Felicitatietopic

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Felicitatietopic

Bericht door WizardOfOss »

Iedereen nog bedankt voor de felicitaties, al had ik me een betere verjaardag kunnen wensen, ik zit nog ver van huis vast. In Pyongyang hadden we op BBC World(!) al het nodige gezien, maar na onze terugkeer gisteren in Beijing leek er toch nog even hoop te zijn, maar niet dus.

Gelukkig zitten we niet op een vliegveld, maar gewoon in Beijing. En daar zitten we nog wel even, we zijn nu omgeboekt naar de eerstvolgende beschikbare vlucht, en die was pas op 3 mei. En dan nog naar Munchen in plaats van Frankfurt (waar onze auto staat), anders was het nog drie dagen later geweest. Veel hoop op alternatieven hebben we niet, we moeten er dus maar het beste van zien te maken. En afgezien van de momenteel echt vreselijke smog (en dat zonder vulkaan...) zijn er dan slechtere plaatsen denkbaar. Gelukkig dekt de reisverzekering de extra reis- en verblijfskosten, ik ben nu alleen wel door het overgrote deel van m'n vakantiedagen heen...

Ik baal er nu alleen wel een beetje van dat ik m'n netbook niet mee heb genomen, dan was ik wel wat meer (gratis) online geweest, nu zal dat toch wat beperkt blijven. Maar zo af en toe zal ik hier wel even een blik werpen, en misschien schaf ik in een gekke bui wel gewoon nog zo'n ding aan...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Felicitatietopic

Bericht door ViveLaFrance »

Aiai, dat is balen Sander!
Vanuit Nederland wordt trouwens weer gevlogen en vanaf morgenochtend gaat het luchtruim geleidelijk open.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Felicitatietopic

Bericht door Leeuw »

Tjee..... ik zal ook eens kijken of we wel terug kunnen 25 april.
Succes ermee en vermaak ze.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Felicitatietopic

Bericht door HondArd »

In den verre nog af en toe een blik op het forum werpen :thumbup:
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Felicitatietopic

Bericht door Leeuw »

HondArd schreef:In den verre nog af en toe een blik op het forum werpen :thumbup:
natuurlijk :ugeek:
In deze guesthouse is supersnel internet, en m'n netbook is erg handig. ik gebruik hem best veel.
We hebben ook een enorme space douchecabine, rechtstreeks uit de 22e eeuw gebliept.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Felicitatietopic

Bericht door HondArd »

Lange tijd werd geroepen dat de VS het land van de onbegrensde mogelijkheden was, maar ik heb het idee dat Japan stokje al een jaar of 20 geleden overgenomen heeft.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Felicitatietopic

Bericht door Leeuw »

Ik denk het ook.
Interessant is ook de voorsprong met treinen, ik denk dat ik me hier het meeste over verbaast hebt. Zo werden de eerste bullettrains (shinkansen) al in 1960 commercieel ingezet. Ze haalde toen een snelheid van zo'n 270km/h. 20 jaar later kwam pas de Franse TGV. Nu worden elke dag miljoenen mensen vervoerd met de shinkansen. Vergeet niet dat Japan het land van de aardbevingen is, elke dag zijn er wel wat kleine. Tot nu toe zijn er 0 doden gevallen met de shinkansen en was de totale vertraging in 2008 58 seconden :o Dus het vliegtuig heeft de naam het veiligste transportmiddel te zijn, maar dat klopt dus niet. (externe factoren zoals hartaanvallen en gevolg van aardbeving is niet meegeteld) Morgen gaan we van Kyoto naar Tokyo, een afstand van bijna 600km, we doen er net iets langer dan 2 uur over !!! incl. enkele stops. De hoeveelheid treinen is ook ongelovelijk, dat ze nooit op elkaar klappen is mijn inziens niet te doen, maar het gaat dus goed met enkele sporen. Nederland (en vele andere landen) voelt heel ouderwets en kneuterig met het spoor.

Ook Kobe heeft indruk gemaakt, 15 jaar geleden was daar een hele zware aardbeving die een groot deel van de stad ruïneerde, daar is niks meer van te merken. Alles is zeer mooi opgebouwd, en alle stalletjes en eettentjes staan erbij alsof ze er al 60 jaar zijn. Indrukwekkend was ook de weg die 3 verdiepingen boven elkaar lagen. (evt. nog met treinspoor erboven)
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Felicitatietopic

Bericht door HondArd »

Ik hoop me ooit ook eens te verbazen :thumbup:
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Felicitatietopic

Bericht door WizardOfOss »

En ik ben weer thuis, zaterdag nog maar een keer langs het vliegveld gegaan, toen zijn we alsnog omgeboekt naar een vlucht afgelopen nacht, exact een week vertraging dus.
HondArd schreef:Lange tijd werd geroepen dat de VS het land van de onbegrensde mogelijkheden was, maar ik heb het idee dat Japan stokje al een jaar of 20 geleden overgenomen heeft.
In technologisch opzicht absoluut waar, maar die onbegrensde mogelijkheden gaan daar m.i. helemaal niet over. Het gaat er veel meer over de gedachte dat iedereen, ongeacht afkomst, religie of rijkdom met hard werken en een gezonde dosis geluk alles kan bereiken. Van krantenjongen tot miljardair. Van straatschoffie tot president. Van zwerver tot astronaut. Grenzeloze ambitie. The American dream. Uiteraard komt dat bij de meesten nooit uit, maar die mentaliteit heerst daar nog altijd veel meer dan waar ook ter wereld.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Felicitatietopic

Bericht door Leeuw »

Oh je bent er weer :wave:
Toch fijn, want het was anders wel erg lang zeg.
Wij hadden gelukkig geen last, en JAL is een top toko
Plaats reactie