Colums en Andere Verhalen

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door HondArd »

Victory is niets meer en niets minder dan de "Plastic Fantastic" versie van een Harley of een Indian.
Indian heb ik eerlijk gezegd helemaal niets mee (met Harley evenmin maar dat merk bestaat ten minste onafgebroken). Daarvoor is het voor voor mij iets te veel een merk uit een te ver verleden wat ze nu opnieuw leven inblazen. Ik zie de Britse merken Ariel en Vincent al terugkomen, of wat te denken van het Belgische Saroléa.
Leuk stukje overigens Niels.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door Leeuw »

Hoi, weet iemand waar WEF (Bert) is gebleven? Laatste post is sep15.
Hij poste hier regelmatig, en natuurlijk in het brochure topic
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door ViveLaFrance »

Nee, geen idee. Al een tijd niet gezien inderdaad. Ik wacht nog altijd op zijn sprankelende duels :twisted:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door Martin »

Bert heeft wel vaker periodes van afwezigheid gehad. Nu is het wel vrij lang. Op zijn eigen site heeft hij eind december nog gepost.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door nvdw »

POST-IT

Een van de pluspunten van mijn huidige beroep is dat ik niet meer op een kantoor werk. Dat is toch een nadeel van een redactie waar je allemaal aan je bureautje zit te tikken. Zo af en toe komt er iemand het groepje binnen die je liever niet schuin tegenover je hebt zitten.

Die iemand was Geert. Niet zijn echte naam, maar ik moet wat. Geert was nieuw op onze redactie en was helemaal gek van high-end audiosystemen. Ieder zijn hobby natuurlijk maar dat soort liefhebbers zijn toch vaak heel goed in het vertellen wat er allemaal niet goed is aan hoe de gemiddelde mensch in zijn huiskamer naar zijn muziek luistert. En zo was Geert ook.

Like I gave a fuck. Ik werd vooral heel erg moe van de man. Vooral omdat hij juist als collega een onuitstaanbare opsnijder was, en niet alleen op audiogebied. De Audi die hij reed, die fantastische vriendin die hij had. Toegegeven, van audio heb ik niet zo veel verstand maar met zijn meisje had ik ook wel graag een beschuitje willen eten.

Op een dag was Geert al naar huis en werkte ik met een van de dames nog een halfuurtje door. Zij zegt: "Niels, kijk dan. Staat gewoon een halve week afwas op Geerts bureau." Lege glazen, Cup-a-soupmok met een lepeltje, koffiebeker met een aangekoekt randje crème. De bedoeling: einde dag al je reut in de vaatwasser zetten, meer niet: de dames van de schoonmaak zorgden dan voor de rest, dan stond er in elk geval weer schone vaat in de kast.

Ik dacht: joh, met een beetje pech hoort hij het wel van de baas, die kan niet zo goed tegen dit soort dingen. En dat bracht me op een idee.

Ik pakte een post-it en schreef zo ongeveer het volgende.

"Geert,

Zet voortaan even je vaat in de vaatwasser. Kleine moeite, groot plezier, toch?"

Ondertekend: de baas. Ik ben niet zo'n goede handschriftvervalser dus die gok nam ik maar, de chef stuurde toch meestal e-mails, maar schrijfstijlen imiteren kan ik dan wel weer goed, dit had zo uit zijn pen kunnen komen. Briefje op de monitor geplakt, en we horen het wel.

Niet dus. Geert liet in elk geval niets merken de volgende dag. Had hij het briefje wel gelezen? Of had hij meteen door dat het van een ander kwam?

Maanden verder. Geerts contract werd niet verlengd. Daar was hij nogal ontstemd over. Mijn geheugen is nogal feilbaar dus ik zou graag willen vertellen dat het afscheid daadwerkelijk met slaande deuren gepaard ging, maar daar kan ik geen garantie op geven.

Kort na Geerts vertrek ontbood de chef mij in zijn kantoor. Daar bespraken we volgens mij wat redactiezaken, dingen die op de rol stonden, ik weet het niet precies meer. Ik was alweer onderweg naar de deur. Maar toen:

"Niels, nog even iets anders. Geert, hè, wat vond je nou van die gozer?"

Over de doden niets dan goeds, doch over de ontslagenen alle slechts. "Tsja. Ik kan niet over zijn werk oordelen maar ik vond hem als persoon maar een opschepper."

"Ja, dat idee had ik ook. Ik kreeg van heel veel kanten commentaar op zijn doen en laten. Hij snapte er in ieder geval niets van. Hij was behoorlijk boos, zelfs. En toen zei hij iets, daar begrijp ik nog steeds helemaal niks van."

"O?"

"Hij zei iets van: Ja, en dat rare briefje van jou dat ik de vaat in de vaatwasser moest zetten, waar sloeg dat op en zo ging hij maar door. Ik heb nog steeds geen flauw idee waar dat vandaan kwam. Jij wel?"

Allemachtig. Geert de snoever had zich dus zo laten kennen door dat briefje dat hij maandenlang op zijn gekrenkte trots had gezeten.

"Nee, ik weet echt niet wat hij bedoelt."
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door WizardOfOss »

:lol:

Maar wel herkenbaar, al zijn bij ons meestal de bazen degenen die het verrekken hun troep in de vaatwasser (maar nog net wel in de gootsteen) te zetten. Al waren ze ook zeker niet de enigen. Ik heb ooit overwogen om een heel cynisch instructiefilmpje te maken over hoe je iets in de vaatwasser zet, dat is er echter nooit van gekomen...

Nu in Zeist heb ik echter niet zoveel recht van spreken: wanneer ik naar huis ga draait de vaatwasser meestal al, en als ik 's ochtends aankom is ie al leeggeruimd en gevuld met de restanten van de vorige dag.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door HondArd »

Bij mijn werk is de vaatwasser ook een nogal heikel punt. Als de "chef huishoudelijke dienst" vrij heeft dan wordt de koffie gezet door de productiemedewerkers waarna ik meestal de vaatwasser voor mijn rekening neem. Echter: ik ben wel eens op rare tijden afwezig (ondanks dat ik wel een fulltime baan heb) en dan wil de vuile vaat zich wel eens verzamelen op het aanrecht. Tja, er lopen nog genoeg andere mensen rond die het kunnen, als iedereen iets doet is het voor iedereen te behappen.
Een keer echter had ik, tijdens een wat langere afwezigheid van de "huishoudster" ruzie met de voorman van de productie dat "zijn afdeling altijd alles van Greet* doet over kan nemen in de kantine". Toen schoot het bij mij verkeerd. Want ja, zijn afdeling zorgt dan wel voor de koffie (en het hete water voor de thee en de soep), maar ik doe meestal de vaatwasser (in en uitruimen). Dat hij uitvalt tegen Josje*, Marijke*, Carlijn*, Sonja*, Arthur* of Boris* omdat die nauwelijks iets in de kantine iets doen, prima, maar niet tegen mij. Gelukkig heb ik hem er daarna nooit meer over gehoord.
*gefingeerde namen
Laatst gewijzigd door HondArd op 31 jul 2016, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door Leeuw »

haha, ja vaatwasser perikelen op het werk. Echt bij elke werkgever hetzelfde. :D
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door Martin »

Klinkt bekend. :D Voor de koffie gebruiken wij overigens plastic bekertjes. Die bekertjes worden wel apart verzameld voor recycling. Als mensen met vuile soep- en koffiekopjes niet verder komen dan de gootsteen, laat ik er wel water in lopen om de boel een beetje te weken. In de vaatwasser zetten, mag dan iemand anders doen.
Laatst gewijzigd door Martin op 01 aug 2016, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Colums en Andere Verhalen

Bericht door ViveLaFrance »

Dagelijks tref ik managers die zich afvragen hoe conflicten op het werk ontstaan :clown: Op de werkvloer zijn vaak de meest simpele dingen een bron van ergernis.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie