Helemaal mee eens, niet meer elk gehucht z'n eigen afrit. Maar dan moet er wel een secundair wegennet zijn om dit op te vangen. Dat was er ook wel, maar dat is meestal door lokale overheden als sluiproute bestempeld en volgeplempt met drempels en andere vertragende obstakels...Joël D. schreef:Ohja. Minder op- en afritten. Dit zorgt ook voor veel vertraging. Kijk naar Duitsland, daar staan nooit zomaar files.
Waan van de Week
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Waan van de Week
Re: Waan van de Week
idd zuidtangent.#3 Micha schreef:De Zuidtangent bedoel je? Inderdaad goed systeem van wat ik er van gehoord heb .Leeuw schreef:Wij hebben sinds een paar jaar een hele goede lijn tussen Nieuw Vennep en Amsterdam Arena met een kruising in hoofddorp van en naar Haarlem. Deze lijn heeft een dedicated baan, is supersnel en wachttijd is max. 10min. Deze lijn is erg rendabel en de bezetting is erg goed. De ritten die hij aflegt zijn vaak met de auto niet bij te houden, en is dus een beter alternatief dan de auto.
Het enige dat minder is is de OV cihpcard, maar dat is een landelijk drama.
Waarom moet het wiel weel opnieuw uitgevonden worden, Wat een butt uitvoering van een aardig product als de chip
Re: Waan van de Week
De drukkerij die verantwoordelijk was voor de strippenkaart heeft schijnbaar toch goud in handen. In Nederland is hij binnenkort exit en daardoor moesten er een paar werknemers de deur uit. Maar in Indonesië en Polen hebben ze grote interesse in deze vorm van ritbeprijzing waardoor die drukkerij waarschijnlijk weer personeel aan moet nemen.
"The closest to reality car that money can buy"
Re: Waan van de Week
WTF, daar hoef je toch geen speciale drukkerij voor te hebben?
Re: Waan van de Week
Ik kwam het toevallig vandaag in een vakblaadje voor de grafische branche tegen, maar ik denk dat er wel een paar gespecialiseerde drukpersen achtter zitten. Dus niet zomaar ergens anders na te maken.
"The closest to reality car that money can buy"
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Waan van de Week
Ik pleit ook nog voor het volledig openstellen van extra rijbanen. Weg met de rode kruizen! Automobilisten hebben zelf door wanneer het drukker wordt en door het continu gebruikmaken van alle banen neemt de drukte geleidelijk toe in plaats van abrupt. Het klinkt misschien simpel, maar het asfalt ligt er niet voor niets lijkt me
Vive la France, Vive la Différence
Re: Waan van de Week
Heb je op zich een punt Chris, maar als die extra banen op de vluchtstroken zijn ingepland zou ik die niet altijd open stellen voor het verkeer.
"The closest to reality car that money can buy"
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Waan van de Week
Nee, da's logisch Ik bedoel de extra banen aan de linkerkant.
Vive la France, Vive la Différence
Re: Waan van de Week
Ik denk dat het toch niet helemaal werkt Chris zoals jij het voorstelt. Sinds kort liggen er 2x5 rijdstroken tussen Utrecht en Amsterdam, maar zelfs bij matige bezetting rijdt een te groot gedeelte van de gemotoriseerdn op de middelste 3 stroken. De rest van de snelweg lijkt daardoor meer op een lege landingsbaan.
"The closest to reality car that money can buy"
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Waan van de Week
Dat maakt opzich niet uit, het gaat mij erom dat mensen de keuzevrijheid hebben om te wisselen van baan. Vooral op 2-baanssnelwegen met een derde extra baan is het handig.
Vive la France, Vive la Différence