Waan van de Week

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Waan van de Week

Bericht door Martin »

Wel opletten. :puh: Melanie heeft net aangekondigd de spitsstroken permanent open te stellen.
Men moet veel meer kijken naar onnodige kilometers die nu worden gereden. Kijk eens naar veevervoer: naar zuid-europa om vervolgens als vlees weer terug te komen. Door schaalvergroting zijn alle af te leggen afstanden groter geworden. Vroeger had elk dorp een melkfabriek. Tegenwoordig moet verse melk door half Nederland worden getransporteerd en vervolgens weer retour om in winkels te belanden.
Ik heb niet het idee dat ouderen zich smorgens in de spits begeven, dus gratis :bonk: openbaar vervoer lost niks op.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Waan van de Week

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef:Wel opletten. :puh: Melanie heeft net aangekondigd de spitsstroken permanent open te stellen.
Da's dan de eerste goede maatregel die de VVD in deze kabinetsperiode heeft genomen :thumbup:
Martin schreef:Ik heb niet het idee dat ouderen zich smorgens in de spits begeven, dus gratis :bonk: openbaar vervoer lost niks op.
Elke 'trage' oudere minder is er één :puh: Maar mijn voorstel is 99% sociaal. Ik vind dat mensen die lang gewerkt hebben en op leeftijd zijn gestimuleerd moeten worden om sociaal actief te blijven. Gratis OV kan daarbij helpen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Waan van de Week

Bericht door Martin »

Er zijn ook veel ouderen die gewoon geld hebben hoor. Misschien dat die niet zo snel gebruik maken van het OV, maar om alles zomaar gratis beschikbaar te stellen, ben ik geen voorstander van.
Ja ze hebben er lang voor gewerkt. Die huidige generatie die nu werkt moet dat echter opbrengen.
Zo is er de bekende rollator discussie. Zestig jaar lang kunnen mensen zelf fietsen kopen, maar een rollator moet door de gemeenschap worden opgebracht. Wat is daar de logica van? Ouderen zijn niet zielig!
Ik woon in een gebied dat aan het vergrijzen is. Dat zou betekenen dat het zwembad nog wel door de gemeente wordt gesteund, want daar maken veel ouderen gebruik van, maar de sporthal en de sportvelden niet (meer). Kies dan bijvoorbeeld voor de openbare bibliotheek, zodat de jeugd er ook iets aan heeft. Overigens maakt de jeugd ook gebruik van het zwembad, maar een beleid waar alles op ouderen is afgestemd, maakt een regio niet leefbaar.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Waan van de Week

Bericht door ViveLaFrance »

Gratis OV voor ouderen houdt niet in dat alles op ouderen is afgestemd. Je maakt het ze alleen makkelijker. Neem de OV-flopkaart. Voor jongeren al een farce, laat staan voor ouderen. En in een land waar bejaarden verwaarloosd worden in tehuizen mogen ze er wel iets voor terug hebben. Laatst hoorde ik dat het bejaardentehuis waar mijn oma gelegen heeft gaat bezuinigen. Men krijgt geen koekje meer bij de koffie. Letterlijk :bonk:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Waan van de Week

Bericht door HondArd »

Dat koekje gaat inderdaad nergens over. En dan te bedenken dat er nog steeds miljarden naar die instellingen gaan. Ergens blijft er dan toch geld aan de strijkstok hangen.
Maar goed, ik ben geen voorstander van gratis openbaar vervoer voor bejaarden. Wel mogen ze wat mij betreft gebruik maken van een sterk gereduceerd tarief. Dat onderscheid zoals met de roze en blauwe strippenkaart was wat dat betreft geniaal. Dan mag die "roze" OV chipkaart (liever had ik gezien dat die strippenkaart gewoon bleef bestaan) per rit best goedkoper zijn dan de "blauwe".
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Waan van de Week

Bericht door Martin »

Dat het gebruiksvriendelijker moet, ben ik het met je eens. Mijn bezwaar dat alles op bejaarden wordt opgestemd, is de financiële kant, want gratis bestaat niet. Je kunt zelf wel aan liefdadigheid willen doen, maar het OV is geprivatiseerd, dus die zullen de rekening ergens anders neerleggen. Net zoals het ministerie van onderwijs de rekening voor het studentenvervoer bestaald, zal de rekening voor de bejaarden ook op één of meerdere ministeries belanden. Verstrek dan die kaarten aan mensen die er echt gebruik van willen maken, of registreer de rit en laat dit achteraf betalen. Indien alle bejaarden zondermeer een kaart wordt verstrekt, wordt hier ook een rekening voor betaald, terwijl de meeste mensen er nooit gebruik van maken.
Die mensen hebben dan liever een koekje dan een kaart die ze niet gebruiken.
Nou moet ik zeggen dat ik ook geen overzicht meer heb op hoe verzorgingstehuizen werken. Vroeger moesten mensen hun hele hebben en houden inleveren. Is dat nog steeds zo?
Daarbij denk ik dat mensen die werkelijk zoveel zorg nodig hebben zodat ze in een verzorgingtehuis wonen, zich in het OV niet kunnen redden. Probeer maar eens met een rollator in een bus of trein te stappen. Die mensen zijn op speciaal vervoer aangewezen. Een enkele uitzondering daargelaten.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Waan van de Week

Bericht door ViveLaFrance »

Ik weet dat de rekening betaald moet worden en de NS zal de kaartjes echt niet goedkoper maken in de loop der jaren. Mijn maatregel voor ouderen is bedoeld om de disbalans weg te halen hoe vreemd dit ook klinkt. De NS is één van de slechtst presterende bedrijven van Nederland en elk jaar vangen ze meer geld. Absurd!
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Waan van de Week

Bericht door ViveLaFrance »

Goed, het lijkt me wel tijd voor een nieuwe vraag. Dit keer eentje die ik vaak voorleg aan autoliefhebbers in mijn directe omgeving, omdat het interessante meningen oplevert.

Welk automerk heeft op dit moment niks te zoeken in autoland?
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Waan van de Week

Bericht door Leeuw »

Ik twijfel tussen Dacia en VW. Maar ik ga voor VW omdat zij nog verder dan het al gedaald was de auto tot een zaadloos vervoersmiddel van A naar B brengen zonder 1 gram passie. Ik kots werkelijk op de K*T producten waar ze ook nog eens veel geld voor vragen en mensen laten geloven dat ze een top-product hebben gekocht.

En het ergste van alles: Jonge mensen vinden de auto's van VW cool :bonk: dat is onze toekomst...... en dan vinden ze de oudere mensen saai en suf... :emo:
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Waan van de Week

Bericht door Joël D. »

VW is wel een goede eigenlijk. :p

Best moeilijk eigenlijk verder. Andere merken voegen wel dingen toe op de automarkt. Ook Dacia.
Plaats reactie