Colums en Andere Verhalen

Wat je nergens anders kwijt kan
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door weer een forummer »

BMW

Een jaar of 10 geleden deed ik een fanatieke poging het edele tennisspelletje onder de knie te krijgen. Veel soelaas gaf dat niet. Ik sloeg in die tijd meer rackets stuk dan dat ik wedstrijden won. Op de club (vereniging is een woord dat enkel door boeren wordt gebruikt) vloeide het bier, na een tennispartijtje, traditiegetrouw rijkelijk tot in de kleine uurtjes.

De leden van de club reden over het algemeen in grote auto’s. Van die patsbakken. Je kent ze wel. Regelmatig hoorde ik: “Valerie, wil jij even mijn racket even ophalen?” Op de vraag van de onverschillige puberdochter waar dat ‘fucking’ ding dan lag, werd meestal geantwoord: “In de Mercedes!” De voorzitter vormde hierop een uitzondering. Hij bralde in zo’n geval: “In de witte BMW.” Dat ‘witte’ moest hij er wel bij zeggen want hij had niet 1 maar 3 BMW’s. Die andere twee hadden een andere kleur. Tenminste dat moet haast wel want anders had hij waarschijnlijk een kenteken in plaats van een kleur genoemd.

Ik begreep deze mensen niet. Waarom konden ze niet gewoon roepen dat het racket in de auto lag? Moest het merk nou perse benadrukt worden? Overdreven patsgedrag. Kijk mij nou eens. Ik rijd in een Mercedes of in een BMW. Eng volk vond ik het. Ik walgde ervan.

Aanstaande donderdag mag ik mijn volgende auto bij de dealer ophalen. En..eh…dat is dus een BMW. Een BMW. Hallo, hoort u mij…een BMW. Echt waar. Ik heb een BMW gekocht. En niet eentje met een lullig 4 cilindermotortje. Nee, nee, nee, een BMW met een 6 cilindermotor. Had ik al gezegd dat ik een BMW gekocht heb?

Eindelijk valt het kwartje bij mij. Natuurlijk heb je het niet over de auto. Dat is zo ontzettend schraal. Rijd je BMW, dan zeg je dat ook: “De stroomoplader ligt nog in de BMW.” ” Ik ben vandaag met de BMW.” “ Even mijn ouders wegbrengen naar Schiphol in de BMW.” “ Ik wil graag een nieuwe verzekering afsluiten voor mijn BMW. “ “Jongeman in bezit van rijbewijs en BMW zoekt leuke vrouw.” “Die kat is zojuist platgereden door mijn BMW.” “Ja hoor geen probleem, die plant past makkelijk in mijn BMW.”
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door WizardOfOss »

Nu nog een huis vol Apple-producten, dan hoef je het ook niet meer over een telefoon of laptop te hebben :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door Jurjen »

Tja je moet soms wel. Bij mijn ouders staan 4 BMW's op de oprit waarvan twee zwart, twee cabrio's en twee 320i's. Hoe ga je anders snel vragen waar voorwerp x in ligt? :frusty:
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door HondArd »

Met die lullige 4-cilindertjes is BMW anders wel lange tijd toonaangevend geweest in het 80-er jaren turbo tijdperk. En de hele 02-serie is er ook groot mee geworden.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door nvdw »

ALZHEIMER LIGHT

De aftakeling is gaande.

Van de week drie keer op de uitrijstaten moeten kijken welke bus ik mee moest nemen. Toen ik eenmaal buiten stond moest ik weer terug de kantine in om nog een keer te kijken. Is dit mijn voorland nu ik een leeftijd heb bereikt die met een 3 begint?

Aangezien ik een vast dienstverband heb bereikt (ik werkte tot nu toe via een uitzendbureau) heb ik van mijn werkgever een complete papierhandel ontvangen met daarbij een formulier ten behoeve van de personeelsadministratie. Zoals wel vaker ben ik ook nu weer gevraagd om een actueel overzicht van mijn 'nascholingsactiviteiten code 95' te overleggen. Code 95 is de opvolger van het chauffeursdiploma en voor de werkgever (en mijn rijbevoegdheid) zijn die gegevens aldus van aanzienlijk belang.

Om die lijst op te vragen hoef ik alleen maar bij het CBR in te loggen met mijn DigiD, uitprinten en klaar, kind kan de was doen. Maar DigiD slikt mijn wachtwoord niet.

Stom, dat moest ik laatst aanpassen omdat je wachtwoord thans aan allerlei eisen moet voldoen, hoofdletters/kleine letters, minstens acht karakters, minimaal één leesteken, enfin. Ik klop mijn nieuwe wachtwoord in. Dacht ik, want ook deze code blijkt incorrect. Was het dan... nee ook niet. Nu moet ik van DigiD zelfs een etmaal in het strafbankje omdat ik drie keer een fout wachtwoord heb ingeklopt.

Als ik daags na de ontluisterende afgang van mijn geheugen nog de juiste sleutel niet kan opbrengen, gooi ik de handdoek in de ring en kies ik alsnog de optie 'wachtwoord vergeten'. DigiD stuurt dan een code naar je mobiele telefoon. Ter bevestiging laat DigiD nog even het 06-nummer zien dat in de database bekend is. Dat is, verrassing, een telefoonnummer dat ik al bijna vijf jaar niet meer het mijne mag noemen.

Er zit dus niets anders op dan een volledig nieuwe DigiD aan te maken. Als ik dan eindelijk de hele riedel heb doorlopen, gooit het digitale addergebroed opnieuw de rem erop: ik kan pas verder als ik de verificatiecode heb gekregen. En die komt, per post, over vijf werkdagen.

Vijf werkdagen later (waar dus altijd een weekend tussen zit) vind ik een anonieme enveloppe op de mat. Ha, de code! Ik slinger meteen mijn armzalige computer aan en hoop dit geknoei eindelijk eens af te kunnen ronden. DigiD-site. Goed. Gebruikersnaam.

Gebruikersnaam.

...

Christus te paard - wat heb ik daar vijf werkdagen geleden ingevuld? Ik sta perplex. Weet het echt niet meer. Voor de volledigheid vermeldt DigiD in een van de hulplinkjes wat in zo'n geval te doen. Het antwoord laat zich raden: weer een nieuwe DigiD aanvragen. Verslagen hang ik in mijn bureaustoel.

Van de week heb ik drie keer op de uitrijstaten moeten kijken welke bus ik mee moest nemen. Toen ik eenmaal buiten stond moest ik weer terug de kantine in om nog een keer te kijken. Is dit mijn voorland nu ik een leeftijd heb bereikt die met een 3 begint?
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door Martin »

Ik zag laatst bij jou al kaartjes hangen met "30". Toen had ik al zoiets van: "Heb wat gemist?". Nu ben ik de laatste tijd niet al te scherp, maar heb ik nu toch even gecheckt.
Dat hebben we dus met z'n allen in maart gemist :blont:
Sorry Niels. :oops:
Ik wil de beginpost wel aanpassen, maar hoever iedereen dat publiek wil hebben, weet ik niet. Daarom was ik al met een lijstje offline bezig. Helaas jouw datum over het hoofd gezien. Dat jouw verjaardag vorig jaar ook zo is gepasseerd is daar mede debet aan, maar dat maakt het er niet beter op.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door nvdw »

Voel je niet bezwaard hoor Martin ;)
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door WizardOfOss »

Herkenbaar...en bedankt dat je me er aan herinnert m'n recent gewijzigde wachtwoord weer even ergens te noteren :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door Martin »

Ach ik heb 4 sterren achter mijn naam en heb een compleet boekje vol gekalkt met allerlei wachtwoorden voor fora en webshops. Nog kan ik ze soms niet terug vinden.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door Leeuw »

Lang leve keepass
Plaats reactie