nog best wel mild...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Mooie herinneringen

Bericht door weer een forummer »

Ik weet het. Thuis teveel van die malle waarden en normen meegekregen. Leven en laten leven en meer van die nonsens.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mooie herinneringen

Bericht door Leeuw »

:thumbup:
Mooi stukje, mag ik hem gebruiken voor de frontpage, ook al is deze nog niet helemaal klaar. zo ja > Heb je twee foto's van de auto's, evt. per mail
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Mooie herinneringen

Bericht door weer een forummer »

Leeuw schreef::thumbup:
Mooi stukje, mag ik hem gebruiken voor de frontpage, ook al is deze nog niet helemaal klaar. zo ja > Heb je twee foto's van de auto's, evt. per mail
thx. Ja hoor, dat is goed. pb me even je mailadres dan stuur ik de foto's aan je door.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mooie herinneringen

Bericht door Leeuw »

Klik

Bert, feli met de premiere :thumbup:
*let wel, frontpage is nog niet zoals ik uiteindelijk voor ogen hebt*
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Mooie herinneringen

Bericht door HondArd »

Gefeliciteerd met je primeur Bert :clap: kiep up zu goed wurk :thumbup:
"The closest to reality car that money can buy"
Jorg
.
.
Berichten: 136
Lid geworden op: 11 feb 2010, 21:39
Contacteer:

Re: Mooie herinneringen

Bericht door Jorg »

Gefeliciteerd met de premieré! Heel leuke column, alleen Partij voor de dieren zal wat minder blij zijn. :D
Laat nog meer van zulke columns komen<
The Future Is One Legend Ahead
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Mooie herinneringen

Bericht door weer een forummer »

Breuk

Het Nederlandse humeur wordt deze winter behoorlijk op de proef gesteld. Het is JP Balkenende voor de vierde keer niet gelukt een regering 4 jaar bij elkaar te houden. Draaikont Bos had de stekker definitief uit het kabinet getrokken nadat bleek dat de verschillen van inzicht betreffende de Uruzgankwestie tussen de drie regeringspartijen onoverbrugbaar bleken. JP is een volhouder. Hij stelt zich gewoon weer beschikbaar als lijsttrekker voor het CDA. Het liefst was JP of Olympisch sporter of autocoureur geworden maar nadat hij onvoldoende geschikt bleek om de top te halen koos hij voor een politieke carrière. Na de Olympische Spelen is politiek namelijk zijn tweede passie.

De CDA-partijtop polste troonopvolger Camiel Eurlings ook even. Eurlings reageerde kinderlijk enthousiast toen gesproken werd over zijn rol als kroonprins. Zijn enthousiasme bekoelde snel nadat hij begreep dat met kroonprins een eventuele opvolging van Balkenende bedoeld werd in plaats van een bevordering tot prins van zijn geliefde Carnaval. Een pijnlijk misverstand en een lang gekoesterde jeugddroom die in duigen viel. Het CDA dompelde zich hierdoor ongewild in een dubbele crisis. Een niet functionerende leider en een gedesillusioneerde kroonprins.

Heeft Bos politieke zelfmoord gepleegd of is de PvdA juist weer wat geloofwaardiger naar zijn achterban? Volgens de laatste peilingen stijgt het aantal fictieve zetels voor de PvdA van 16 naar 19. Het lijkt erop dat Bos een slimme beslissing genomen heeft. Volgens CDA en CU heeft kwade genius Bos bewust een breuk geforceerd vlak voor de lokale verkiezingen van 3 maart. Het zou lijden tot een schokeffect en de aandacht afleiden van de lokale politiek waar de PvdA er heel slecht voor stond. Volgens Bos kon hij met zijn partij niet anders dan deze beslissing nemen om nog een beetje geloofwaardig te zijn naar zijn achterban.

Aangezien de kans groot is dat het CDA weer de grootste partij van Nederland wordt, zal Balkenende waarschijnlijk na de zomer zijn vijfde kabinet mogen voorstellen. Vraag is met welke partijen CDA gaat regeren. Waarschijnlijk zal de PVV een enorme opmars maken. Wilders is ongemeen populair bij een groot deel van de bevolking en zal niet zomaar buitenspel gezet kunnen worden. Misschien wordt de PVV zelfs wel de grootste partij in Nederland.

Een kabinet CDA/PVV heeft waarschijnlijk geen meerderheid in het parlement waardoor er minimaal nog een derde partij zal moeten deelnemen aan het kabinet om tot een meerderheid te komen. Veel keuze is er niet omdat PvdA, D66, Groen Links en SP hebben gezegd nooit samen met de PVV te willen regeren. Serieuze kandidaten lijken VVD, CU, TROTS of misschien wel de GPV. Een centrum- tot extreem rechts kabinet lijkt Nederlands’ toekomst te zijn.

Hoelang moet Volkert van der Graaff eigenlijk nog zitten?
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Mooie herinneringen

Bericht door HondArd »

weer een forummer schreef:Hoelang moet Volkert van der Graaff eigenlijk nog zitten?
Vind ik eigenlijk een beetje misplaatse opmerking in een verder heel duidelijk geschreven samenvatting. Ik weet niet of je daarmee wil zeggen dat Volkert dan maar op Geert af moet gaan als volgend slachtoffer, maar dat was wel mijn eerste gedachte. In dat geval zal de PVV echt de grootste gaan worden, en daar zitten we echt niet op te wachten.
Overigens: TROTS is toch TON? En de GPV is een jaar of 10 geleden met de RPF opgegaan in de CU, de SGP doet het nog in zijn uppie.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie