Algemeen frustratie-draadje...

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

Vanochtend bij elk verkeersbericht op de radio: "het is een rustige ochtendspits, maar weinig files".

Wel jammer dat ik er perfect in slaagde maximaal te genieten van de paar files die steeds net voor m'n neus ontstonden, en uiteraard ook steeds net als je een afslag voor een alternatieve route voorbij was. Dus eerst de hele A2 vanaf Empel en vervolgens de A27 tot voorbij Houten staan aanschuiven, en net toen ik de A28 opdraaide dook die ineens ook op in de fileberichten. Om half 7 vertrokken, pas om 9 uur op kantoor. Gemiddelde snelheid: 31km/u...

Op zich valt het op en neer rijden en ook het vroege beginnen me heel erg mee, maar ik merk wel dat ik eigenlijk nog eerder moet vertrekken. Als ik om kwart over 6 vertrek ben ik er in een uurtje, een kwartiertje later kost me al snel een half uur extra. Maar zo erg als vandaag had ik het toch nog echt niet meegemaakt.

Het lukt me alleen nog voor geen meter om ook vroeg te stoppen, en als ik dan zie dat het vanaf een uur of 4 volgens Google zeker anderhalf uur rijden is (en dat is meestal nog optimistisch) dan ga ik maar door tot het weer wat rustiger is geworden (een uur of 7 dus). Met als gevolg dat ik nu na 9 dagen Zeist al meer overuren heb gemaakt dan in de afgelopen twee kwartalen. Toch maar eens met m'n baas gaan praten of een 4-daagse werkweek een optie is...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door nvdw »

Ja, de spitsstrook op de A27 was dicht vanwege de mist. Dan loopt het daar compleet vast.

Zoals al eerder gezegd: je hebt de absolute pech dat je altijd ergens de Lek of Rijn over moet en dan zijn je mogelijkheden erg beperkt. Op alle bruggen is het risico op file enorm en een veerpont is in de spits ook ruk, om maar te zwijgen van de provinciale wegen die er naar leiden...

Ik leef met je mee. En prijs mezelf gelukkig dat ik al jaren dicht bij mijn werk woon.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door Jurjen »

Ik pak op drukke dagen gewoon de trein (al zal dat niet voor iedereen een optie zijn). Bevalt me echt ontzettend goed!
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door AvdB »

Ik ben al zo gewend aan files dat het me eigenlijk weinig boeit. Ik zit kekker comfi, muziekje aan, beetje meelallen etc etc. Ik heb geen vaste werktijden dus een kwartiertje of halfuurtje later vind niemand erg.

Wat ik wél irritant vind zijn files in de woonwijk. Wij wonen sinds een krap jaartje in zo'n ollekebolleke kindvriendelijke vinexwijk. En als je pech hebt en ná 8 uur vertrekt, dan staat de complete ontsluitingsweg naar de A1 vast met Aygo-moeders die hun kind naar de school 3 straten verderop moeten brengen.... Deurtje open, kindje kusje geven en kindje uit laten stappen.....grrrrr en nee, je kan daar niét inhalen!! En als je dan 6 van die figuren voor je hebt, nou dan zou je ze toch ¥*^$%#*. Maar verder ben ik erg zen in de auto hoor 8-)
Do epic shit, how hard can that be??
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door nvdw »

Ik kan absoluut niet tegen files.

Ook niet tegen ophaalbruggen. Dichtlassen die krengen. Allemaal! "Jamaar zeilbootjes" ZOEK MAAR EEN ANDERE HOBBY!!!!11einz!!
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door Martin »

Ik heb bij woon-werk-verkeer alleen last van traag tot zeer traag rijdend landbouwverkeer en Priussen.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door Leeuw »

Sinds kort (lees 1,5 jaar) woon ik slechts 5 minuten fietsen /12 minuten lopen vanaf mijn werk. Pas in de file gestaan achter een andere fiets toen ik de weg wilde oversteken en er een auto aan kwam, vre-se-lijk ;)

Het enige waar ik me aan erger (en dat haat ik van mijzelf) zijn mensen die gas loslaten bij een groen stoplicht ipv even gas bijgeven om het groene licht te halen, dit zijn vaak dezelfde mensen die 75 rijden waar je 80 mag. :silent:
Laatst gewijzigd door Leeuw op 15 apr 2016, 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

nvdw schreef:Ja, de spitsstrook op de A27 was dicht vanwege de mist. Dan loopt het daar compleet vast.
Wat me ook opviel: inmiddels dacht ik de route en met name het rijbanenverloop van op- en afritten een beetje te kennen, zodat ik me ook tijdig op een praktische baan kan positioneren en niet nog een paar banen door hoef te schuiven. En bij Everdingen betekent dat dus de linkerbaan aanhouden: dan zit je direct op de doorgaande baan van de A27, terwijl de rechterbaan overgaat in afrit Hagestein. Maar gisteren dus niet, de borden en de verdeling van de banen is variabel: En dus gingen toen beide banen over in die afrit, waardoor niet alleen de linkerbaan zich tussen de drukte van de A27 moest wurmen, maar het grootste deel van de rechterbaan (vrachtwagens!) dus over een korte afstand ineens twee banen naar links moest doorschuiven. En juist dat levert dus die puinhoop op.

Dan zou ik toch zeggen: hou ofwel de spitsstrook tot voorbij die afrit wél open (sowieso was er daar geen mist te bekennen), of zorg dat die situatie reeds eerder op de uitvoegstrook langs de A2 staat aangegeven, zodat mensen tijdig de juiste baan kunnen kiezen.

Maar sowieso moet ik toch nog eens een beetje in alternatieve routes verdiepen, de navigatie meldt wel de knelpunten maar gaat niet snel tot een alternatieve route over. Als ik gisteren op de A2 gewoon was doorgereden tot de A12, en dan onderlangs naar Zeist was gereden was ik waarschijnlijk een uur sneller geweest, daar stonden ook geen zware files.
nvdw schreef:Zoals al eerder gezegd: je hebt de absolute pech dat je altijd ergens de Lek of Rijn over moet en dan zijn je mogelijkheden erg beperkt. Op alle bruggen is het risico op file enorm en een veerpont is in de spits ook ruk, om maar te zwijgen van de provinciale wegen die er naar leiden...
Eigenlijk is de Maas al het eerste pijnpunt: tussen de A2 en A50 heb je alleen pontjes. Al decennia lang wordt er gesproken over een brug ten noorden van Oss, in combinatie met de oude tolbrug bij Tiel zou je dan een extra doorsteek vanuit Eindhoven naar de A15 bij Tiel hebben. Weliswaar ligt er nu een snelweg vanuit Eindhoven tot aan Oss-Oost (het onvolledige knooppunt Paalgraven, ook een favoriet in de fileberichten...), en is de toegangsweg van daar langs Oss op naar de industrieterreinen en haven recent grondig verbeterd, maar daar houdt het dan ook wel op. Terwijl dit toch een flink stuk druk van zowel de A2 als A50 zou kunnen wegnemen.

Overigens rij ik 's ochtends meestal al binnendoor naar Empel, dat scheelt al een stuk file. Ik zou dan in theorie nog bij Alem met het pontje de Maas kunnen oversteken, dan kom ik pas bij Zaltbommel de A2 op. Maar dat idee hebben vast meer mensen...
nvdw schreef:Ik leef met je mee. En prijs mezelf gelukkig dat ik al jaren dicht bij mijn werk woon.
Ach, vandaag viel het gelukkig weer mee, iets meer dan een uur erover gedaan. En terug zelfs maar drie kwartier. Wel slecht voor m'n gemiddelde verbruik, als ik op de A2 zo door kan gassen ga ik de 1:20 toch echt niet halen. Maar gelukkig kennen zowel de A27 (vanavond met de spitsstrook open en weinig verkeer vreemd genoeg toch maar 80??) als de A59 (tot vlak voor Oss permanent 100, geen idee waarom) genoeg onzinnige snelheidsbeperkingen om dat toch nog een beetje te compenseren.
Jurjen schreef:Ik pak op drukke dagen gewoon de trein (al zal dat niet voor iedereen een optie zijn). Bevalt me echt ontzettend goed!
Heb ik vooraf best aan gedacht, maar dan ben ik in totaal ook 2 uur onderweg, als er tenminste niks mis gaat. Dan is proberen de ergste files voor te zijn vooralsnog toch de betere optie.
AvdB schreef:Aygo-moeders die hun kind naar de school 3 straten verderop moeten brengen....
Bizar inderdaad. En vooruit, in de grote stad kan ik het ergens nog begrijpen, maar ook in het rustige Ravenstein zag je dit fenomeen bij de school.

Wat dat betreft zijn de tijden toch wel veranderd. Nu heeft m'n moeder sowieso geen rijbewijs, maar zelfs naar de kleuterschool moest ik destijds gewoon zelf lopen. Oké, dat was maar een paar honderd meter waarbij ik geen drukke straten hoefde over te steken, maar toch. Al heb ik toen wel ooit voor paniek gezorgd door als 5-jarige uk geheel op eigen houtje te besluiten ook m'n broertje even naar de crèche te brengen...
nvdw schreef:Ook niet tegen ophaalbruggen. Dichtlassen die krengen. Allemaal! "Jamaar zeilbootjes" ZOEK MAAR EEN ANDERE HOBBY!!!!11einz!!
Eens. Jarenlang heb ik naar Ravenstein de keuze gehad tussen een route dwars door de stad (grotendeels over een naar SP/GL-idealen gereconstrueerde weg waarbij de doorstroming frustreren het hoofddoel leek) of een veel vlottere route met een hoop drempels en dus ook een brug. En dat die dan opengaat voor de beroepsvaart, vooruit, die doen ook gewoon hun werk. Hooguit heb ik me altijd afgevraagd waarom hij zeker in de ochtend en avond niet gewoon op vaste tijden open ging, zodat je er rekening mee zou kunnen houden. Maar jarenlang ging ie ook vaak 10 minuten lang open voor een lullig zeilbootje. En dan liep de boel geregeld toch ook aardig vast.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

Zo, de afgelopen dagen lekker kunnen uitvogelen wat de fijnste route naar het Radbout ziekenhuis in Nijmegen is...

M'n vader moest woensdag in Uden een staaroperatie ondergaan, iets wat in principe een routineklusje van zo'n 20 minuutjes zou moeten zijn. Zo reageerden ook de andere aanwezige patiënten, die alleen reeds voor hun tweede oog kwamen. En dan werden we toch een tikje nerveus als hij na bijna drie kwartier nog niet terug is uit de OK.

Wat bleek: een kans op een zeldzame complicatie die ze in dat ziekenhuis niet zouden kunnen behandelen. Dus direct door naar Nijmegen voor de nodige metingen, en gisteren terug voor de operatie. Die wederom veel te lang duurde. Naast de voorziene complicatie was er nog een andere complicatie opgetreden. Dus vandaag weer terug voor een echo en weer de nodige metingen, en maandag nog een keer om de ontwikkeling te bekijken. En als het dan even meezit kan de operatie over twee weken dan alsnog afgerond worden. Maar als het tegenzit...

O ja, een paar weken daarna is z'n andere oog aan de beurt. Als het goed is een routineklusje van nog geen half uurtje...

Ondertussen heb ik deze week meer uren in ziekenhuizen zitten telewerken dan dat ik op kantoor ben geweest.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door Martin »

Ja, als je eenmaal in dat circuit terecht komt...
Stap eens op de fiets
Plaats reactie